Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-16@15:46:42 GMT

مسافران شیراز راهی اصفهان شدند

تاریخ انتشار: ۶ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۲۲۳۰۹۹

مسافران شیراز راهی اصفهان شدند

اصفهان - ایرنا- جانشین رییس ستاد خدمات سفر شهر اصفهان گفت: در پی سیلاب شیراز، شب گذشته کلانشهر اصفهان میزبان حجم بالایی از مسافران ورودی از سمت استان فارس بود.

حسین امیری روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: شمار زیادی از مسافرانی که از شیراز به سمت مناطق مرکزی و سایر نقاط کشور در حرکت بودند ، در اماکن اقامتی شهر اصفهان اسکان یافتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی گفت : شب گذشته 112 هزار مسافر در اماکن سرپوشیده زیر پوشش ستاد خدمات سفر شهر اصفهان اسکان یافتند.
وی با بیان اینکه در مجموع از ابتدای تعطیلات نوروز امسال تا شب گذشته حدود 750 هزار مسافر شب خود را در شهر اصفهان گذراندند خاطرنشان کرد: برخلاف سردی هوا و بارش شدید باران در روز گذشته این میزان نسبت به مدت مشابه سال قبل 100 هزار نفر افزایش داشته است.
جانشین رییس ستاد خدمات سفر شهر اصفهان با اشاره به اینکه شب گذشته هیچ اسکانی برای مسافران چادرخواب در کمپ اسکان موقت اصفهان انجام نگرفت گفت: تمامی مسافران شب را در اماکن امن ورزشی و حسینیه با تمامی شرایط ایمنی گذراندند.
وی تاکید کرد: تاکنون اصفهان با تلاش نیروهای شهرداری در جلوگیری از بروز سیل و روان آب در معابر عمومی و اصلی سطح شهر موفق بوده است.
به گزارش ایرنا، با توجه به برودت هوا و بارندگی در این کلانشهر تنها کمپ روباز اقامت مسافران نوروزی عصر و شب گذشته تخلیه و مسافران به ورزشگاه های شهر هدایت شدند.
تا اطلاع ثانوی و به منظور رفاه حال مسافران، ستاد خدمات سفر شهر اصفهان کمپ باغ فدک را بست تا مسافران ورودی به شهر به سمت سالن های ورزشی هدایت شوند.
به گفته مدیرکل ستاد مدیریت بحران استان اصفهان وضعیت استان اصفهان با وجود بارش های برف و باران بحرانی نیست.
سامانه بارشی اوایل فردا چهارشنبه از استان اصفهان خارج و هوای این منطقه پایدارشده و دمای آن کاهش می یابد.
6022/ 7135

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعي حوادث غيرمترقبه سيل گردشگران اصفهان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۲۲۳۰۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مدیر خلاق برای باغ فدک تعیین شود/ اصفهان نیازمند هسته مدیریت نرم گردشگری است

اعضای شورای اسلامی شهر اصفهان امروز (یکشنبه) میزبان جانشین رئیس ستاد اجرایی خدمات سفر شهر اصفهان بودند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، جانشین رئیس ستاد اجرایی خدمات سفر شهر اصفهان امروز _یکشنبه بیست‌وپنجم فروردین_ در صحن علنی شورای اسلامی شهر اصفهان گزارشی از خدمات نوروزی ستاد اجرایی خدمات سفر شهر اصفهان ارائه کرد که مورد نقد و بررسی اعضای شورا قرار گرفت.

گزارش ستاد خدمات سفر دقیق‌سازی شود

محمد نورصالحی، رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان اظهار کرد: پیشنهاد می‌کنیم مدیر خلاق و با ذکاوت برای مجموعه باغ فدک تعیین شود تا به‌عنوان مجموعه اقامتی خوب در طول سال و در زمان پیک سفر با ارائه خدمات شایسته رضایت‌مندی گردشگران و مسافران حاصل شود.

وی افزود: در بیشتر موارد که در گزارش اعلام شد، رضایتمندی بالایی را شاهد بودیم که می‌طلبد این گزارش دقیق‌سازی شود و در اختیار مدیران مرتبط قرار گیرد.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان ادامه داد: نقاط ضعف احصا شود و در دو ماه نخست سال جاری مرتفع شود.

برای کمپ‌های گردشگری از ظرفیت بخش خصوصی استفاده شود

سیدامیر سامع، نایب‌رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان اظهار کرد: با تلاش شبانه‌روزی اعضای این ستاد خدمات خوبی به مسافران ارائه شد، مدیریت شهری نیز نقش مهمی در استفاده از ظرفیت دستگاه‌های مختلف دارد تا خدمات شایسته‌تری ارائه شود.

وی افزود: اصفهان نیازمند هسته مدیریت نرم گردشگری است تا بستر مناسبی برای همه فعالان این حوزه باشد، در این راستا ستاد خدمات سفر شهر اصفهان می‌تواند در این حوزه کار کند و شهرداری نیز باید ساختار خود را در این خصوص منسجم‌تر کند.

نایب‌رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان تأکید کرد: سامانه «اصفهان من» همچنان می‌تواند به ظرفیت بالقوه بالاتری برسد، نقطه نظرات تحلیلی نیز باید درباره آمار و اطلاعات اعلام شود.

سامع ادامه داد: نقاط دیگری در شهر علاوه بر باغ فدک این ظرفیت را دارد که تبدیل به کمپ اقامتی شود و می‌توان از ظرفیت بخش خصوصی در این راستا بهره برد.

منطقه تاریخی اصفهان در خدمات سفر مورد غفلت قرار گرفت

رسول میرباقری، رئیس کمیسیون عمران، معماری، شهرسازی و بافت تاریخی شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به اینکه بافت تاریخی از دغدغه‌های کمیسیون شهرسازی است اظهار کرد: در خدمات سفر اصفهان و گزارش ارائه شده، منطقه اصلی تاریخی اصفهان مانند میدان امام علی (ع) و مسجد جامع مورد توجه قرار نگرفت..

وی افزود: رویدادی در آن منطقه برنامه ریزی نشده و طرح‌های نورپردازی در این محدوده مورد توجه واقع نشده است، این منطقه همچنان محروم می‌ماند.

رئیس کمیسیون عمران، معماری، شهرسازی و بافت تاریخی شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: امیدواریم با یک برنامه دائمی و سالانه به این مناطق نیز توجه شود تا حضور گردشگران و مسافران را در بافت تاریخی شهر شاهد باشیم.

شاخص اقتصادی در گزارش ستاد خدمات سفر شهر مورد توجه قرار گیرد

ابوالفضل قربانی، رئیس کمیسیون هوشمندسازی و حمل‌ونقل شورای اسلامی شهر اصفهان اظهار کرد: در صنعت گردشگری یکی از شاخص‌های اصلی مباحث اقتصادی است، در این راستا شهر باید از حوزه گردشگری سود ببرد،.

وی افزود: می‌طلبد ستاد خدمات سفر اصفهان در ارائه گزارش اقدامات، شاخص اقتصادی را نیز مورد توجه قرار دهد، از این مهم نیاید فرار کرد زیرا ارزشمند است.

رئیس کمیسیون هوشمندسازی و حمل‌ونقل شورای اسلامی شهر اصفهان گفت مباحث اصلی افرادی که در حوزه گردشگری ورود دارند، حوزه اقتصادی است، البته اقدامات فرهنگی نیز باید مد نظر قرار گیرد.

نتیجه گزارش ستاد سفر در پژوهش‌ها استفاده شود

احمد شریعتی، عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر اصفهان در حاشیه ارائه گزارش ستاد سفر خدمات شهر در صحن شورای اسلامی اظهار کرد: نتیجه گزارش ستاد سفر را باید در پژوهش‌ها استفاده کرد، با استخراج نکات مهم و آمارها بهترین برنامه‌ریزی‌ها را برای ستاد خدمات سفر شهر انجام داد.

وی افزود: صنایع دستی اصفهان در ایران و جهان بی‌نظیر است، باید این صنایع در اماکن گردشگری به مسافران معرفی و ارائه شود، اگر چه این امر در باغ فدک شروع شده اما جای کار بیشتری دارد.

عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به اینکه بعضی امکانات موردنیاز برای اقامت بیشتر مسافران در اصفهان به ویژه در باغ فدک اضافه شود، بیان کرد: افزایش تعداد اتوبوس‌های گردشگری می‌تواند به ارائه بهتر خدمات سفر به مسافران کمک کند؛ آموزش و پرورش نیز امکانات بسیار خوبی برای اسکان مسافران دارد که باید این ظرفیت را تقویت کنیم.

کد خبر 744064

دیگر خبرها

  • کمک ۱۰۴ میلیارد تومانی برای آزادی زندانیان در رمضان
  • اصفهان در جذب مسافر نوروزی پنجم شد
  • اعلام رضایت مسئولان شهری، استانی و کشوری از خدمات ارائه شده در باغ فدک
  • باغ فدک نماد وحدت مدیریت شهری در ارائه خدمات به مسافران نوروزی
  • خدمت رسانی به بیش از ۵۰۰ هزار مسافر نوروزی توسط شهرداری شیراز
  • مدیر خلاق برای باغ فدک تعیین شود/ اصفهان نیازمند هسته مدیریت نرم گردشگری است
  • اصفهان نیازمند هسته مدیریت نرم گردشگری است
  • اسکان یک میلیون و ۲۸۱ هزار مسافر نوروزی در شهر زندگی/ اصفهان رتبه پنجم جذب سفر را دارد
  • کمپ شرق به کمپ‌های گردشگرپذیر شهر اصفهان اضافه می‌شود
  • کمپ شرق به کمپ‌های گردشگرپذیری شهر اصفهان اضافه می‌شود