Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-18@04:03:48 GMT

پارلمان انگلیس به طرح تسلط بر روند برگزیت رای مثبت داد

تاریخ انتشار: ۶ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۲۲۲۸۳۹

پارلمان انگلیس به طرح تسلط بر روند برگزیت رای مثبت داد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، نمایندگان پارلمان انگلیس (مجلس عوام) در راستای پایان دادن به بن بست موجود بر سر خروج از اتحادیه اروپا، برگزیت، به نقش بیشتر نهاد قانونگذاری در فرایند تصمیم‌گیری برای خروج از اروپا رأی دادند.

قرار است روز چهارشنبه پارلمان انگلیس به طرح‌های جایگزین برای خروج از اتحادیه اروپا رأی دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این در حالی است که دولت بریتانیا در واکنش به این رأی‌گیری گفته است، چنین اقدامی یک بدعت «خطرناک» است.

رویترز، می‌گوید، رأی روز دوشنبه نمایندگان مجلس عوام بریتانیا به مثابه آن است که ترزا می، نخست وزیر انگلیس، بخشی از قدرت خود را برای تصمیم‌گیری در فرایند برگزیت از دست داده است.

این طرح به پیشنهاد الیور لتوین، از حزب محافظه کار تراز می، مطرح شده بود و دولت با ۳۲۹ رأی در مقابل ۳۰۲ رأی شکست خورد.

ترزا می پیش از رأی گیری گفت: این پیشنهاد وضعیت نامطلوبی را ایجاد می‌کند که ممکن است به نتیجه‌ای بینجامد که اتحادیه اروپا از آن حمایت نمی‌کند.

هفته گذشته اتحادیه اروپا به دلیل بن بست در مذاکرات بین دولت و پارلمان بریتانیا با تعویق در اجرای برگزیت به مدت سه ماه موافقت کرد.

طبق این توافق، اکنون بریتانیا در ۲۲ ماه مه بر اساس طرح خانم ترزا می از اتحادیه اروپا جدا خواهد شد. در غیر این صورت، بریتانیا تا ۱۲ آوریل فرصت دارد تا طرح پیشنهادی تازه را ارائه کند.

دونالد تاسک، رئیس شورای اروپا، هفته گذشته بود، انگلیس برای ارائه پیشنهادهای تازه درباره برگزیت تا ۱۲ آوریل فرصت دارد.

رویترز می‌گوید، نمایندگان پارلمان انگلیس روز دوشنبه با رأی خود تلاش کردند تا مسیر برای دستیابی به چنین طرح پیشنهادی تازه باز کنند.

تقریباً سه سال پس از رفراندم هنوز نحوه خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا مشخص نیست. پس از رفراندوم در سال ۲۰۱۶، بریتانیا درخواست خروج از اتحادیه اروپا را در سال ۲۰۱۷ ارائه کرد که براساس قانون می‌بایست پس از دو سال در ۲۹ مارس نهایی می‌شد.

سامی ویلسون یک نماینده پارلمان انگلیس در این زمینه گفته است: خانم نخست وزیر چطور انتظار دارد که ما از توافقی حمایت کنیم که بر یک دروغ بنا نهاده شده است.

کد خبر 4576023 عبدالحمید بیاتی

منبع: مهر

کلیدواژه: برگزیت مجلس عوام انگلیس انگلیس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۲۲۲۸۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اتحادیه اروپا نقض تحریم توسط کشورهای عضو را جرم‌انگاری کرد

​​​​​​​شورای اتحادیه اروپا قانونی را تصویب کرد که نقض و دور زدن تحریم‌های این اتحادیه را جرم انگاری می‌کند. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از راشاتودی، شورای اتحادیه اروپا روز جمعه قانونی را تصویب کرد که نقض و دور زدن تحریم‌های این اتحادیه را جرم انگاری می‌کند.

بر اساس بیانیه مطبوعاتی منتشر شده در وب سایت این شورا، قانون تصویب شده شامل مقررات حداقلی در سطح اتحادیه اروپا برای تحت پیگرد قرار دادن فرار از تحریم‌ها می‌شود.

در این بیانیه آمده است: بعضی اقدامات اکنون در همه کشورهای عضو جرایم کیفری تلقی می‌شوند؛ به‌عنوان مثال کمک به دور زدن ممنوعیت سفر، تجارت کالاهای تحریم شده یا انجام فعالیت‌های مالی ممنوع.

ادعای اعمال تحریم‌های جدید اتحادیه اروپا علیه ایرانجهش 75 درصدی واردات گاز فرانسه از روسیه

قانون جدید همچنین حاکی است که تحریک، کمک و یا تشویق به انجام این تخلفات نیز می‌تواند مجازات‌هایی را در پی داشته باشد.

این دستورالعمل در بیستمین روز پس از انتشار در مجله رسمی اتحادیه اروپا لازم‌الاجرا خواهد شد. کشورهای عضو 12 ماه فرصت خواهند داشت تا این مقررات را در قوانین ملی خود وارد کنند.

کمیسیون اروپا این دستورالعمل را در دسامبر 2022 به منظور محدود کردن دور زدن تحریم‌ها و تشدید اجرای آن‌ها پیشنهاد کرده بود.

در این بیانیه مطبوعاتی آمده است که اتحادیه اروپا "تعداد بی‌سابقه‌ای از اقدامات محدودکننده" را علیه روسیه بر سر درگیری اوکراین اتخاذ کرده است.

در فوریه، بروکسل سیزدهمین بسته تحریمی خود را علیه مسکو در آستانه دومین سالگرد آغاز درگیری اوکراین تصویب کرد. تحریم‌های جدید تجارت کالاهای دارای کاربرد دوگانه و همچنین فناوری‌ها و قطعات الکترونیکی را که می‌تواند توسط صنایع دفاعی روسیه استفاده شود، محدود می‌کند.

بسته‌های قبلی طیف وسیعی از بخش‌ها را هدف قرار می‌دهد و شامل تحریم های تجاری، ممنوعیت سفر، و تحریم های فردی علیه بازرگانان و مقامات دولتی روسیه می‌شود.

بسیاری از گزارش‌ها حاکی از آن است که تحریم‌های اتحادیه اروپا علیه روسیه به طور گسترده از طریق کشورهای ثالث دور زده می‌شوند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • تجمع حامیان فلسطین مقابل ساختمان پارلمان انگلیس
  • حامیان فلسطین مقابل ساختمان پارلمان انگلیس تجمع کردند
  • (ویدئو) نطق جنجالی نماینده پارلمان بریتانیا در انتقاد از سیاست دوگانه انگلیس
  • فقر و محرومیت اجتماعی؛ دغدغه اصلی رای‌دهندگان در آستانه انتخابات پارلمان اروپا
  • همکاری راهبردی اتحادیه اروپا و ژاپن در بخش مواد پیشرفته آغاز شد
  • رویارویی حامیان و مخالفان رژیم صهیونیستی در مجلس انگلیس
  • انتقاد شدید گاردین از دخالت‌های لندن در مناقشات بین‌المللی
  • جاسوسی با نشان «خادم نظام امپراتوری بریتانیا»
  • اتحادیه اروپا نقض تحریم توسط کشورهای عضو را جرم‌انگاری کرد
  • زد و خورد در پارلمان گرجستان در جریان تصویب لایحه «ماموران خارجی»