Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-23@14:03:24 GMT

حزب حاکم آلمان خواستار تشکیل 'اف بی آیِ اروپایی' شد

تاریخ انتشار: ۶ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۲۲۳۰۱۵

حزب حاکم آلمان خواستار تشکیل 'اف بی آیِ اروپایی' شد

تهران - ایرنا - حزب محافظه کار حاکم آلمان در آستانه انتخابات آتی پارلمان اروپا با پیشنهاد طرح تشکیل 'اف بی آی اروپایی'، خواستار تقویت حمایت از همکاری امنیتی بین کشورهای این اتحادیه شد.

به گزارش روز سه شنبه تارنمای آلمانی دویچه وله، حزب حاکم آلمان با ارائه دیدگاه جدید در آستانه انتخابات ماه مه پارلمان این کشور، خود را برای آینده اروپا بدون حضور 'آنگلا مرکل' صدر اعظم کنونی آلمان آماده می کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


«آنه گرت کرامپ کارل باوئر» رئیس جدید حزب حاکم اتحادیه دموکرات مسیحی (سی دی یو) آلمان روز دوشنبه با ارائه چنین طرحی موضع مشترک خود را با شرکای حزبی اش از اتحادیه سوسیال مسیحی (سی اس یو) مطرح کرد.
وی در یک کنفرانس مطبوعاتی درباره دفاع از اروپا در مقابل 'پوپولیست' های راست و چپ که به گفته او نابودی دموکراسی را هدف قرار می دهند، سخن گفت.
خبرگزاری اسپوتنیک در گزارشی در همین زمینه نوشت: برنامه انتخاباتی حزب حاکم آلمان برای اروپا شامل تشکیل نیروهای اروپایی تا سال 2030 و تقویت سیاست دفاعی، خارجی، امنیتی اروپا و آژانس مرزی اروپا موسوم به 'فرانتکس' است که در صورت اجرای چنین طرحی شامل 10 هزار نیروی جدید خواهد بود.
تشکیل سامانه اطلاعاتی مشترک و تبادل گسترده اطلاعات بین کشورهای عضو اتحادیه، یکی از بخش های چنین پیشنهادی است که هدف از آن ایجاد امنیت بیشتر در اروپا، مقابله با جرایم سازمان یافته و تروریسم است.
احزاب هم ائتلافی حزب حاکم آلمان همچنین تشدید کنترل مهاجرتی و ایجاد استانداردهای مشترک در خصوص روند پذیرش پناهجو و ممانعت از امکان تقاضای پناهندگی در چند کشور اتحادیه اروپا را پیشنهاد داده اند.
مرکل که تا دسامبر سال 2018 ریاست 'سی دی یو' را برعهده داشت و «امانوئل مکرون» رئیس جمهوری فرانسه سال گذشته ایده تشکیل ارتش اروپایی در اتحادیه اروپا را ارائه دادند که بخشی از چارچوب گسترده تر ائتلاف سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) خواهد بود.
با این حال «فدریکا موگرینی» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا نوامبر گذشته با این پیشنهادمخالفت کرد و «ینس استولتنبرگ» دبیر کل ناتو هشدار داد که تلاش های اتحادیه اروپا نباید با ائتلاف ناتو رقابت کند.
وی ناتو را بستر امنیت اروپا توصیف کرد.
با این حال، مکرون و مرکل در 22 ژانویه گذشته توافق دوجانبه جدیدی را امضا کردند که تقویت سیاست خارجی و همکاری مشترک اقتصادی، امنیتی، فرهنگی و همکاری در زمینه مسائل آب و هوایی را هدف قرار می داد.
اروپام ** 9158 ** 1071

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سياسي آلمان اتحاديه اروپا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۲۲۳۰۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رویترز: اتحادیه اروپا امروز درباره تحریم ایران تشکیل جلسه می‌دهد

وزرای خارجه اتحادیه اروپا امروز (دوشنبه) برای بحث درباره تقویت پدافند هوایی اوکراین و موضوع ایران در «لوکزامبورگ» گردهم می‌آیند.

به گزارش فارس به نقل از رویترز، در حالیکه وزرای خارجه اتحادیه اروپا در نشست امروز خود در خصوص جنگ در سودان نیز بحث‌هایی خواهند داشت، اما بخش مهمی از تمرکز آن‌ها در خصوص اوکراین و منطقه غرب آسیا خواهد بود.

در پی شکست‌های پی در پی اوکراین در میدان نبرد، در هفته‌های اخیر، متحدان غربی کی‌یف از جمله آمریکا و کشور‌های اروپایی بر آن شده‌اند که سامانه‌های پدافند هوایی بیشتری همچون پاتریوت در اختیار کی‌یف قرار دهند.

در پی اقدام تنبیهی جمهوری اسلامی ایران علیه مواضع رژیم صهیونیستی، کشور‌های اروپایی تحرکات ضدایرانی خود را تشدید کردند و در صورتیکه جمهوری اسلامی به اقدام تروریستی رژیم صهیونیستی علیه ساختمان کنسولی ایران در دمشق پاسخ داده بود، از پاسخ ایران به اسرائیل بعنوان بهانه‌ای برای وضع تحریم‌های جدید علیه جمهوری اسلامی سوء استفاده کردند.

وزرای خارجه اتحادیه اروپا در جلسه امروز خود به دنبال توافق در خصوص این موضوع هستند که تا چه اندازه تحریم ایران را ادامه دهند.

این اولین بار نیست که اتحادیه اروپا در صدد تحریم ایران برآمده است و پیش از این نیز تحریم‌هایی را به بهانه‌های مختلف از جمله مسائل حقوق بشری و اتهام بدون سند عرضه موشک به روسیه برای استفاده در جنگ اوکراین علیه جمهوری اسلامی وضع کرده است.

طبق گفته دیپلمات‌های اروپایی، کشور‌های اتحادیه اروپا همچنین در صدد هستند که تحریم‌های جدیدی را علیه ایران به دلیل تولید موشک وضع کنند.

دیگر خبرها

  • اقدام قانونی علیه طرح گازی آلمان در دستورکار کمیسیون اروپا
  • آخرین تحولات اوکراین | درخواست کی‌یف از اتحادیه اروپا بعد از کمک آمریکا
  • تحولات اوکراین|توقع کی‌یف از اتحادیه اروپا بعد از کمک آمریکا
  • نشست مشترک شورای همکاری خلیج فارس و اتحادیه اروپا با بررسی تحولات غزه
  • بی‌میلی اروپایی‌ها برای کمک بیشتر به اوکراین
  • مجارستان : رقابت ناتو در اوکراین جرقه جنگ جهانی سوم را خواهد زد
  • اتحادیه اروپا درباره تحریم ایران تشکیل جلسه می‌دهد
  • رویترز: اتحادیه اروپا امروز درباره تحریم ایران تشکیل جلسه می‌دهد
  • درخواست ۸۷۰ دانشگاه اروپایی برای افزایش بودجه تحقیق و توسعه
  • سخنرانی ضد اروپایی نخست وزیر مجارستان