Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایلنا، محمد اسلامی، وزیر راه و شهرسازی در حاشیه جلسه ستاد مدیریت بحران به ریاست معاون اول رئیس جمهور با اشاره به سیلاب در ورودی شهر شیراز گفت: دروازه قرآن شیراز از قدیم مسیل بوده و بعدها مسیر آن مسدود شد. باید شهرداران شهرها و مسئولان متولیان مناطقی که مسیل آب‌ها در محدوده‌های تحت مدیریت‌شان وجود دارد باید هر جا مسیل‌ها و رودخانه‌ها تصرف شده را آزاد کنند تا آب مسیر منطقی خود را طی کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به مسدود شدن جاده خرم‌آباد و اندیمشک نیز گفت: مردم با توجه به این موضوع می‌توانند از بزرگراه خرم آباد و پلزال تردد کنند.

اسلامی همچنین با بیان اینکه ۳۲۴ نقطه از استان مازندران در سیل اخیر دچار آبگرفتگی و رانش زمین شد، گفت: مشکل تقریباً در این مناطق برطرف شده و فقط دو مسیر روستایی باقی مانده و با توجه به طبیعت و جغرافیای ان ها باید مسیرهای جایگزین درنظر گرفته شود.

وی درباره سیلاب استان گلستان نیز گفت: حجم بارش در این استان بسیار بالا بود و دستگاه‌های مسئول با توجه به اینکه پشت مناطقی از خطوط راه آهن آب عظیمی جمع شده بود هشت نقطه آن مسیرها را بررسی و در هر نقطه دهانه ۲۰ تا ۳۰ متری برای خروج آب ایجاد کرده‌اند بدون اینکه خساراتی به خطوط ریل آهن وارد شود.

اسلامی افزود: البته هنوز دونقطه باقی است که در تلاش هستیم تا آب آن نقاط را تخلیه و هدایت کنیم.

وزیر راه و شهرسازی گفت: به راهدارخانه‌های استان‌های لرستان، خوزستان، کهگیلویه و بویراحمد، چهارمحال بختیاری و فارس آماده‌باش داده‌ایم و از پیمانکاران این مسیرها نیز خواستیم تا با امکانات در صحنه باشند.

 

 

منبع: ایلنا

کلیدواژه: استان مازندران جاده معاون اول رئیس جمهور وزیر راه و شهرسازی چهارمحال بختیاری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۲۲۲۸۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لزوم توسعه خدمات کتابخانه‌ای در حاشیه شهرها و مناطق روستایی سنندج

به گزارش خبرنگار مهر، حسن عسکری پیش از ظهر سه شنبه در نخستین جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی شهرستان سنندج که با حضور مدیرکل کتابخانه‌های عمومی کردستان و اعضای حقیقی و حقوقی انجمن در فرمانداری سنندج برگزار شد، اظهار کرد: ارتقای شاخص دسترسی مردم به کتاب و کتابخانه در تمامی مناطق شهری و روستایی امری مهم و ضروری در راستای توسعه فرهنگی است.

وی عنوان کرد: کتابخانه‌های عمومی به عنوان یکی از متولیان حوزه کتاب به منظور توسعه سطح خدمات خود، نیازمند حمایت سایر دستگاه‌ها و نهادها به ویژه در مناطق روستایی و حاشیه شهرها است.

عسکری بیان کرد: بر این اساس برخی دستگاه‌ها که دارای ساختمان‌های بلااستفاده در مناطق روستایی و حاشیه شهرها هستند می‌توانند حق انتفاع این مکان‌ها را به منظور راه‌اندازی کتابخانه در اختیار نهاد کتابخانه‌های عمومی قرار دهند.

فرماندار سنندج با بیان اینکه ارتقای سرانه مطالعه یکی از مهم‌ترین راهکارهای کاهش آسیب‌های اجتماعی است، افزود: راه‌اندازی کتابخانه امری عام‌المنفعه است و باید از ظرفیت خیرین نیز در این زمینه استفاده شود.

وی اضافه کرد: سنندج یکی از شهرهای فعال کشور در زمینه فعالیت خیرین است و باید از این ظرفیت به منظور توسعه کتابخانه‌های عمومی استفاده کرد.

کد خبر 6086344

دیگر خبرها

  • لزوم تغییر مسیر رینگ چهارم و آزادسازی اراضی در محدوده سیتی‌سنتر و راه‌آهن
  • سفر معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه به تایلند
  • لزوم وجود مدیریت واحد مرزی به منظور جلوگیری از توقف زیان‌بار کامیون‌ها
  • تاکید وزیر علوم بر لزوم همکاری دانشگاه‌ها با اجرای نظام ایده‌ها
  • لزوم توجه بیشتر به مقاوم سازی بافت فرسوده در بویین زهرا
  • لزوم توجه بیشتر به مقاوم سازی بافت فروسوده در بویین زهرا
  • مشکلات جهان اسلام در نتیجه عدم توجه به توصیه های علمای جهان اسلام است/ لزوم وحدت و تقریب بین همه ادیان و مذاهب
  • تاکید امام جمعه کیش بر التزام به حجاب و عفاف و رعایت قوانین کشور
  • لزوم توسعه خدمات کتابخانه‌ای در حاشیه شهرها و مناطق روستایی سنندج
  • لزوم حفظ ثبات و امنیت پایدار به‌عنوان لازمه تحقق اهداف اقتصادی