Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-24@22:36:22 GMT

افزایش رسوبات گرگانرود مانع تخلیه سیلاب است

تاریخ انتشار: ۶ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۲۲۲۸۵۴

افزایش رسوبات گرگانرود مانع تخلیه سیلاب است

به گزارش خبرنگار ایرنا،میرمحمد غراوی روز سه شنبه در جلسه ستاد مدیریت بحران که به صورت ویدئو کنفرانس با رییس جمهوری برگزار شد، اظهار داشت: نیروهای سپاه و ارتش با بسیج همه امکانات و تجهیزات در حال لایروبی مسیر انتهایی گرگانرود و روان سازی حرکت سیلاب به سمت دریا هستند.
وی بیان کرد: 712 دستگاه انواع ماشین آلات سنگین در حال تلاش برای باز کردن مسیر حرکت سیلاب و رفع خطر تجمیع رواناب در شهرهای آق قلا و گمیشان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


سرپرست استانداری گلستان افزود: 12 روستای آق قلا در محاصره سیل هستند، اما با برنامه ریزی انجام شده و تمرکز خدمات، روند امدادرسانی به این سکونتگاه ها به طور مرتب در جریان است و با توجه به دپوی امکانات، نگرانی در این بخش وجود ندارد.
غراوی ادامه داد: 14 بالگرد نیز مشغول امدادرسانی و خدمات رسانی به نقاط آسیب دیده از سیل گلستان هستند.
وی گفت: اگر باران امروز روند سیلاب گمیشان را تشدید نکند، تلاش های برنامه ریزی شده برای خروج رواناب انباشته این شهر به زودی به ثمر می رسد.
معاون امور عمرانی استانداری گلستان ادامه داد: اینک سیلاب از قسمت شرق وارد گمیشان شده و با توجه به حجم فراوان آن می تواند شهر را فرا گرفته و حتی پل اصلی داخلی این شهر در معرض تخریب است.
سرپرست استانداری گلستان اظهار داشت: تلاش شده تا سیلاب انباشه در گمیشان به سمت زمین های کشاورزی هدایت شود و خطری منازل و زیرساخت های شهری را تهدید نکند.
غراوی بیان کرد: شب گذشته گمان کردیم گمیشان در معرض سیلاب است و به همین دلیل با اعلام وضعیت اضطراری، برخی مناطق در معرض آسیب گمیشان را تخلیه کردیم اما کاهش دبی آب، در کنار همت مردم در هدایت آب با گذاشتن کیسه های شن در مسیر سیلاب، این شهر را از خطر بزرگی نجات داد.
وی افزود: دیشب حداکثر آب وارده به گمیشان 30 سانتیمتر بود که خطری برای شهر ایجاد نکرد.
سرپرست استانداری گمیشان ادامه داد: با هدایت 175 متر مکعب آب در ثانیه به سمت شمال، شمال شرق و زمین های کشاورزی آق قلا،ظرفیت خروجی گرگانرود به میزان قابل توجهی کاهش یافت.
سرپرست استانداری گلستان ادامه داد: گلستان در سال های 80 و 81 شاهد وقوع سیل و مرگ 330 نفر بود ،اما با اجرای طرح های پیشگیرانه و هدفمند،سیل اخیر این استان خوشبختانه هیچ کشته ای نداشت.
به گزارش ایرنا، بارش شدید باران 28 و 29 اسفند ماه 97 در شرق استان گلستان، باعث سر ریز شدن سد گلستان واقع در 15 کیلومتری شرق شهر گنبدکاووس و طغیان رودخانه های گرگان رود، چهل چای، قره سو و اوغان شد.
با آغاز فعالیت سامانه سرد و بارشی اخیر بیش از 300 میلیمتر باران در گلستان بارید و ارتفاع برف در مناطق کوهستانی استان به 1.5 متر رسید.
سرریز آب شدهای گلستان 2 و بوستان در مناطق بالادستی، موجب به راه افتادن جریان سیل در رودخانه گرگانرود شد و همه شهرها و روستاهای حاشیه این رودخانه به ویژه شهرستان آق قلا را به دلیل حجم فراوان آب دچار سیلاب کرد و گمیشان نیز به محاصره آب درآمد.
3091/1648
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: 40 سالگی انقلاب بودجه 98 خدمات رسانی رییس جمهوری زمین کشاورزی مدیریت بحران 40 سالگی انقلاب بودجه 98 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۲۲۲۸۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش سهمیه کاروانهای حج تمتع در گلستان

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز گلستان سید علی میر قاسم پور گفت: به علت استقبال چشمگیر حجاج گلستانی در سال جاری پنج هزار زائر گلستانی در قالب ۳۹ کاروان به سفر معنوی حج تمتع اعزام می‌شوند در حالی که پارسال حدود سه هزار نفر از گلستان به این سفر معنوی رفتند.

وی افزود : اعزام حجاج گلستانی از ۱۲ خرداد آغاز خواهد شد و تا هجدهم خرداد ادامه دارد و همه زائران گلستان مدینه بعد هستند.

میر قاسم پور تاکید کرد : برای بهره مندی مناسب حجاج از این فرصت معنوی برای حجاج ۱۲ کلاس آموزشی در نظر گرفته شده و این کلاس‌ها در حال حاضر در حال برگزاری است.

در استان گلستان ۳۰ هزار نفر فیش ثبت نامی حج تمتع با اولویت‌های مختلف دارند.

دیگر خبرها

  • ضرورت استفاده از الگو‌های موفق افزایش ازدواج و کاهش طلاق
  • توقف قطار تهران - گرگان براثر سیلاب
  • تلاش برای تخلیه سیلاب از منازل زرند/تخریب شبکه آب شرب ٨ روستا
  • افزایش سهمیه کاروانهای حج تمتع در گلستان
  • ظرفیت تخلیه و بارگیری در بندر دیلم ۲ برابر شد
  • جشنواره ورزشی مادر و دختری در آزادشهر + فیلم
  • جشنواره ورزشی مادر و دختری در آزادشهر
  • احتمال سیلاب ناگهانی در گلستان؛ در حاشیه روخانه‌ها توقف نکنید
  • احتمال سیلاب ناگهانی در گلستان؛ هم استانی‌ها از توقف در حاشیه روخانه‌ها دوری کنند
  • آموزش: چگونه مانع افزایش حافظه مصرفی پیام‌رسان‌ها شویم؟