Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش فارس، وزارت دفاع آمریکا اعلام کرد که دولت این کشور ۱ میلیارد دلار از بودجه این وزارتخانه را برای ساخت دیوار حائل در مرز جنوبی با مکزیک اختصاص داده است.

«پاتریک شاناهان» سرپرست پنتاگون بامداد امروز (سه‌شنبه) گفت که به‌دستور کاخ سفید، یک میلیارد دلار از بودجه وزارت دفاع برای ساخت حدود ۹۱ کیلومتر دیوار در مرز مکزیک هزینه خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به نوشته خبرگزاری «رویترز» شاناهان طی نامه‌ای به «کریستن نیلسن» وزیر امنیت داخلی آمریکا نوشت که پنتاگون از اختیارات لازم برای کمک به فعالیت‌های مبارزه با مواد مخدر نزدیک مرزهای بین‌المللی برخوردار است.

وی همچنین به بخش مهندسی ارتش ایالات متحده، مسئول برنامه‌ریزی و اجرای پروژه ساخت ۹۱ کیلومتر دیوار حائل با ارتفاع ۵.۵ متر، ارتقای جاده‌های مرزی و نصب پروژکتورهای قوی در مناطق خارج از دید مرز آمریکا با مکزیک را تنفیذ کرد.

ساخت دیوار بین آمریکا و مکزیک برای جلوگیری از ورود مهاجران یکی از وعده‌های اصلی ترامپ در جریان رقابت‌های انتخاباتی در سال ۲۰۱۶ بود. ترامپ در کوران مبارزات انتخاباتی بارها تأکید کرد هزینه ساخت این دیوار را از دولت مکزیک خواهد گرفت. او بعد از ناکامی در تأمین بودجه به این روش از کنگره خواست هزینه آن را تأمین کند.  مجادله کنگره با ترامپ برای تأمین هزینه مربوط به ساخت این دیوار طولانی‌ترین تعطیلی تاریخ دولت فدرال آمریکا را رقم زد. 

      

منبع: اکوفارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۲۲۲۸۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

موضع‌گیری تازه پنتاگون درباره جنگ با ایران

به گزارش خبرآنلاین «سابرینا سینگ» سخنگوی وزارت دفاع آمریکا در گفت‌گویی در پاسخ به این که آیا آمریکا در صورت پاسخ نظامی رژیم صهیونیستی علیه ایران در پی عملیات «وعده صادق»، از این عملیات حمایت خواهد کرد یا نه، گفت: ما نمی‌خواهیم شاهد گسترش جنگ غزه و اسراییل در منطقه باشیم و این دلیل مستقر کردن جنگ‌افزارهایمان در منطقه است.

سینگ با اشاره به همکاری نیروهای آمریکایی با رژیم صهیونیستی برای مقابله با حمله گسترده موشکی و پهپادی ایران علیه اراضی اشغالی که در پاسخ به اقدامات متجاوزانه این رژیم انجام گرفت، ادعا کرد: این جنگ‌افزارها توانستند پاسخی قوی از سوی نیروی هوایی ما، ارتش اسراییل و دیگر کشورهای شریک برای منهدم کردن حدود ۳۰۰ موشک بالستیک، کروز و پهپادی شکل بدهند که به سمت اسراییل شلیک شده بود. بنابراین، ما به اقدامات خود و دستاوردمان در آخری هفته(شامگاه شنبه و بامداد یکشنبه) مفتخریم.

به نقل از ایسنا ایران، شامگاه شنبه، عملیات «وعده صادق» را علیه رژیم صهیونیستی و در پاسخ به اقدام متجاوزانه رژیم صهیونیستی علیه ساختمان کنسولگری ایران در دمشق اجرا کرد. ایران این حمله را حق مشروع خود برای پاسخ به اقدامات متجاوزانه علیه منافع خود و در چارچوب منشور ۵۱ سازمان ملل دانسته است.

سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران، قبل از ساعت ۳ بامداد یکشنبه، سیل پهپادهای شاهد ۱۳۶ و موشک‌های بالستیک ایران را به آسمان سرزمین‌های اشغالی شلیک کرد که گنبد آهنین را درگیر کردند. بسیاری از موشک‌ها از این سپر دفاعی عبور کرده و به اهداف مورد نظر برخورد کردند. هدف موشک‌های سپاه، پایگاه‌های ارتش رژیم صهیونیستی در نقب در جنوب سرزمین‌های اشغالی بود.

اظهارات سخنگوی پنتاگون درباره همکاری قابل توجه نیروهای آمریکایی با شرکای آن و ارتش رژیم صهیونیستی برای رهگیری موشک‌ها و پهپادهای ایرانی و تلاش برای ناموفق جلوه دادن این اقدام ایران در حالی است که رسانه‌های عبری گزارش دادند: حمله ۱۴ آوریل ایران متمرکزترین و هماهنگ‌ترین حمله با مهمات دقیق (موشک‌های هدایت‌شونده) در تاریخ امنیت جهانی بود. پهپادها از پایگاه‌های زیادی و از مسافت بین ۱۰۰۰ تا ۱۵۰۰ کیلومتری شلیک شدند.

در این راستا، یک مسئول صهیونیست نیز به روزنامه فایننشال‌تایمز گفت: پهپادهایی که ایران به سمت اسرائیل شلیک کرد با هدف بررسی واکنش‌های اسرائیل و ردیابی پایگاه‌ها و مسیرهای سامانه‌های دفاعی آن طرح‌ریزی شده بود.

کانال ۱۴ تلویزیون رژیم صهیونیستی نیز گزارش داد: پاسخ ایران از نظر اهمیت و گستردگی سخت‌ترین حمله از زمان تشکیل اسرائیل بود.

سینگ در بخش دیگری از گفت‌وگو با بلومبرگ در پاسخ به این که با توجه به این که آمریکا به طور علنی حمایت خود از پاسخ نظامی رژیم صهیونیستی به ایران را اعلام نکرده است، آیا می‌توان گفت که آمریکا در صورت وقوع چنین عملیاتی، به اسراییل کمک‌های نظامی و اطلاعاتی ارائه نخواهد کرد، گفت: چیزی در این باره برای گفتن ندارم. این تصمیمی است که اسراییل باید اتخاذ کند. آنچه می‌توانم بگویم و به طور علنی و غیرعلنی در تماس‌های وزیر دفاع با همتای او «گالانت» و دیگر تماس‌های این وزارت‌‎خانه و در واقع، دولت مطرح شده، این است که ما نمی‌خواهیم شاهد یک درگیری منطقه‌ای گسترده‌تر باشیم. آمریکا به دنبال جنگ با ایران نیست.

311311

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1895861

دیگر خبرها

  • جدیدترین جهت گیری پنتاگون درباره حمله ایران
  • پنتاگون: آمریکا به دنبال جنگ با ایران نیست
  • موضع‌گیری تازه پنتاگون درباره جنگ با ایران
  • چرا موشک‌ های چند میلیون‌ دلاری غرب حریف پهپادهای ارزان قیمت یمنی نمی‌شوند؟
  • چگونه از میلگرد بستر در ساخت دیوار‌ها استفاده کنیم؟
  • هشدار فرمانده اسبق ناتو به واشنگتن درباره قطع حمایت از اوکراین
  • شبی که دیوار انکار تخریب شد!
  • ساعت ترامپ فقط 99 دلار! (فیلم و عکس)
  • جمهوری خواهان، ترامپ را منبع اطلاعاتی معتبرتری نسبت به پنتاگون می‌دانند
  • بررسی لایحه بودجه حمایتی از اسرائیل در کنگره آمریکا