Web Analytics Made Easy - Statcounter

قصرشیرین- ایرنا- رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: بازگشایی مرز خسروی فرصت مناسبی برای تقویت زیرساخت های بهداشتی و درمانی شهرستان قصرشیرین است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، دکتر محمودرضا مرادی روز سه شنبه در سفر به قصرشیرین و دیدار با فرماندار این شهرستان افزود: با بازگشایی مرز خسروی و تردد زوار از این مرز تلاش می کنیم با رایزنی های لازم با وزارت بهداشت و درمان، زیرساخت های بهداشتی این شهرستان از نظر نیرو و کادر تخصصی را فراهم کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی اظهار کرد: بیمارستان حضرت ابوالفضل العباس (ع) قصرشیرین با 96 تختخواب از نظر زیرساخت های لازم در استان کرمانشاه کم نظیر است و اکنون سه اتاق عمل در این بیمارستان فعال و تمام تجهیزات آن جدید است.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در ادامه با اشاره به تکمیل خانه های بهداشت شهرستان که در زلزله سال گذشته تخریب شده بودند، عنوان کرد: 20 میلیارد ریال اعتبار برای خانه های بهداشت و مراکز درمانی که توسط خیران احداث شده اند، اختصاص داده ایم.
مرادی افزود: اکنون 110 طرح در حوزه بهداشت و درمان در استان کرمانشاه در دست اقدام است.
فرماندار قصرشیرین نیز در این دیدار گفت: تردد زوار از مرز خسروی شرایط اقتصادی و توسعه این شهرستان را بهبود می بخشد.
مرادعلی تاتار افزود: زیرساخت های مرز خسروی آماده و تکمیل است و ارتش عراق برای تامین امنیت زوار در منطقه مستقر شده است و در روزهای آینده زوار عتبات عالیات از مرز خسروی عبور خواهند کرد که این کار فرصتی بزرگ برای رونق منطقه خواهد بود.
وی با بیان اینکه قصرشیرین از شهرستان های مهم استان کرمانشاه است، اظهار کرد: ایجاد منطقه آزاد تجاری و بازگشایی مرز خسروی باعث می شود پتانسیل های توسعه در این شهرستان تقویت شود.
بیمارستان 96 تختخوابی حضرت ابوالفضل (س) قصرشیرین سال 76 ساخته شده و دارای بخش های اطفال، اتاق عمل، جراحی عمومی، آزمایشگاه، بخش زنان و زایمان، سونوگرافی، رادیوگرافی، اورژانس، داروخانه، بخش سرپایی، بستری و تخت های CPR است.
شهرستان قصرشیرین دارای 14 واحد اقامتی شامل هتل و مهمانپذیر درجه یک تا سه با 322 اتاق و یک هزار و 200 تخت است که بیشتر این اماکن در اوایل دهه 80 ساخته شده است تا زائران عتبات عالیات در مسیر تردد خود به عراق یک شب را در این منطقه مرزی اقامت داشته باشد.
مرز خسروی نزدیکترین نقطه از کشورمان به بغداد، کربلا، کاظمین و سامراست که این مرز رسمی تا بغداد پایتخت کشور عراق 190، نجف 380، کربلا 300، کاظمین 203 و تا سامرا 326 کیلومتر فاصله دارد.
عملیات ساخت پایانه بین المللی مرز خسروی از سال 77 در نقطه صفر مرزی آغاز شد و این مجموعه در سال 81 با 75 میلیارد ریال اعتبار به بهره برداری رسید.
قصرشیرین با 27 هزار تن جمعیت در غرب کرمانشاه، بیش از 186 کیلومتر مرز مشترک با عراق دارد و در امتداد این مرزهای طولانی 2 مرز رسمی خسروی و پرویزخان قرار دارد که اولی هم مرز با حوزه حکومت مرکزی (بخش عربی) و دومی هم مرز با اقلیم کردستان عراق است.
مرز خسروی در 20 کیلومتری شهر قصرشیرین واقع شده است.
54 درصد صادرات کشورمان به عراق از مرز رسمی پرویزخان انجام می شود.
3012/3033

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعي درماني بيمارستان قصرشيرين

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۲۲۲۹۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مرز خسروی فعال‌تر می شود

محمد طیب صحرایی، استاندار کرمانشاه در نشست با اساتید و دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی استان کرمانشاه، با بیان اینکه دانشگاه، حوزه علمیه و مجموعه‌های مهارتی و دانشی باید سهم بیشتر و اثرگذارتری در اداره استان داشته باشند، گفت : هرچه میزان ورود این مجموعه‌ها به حوزه مسائل استان بیشتر باشد، آثار بهتری روی زندگی مردم کرمانشاه خواهد داشت. 

وی افزود: ما در استان کرمانشاه با انباشتی از مشکلات همچون تورم، بیکاری، مشکلات فرهنگی، آسیب‌های اجتماعی و... مواجه هستیم که انتظار می‌رود جامعه دانشگاهی در حل این مشکلات سهیم باشند. 

وی با بیان اینکه کرمانشاه ظرفیت‌های زیادی دارد که می‌توان با استفاده از آنها بر مشکلات غلبه کرد، گفت: یکی از ظرفیت‌های بزرگ استان در حوزه میراث فرهنگی و گردشگری است که برای استفاده از این ظرفیت باید زیرساخت‌های ارتباطی مناسبت در حوزه ریلی، هوایی و جاده‌ای داشته باشیم. 

صحرایی خاطرنشان کرد: حدود دو سال پیش زمانی که به استان آمدم، فرودگاه کرمانشاه به عنوان یک زیرساخت ارتباطی مهم از وضعیت نابسامانی رنج می‌برد و با وجود اینکه تا چند سال قبل می‌شد تنها با ۸۰ میلیارد تومان آن را بهسازی کرد، اما این اتفاق نیفتاده بود و شرایط آن بحدی بغرنج شده بود که مجبور شدیم آن را از اساس شخم بزنیم و دوباره احداث کنیم. 

وی با بیان اینکه تاکنون حدود ۷۵۰ میلیارد تومان صرف بهسازی فرودگاه کرمانشاه شده، گفت: امیدواریم اوایل تابستان فرودگاه کرمانشاه دوباره زیر بار برود. 

استاندار کرمانشاه به افتتاح نمایشی راه آهن کرمانشاه در سال‌های گذشته اشاره کرد و افزود: با توجه به اینکه راه آهن کرمانشاه را به صورت ناقص افتتاح کرده‌اند، امکان افزایش سرعت آن وجود ندارد. به این معنا که ایمنی لازم را برای سرعت بالای ۶۰ کیلومتر ندارد. 

به گفته این مسئول، رفع نواقص راه آهن کرمانشاه هزار میلیارد تومان اعتبار می‌خواهد. 

صحرایی عنوان کرد: در بحث راه‌های جاده‌ای نیز سال گذشته به برکت اربعین توانستیم اعتبارات خوبی را برای این حوزه بگیریم و حدود ۲۸۰ کیلومتر از راه‌های استان را بهسازی کنیم. همچنین از همین محل از ۱۹ نقطه حادثه خیز جاده‌ای در استان ۱۰ نقطه رفع خطر شد و مقرر شده که ۹ نقطه حادثه خیز دیگر تا شهریور ماه رفع خطر شود. 

وی در پاسخ به انتقاد دانشجویی مبنی بر برچیده شدن دانشکده فرهنگ و هنر در کرمانشاه، گفت: در این زمینه شخصا پیگیری‌هایی داشته و مقرر شده که دانشکده هنر در دانشگاه آزاد و رشته‌های میراث فرهنگی و گردشگری هم در دانشگاه رازی راه اندازی شود. 

استاندار کرمانشاه در پاسخ به سوال دانشجویی در مورد حواشی و اختلافات موجود در شورای شهر و شهرداری نیز گفت: باتوجه به مشکلاتی که شورای شهر داشت، نشستی را با اعضای شورا برگزار کرده و فرصت سه ماهه‌ای پیش رویشان قرار دادیم که در حال حاضر به روز‌های پایانی این فرصت نزدیک شده‌ایم و احتمالا طی یکی دو هفته آینده نشست دیگری را با آنها خواهیم داشت و یک جمع بندی صورت می‌گیرد. 

وی تاکید کرد: متاسفانه این حواشی باعث شده تا بودجه شهرداری کرمانشاه هنوز تصویب نشود و این نارسایی‌ها در زندگی مردم تاثیرگذار خواهد بود. 

صحرایی با اشاره به آمار بالای ساخت و ساز‌های غیرقانونی و ناایمن در شهر کرمانشاه، عنوان کرد: این آمار‌ها قابل قبول نیست و باید کاهش پیدا کند .

باشگاه خبرنگاران جوان کرمانشاه کرمانشاه

دیگر خبرها

  • خدمات رسانی سه کتابخانه سیار در شهرستان‌های هرسین، قصرشیرین و جوانرود
  • گردنه تته بعد از ۵ ماه بازگشایی شد + عکس
  • بازگشایی گردنه تته بعد از پنج ماه
  • بازگشایی گردنه معروف پس از ۵ ماه مسدودی + فیلم | ارتفاع برف به چندین متر می‌رسد
  • گردنه برف‌گیر و مرتفع کرمانشاه پس از ماه‌ها بازگشایی شد
  • گردنه تته در محور کرمانشاه به کردستان بازگشایی شد
  • بازگشایی گردنه تته در پاوه بعد از ۵ ماه
  • بازگشایی گردنه تته در پاوه بعد از ۵ ماه + تصویر
  • پاکسازی ۲ هکتار از زمین‌های محور قصرشیرین به خسروی
  • مرز خسروی فعال‌تر می شود