Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-25@21:17:40 GMT

موزه های کشور بجز سعدآباد امروز باز است

تاریخ انتشار: ۶ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۲۲۳۰۸۱

موزه های کشور بجز سعدآباد امروز باز است

تهران - ایرنا - مدیر اداره کل موزه های کشور از باز بودن تمام موزه های کشور به جز کاخ موزه سعدآباد برای امروز خبر داد.

«محمد رضا کارگر» روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار فرهنگی ایرنا، گفت: بر اساس اطلاعیه سازمان مدیریت بحران سعدآباد امروز تعطیل شد.
وی افزود: احتمال افزایش حجم آب و سیلابی شدن رودخانه ای که از میان سعدآباد می گذرد دلیل بسته شدن سعدآباد است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


کارگر با تاکید بر این که دیگر موزه های کشور از جمله کاخ نیاوران باز است و آماده بازدید مردم است، اضافه کرد: هنوز وضعیت باز یا بسته بودن سعدآباد برای روزهای آینده مشخص نیست و علاقمندان برای آگاهی از وضعیت آن منتظر اطلاعیه ما باشند.
وی همچنین دربار وضعیت دیگر موزه های کشور با توجه به بارندگی و سیلاب های اخیر، هم گفت: خوشبختانه موزه ها خسارتی ندیده و تنها روز گذشته حمام گنجعلی خان کرمان دچار مختصری آب گرفتگی شد که به سرعت تخلیه آب انجام و هم اکنون مشکلی وجود ندارد.
به گزارش ایرنا، بر اساس آمار، موزه های کشور در روزهای ابتدایی سال افزایش 10 درصدی بازدیدکننده داشتند، و به ترتیب سعد آباد، گلستان و نیاوران رکوردار بیشترین بازدید کننده را داشتند.
**کاخ سعد آباد
مجموعه فرهنگی تاریخی سعدآباد به مجموعه عمارت‌ها و کاخ‌هایی گفته می‌شود که در دربند، شمالی‌ترین و خوش آب و هواترین منطقه تهران در زمینی به مساحت 110 هکتاربنا شده‌است. این مجموعه دارای حدود 180 هکتار جنگل طبیعی، چشمه‌سارها، قنات‌ها، باغستان‌ها، گلخانه‌ها و خیابان است.
این عمارت از شمال با کوه‌های البرز، از شرق با گلاب‌دره، از غرب با ولنجک و از جنوب با تجریش همسایگی دارد. رودخانه جعفرآباد، از وسط محوطه کاخ می‌گذرد.
مجموعه سعدآباد، چهار دوره تاریخی قاجاریه، پهلوی اول و پهلوی دوم و پس از انقلاب ایران را سپری کرده‌است. سعدآباد در دوره قاجار بنا شد و سکونت‌گاه تابستانی (ییلاق) شاهان این سلسله بوده‌است. پس از کودتای 1299 و تصرف آن توسط خاندان اکبری، بناها و عمارت‌های متعددی در آن ساخته شد که بالغ بر 18 کاخ در ابعاد مختلف می‌شوند. هر یک از بناها محل سکونت یکی از افراد دودمان پهلوی بوده‌است.
محمدرضا پهلوی نیز در دهه 1350 در این مکان سکنی گزید؛ که در دوران اوایل سلطنت او، ساخت آن به پایان رسیده‌است. جدیدترین کاخ این مجموعه نیز کاخ لیلا پهلوی می‌باشد که متعلق به کوچکترین دختر محمدرضا پهلوی بوده‌است.
یادآور می شود، بارندگی روزهای اخیر که از اوایل سال جدید آغاز شده طی یکی دو روز گذشته به اوج خود رسیده و منجر به ایجاد سیلاب و طغیان روزخانه شده است.
با توجه به اعلام و اطلاعیه سازمان هواشناسی و هشدارهای مدیریت بحران کشور به سبب جلوگیری از بروز هرگونه اتفاقی در حاشیه رودخانه ها اقدامات پیشگیرانه درحال انجام است که تعطیلی کاخ موزه سعدآباد نیز در این راستا صورت گرفته است.
فراهنگ ** 3377 ** 1355 **

منبع: ایرنا

کلیدواژه: فرهنگي ميراث فرهنگي موزه ها تعطيلي سعدآباد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۲۲۳۰۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افشای همکاری مسعود رجوی با ساواک | ویدئو

دریافت 6 MB

به گزارش همشهری آنلاین، او همچنین در ادامه گفت:‌ مسعود رجوی قطعا نفوذی ساواک در سازمان مجاهدین خلق بوده است. چه بسا رژیم پهلوی در مقطعی به این نتیجه می رسد به جای نابود کردن سازمان منافقین، آن را تغییر مسیر داده و با خود همراه کند آن هم با یک نفوذی مثل مسعود رجوی. برای نتیجه گیری بهتر باید بگوییم همین ساواک محصول سیای آمریکا بوده است.

منبع:‌خبرگزاری دانشجو

کد خبر 846663 برچسب‌ها پهلوی خبر ویژه ساواک

دیگر خبرها

  • موزه‌ها باید پاسخگوی مشکلات امروز جامعه باشند
  • سعدآباد پر حاشیه
  • سعدآباد پرحاشیه
  • امروز موزه‌ها زیربنا و زیرساخت توسعه هستند/اهمیت جایگاه موزه‌ها در دانشگاه‌های کشور
  • افشای همکاری مسعود رجوی با ساواک | ویدئو
  • فتنه‌های بسیاری را پشت سرگذاشتیم تا به وعده صادق رسیدیم
  • همه چیز درباره موزه تمبر یکتا کرج
  • «رضاخان را بهتر بشناسیم»
  • راه رفتن وارونه!
  • مأموریت باغ موزه دفاع مقدس فرهنگی است