Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-25@08:37:40 GMT

پادشاه عربستان به تونس می‌رود

تاریخ انتشار: ۶ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۲۲۳۱۴۸

پادشاه عربستان به تونس می‌رود

پادشاه عربستان روز پنجشنبه در رأس هیأتی برای حضور در نشست سران عرب به تونس می‌رود.

به گزارش ایسنا، به نقل از روزنامه فرامنطقه‌ای الشرق الاوسط، دفتر ریاست‌جمهوری تونس اعلام کرد: سلمان بن عبدالعزیز، پادشاه عربستان روز پنجشنبه در رأس هیأتی بزرگ برای حضور در نشست سران عرب به این کشور سفر می‌کند.

محمد بن محمود العلی، سفیر عربستان در تونس اظهار کرد: سفر پادشاه عربستان به تونس در پاسخ به دعوت محمد باجی قاید السبسی، رئیس جمهور تونس و پیش از برگزاری سی‌امین نشست سران عرب در تاریخ ۳۱ مارس (۱۱ فروردین ماه) انجام می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سفیر عربستان در تونس به الشرق الاوسط گفت: پیش‌بینی می‌شود در حاشیه نشست سران عربستان و تونس نشست‌های اقتصادی، فرهنگی و رسانه‌ای برگزار شوند.

قرار است پادشاه عربستان در این سفر پیش از حضور در نشست سران عرب با سبسی و یوسف الشاهد نخست‌وزیر تونس دیدار کند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: پادشاه عربستان تونس سفر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۲۲۳۱۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار جدی عربستان درباره حج

به گزارش جام جم آنلاین، عربستان برای اطمینان از عملکرد روان ورود و خرج زائران و کاهش تخلفات احتمالی در حج، مجازات‌های سختگیرانه‌ای در نظر گرفته و با همکاری اداره کل گذرنامه، عواقب شدیدی را برای افرادی که قوانین حج را نقض می‌کنند، تعیین کرده است.

وزارت حج و عمره عربستان تاکید کرد انجام حج بدون کسب مجوزهای لازم غیرقانونی است و ۵۰ هزار ریال سعودی معادل ۱۳۳۰۰ دلار (بیش از ۸۰۰ میلیون تومان) جریمه خواهد داشت. همچنین افرادی که در حال جابه‌جایی زائران بدون مجوزهای لازم دستگیر شوند، همین مقدار جریمه خواهند شد.

مهاجرانی که مرتکب چنین تخلفاتی شوند به مدت شش ماه زندانی و سپس از عربستان اخراج خواهند شد و به مدت ۱۰ سال از ورود دوباره آنها به کشور جلوگیری خواهد شد.

علاوه‌بر این، افرادی که مقررات را نقض کنند، از طریق کانال‌های رسانه‌ای با بی‌اعتباری عمومی مواجه خواهند شد.

وزارت حج و عمره عربستان اخیرا اعلام کرده ۱۵ ذی‌القعده (مصادف با ۲۳ می و سوم خرداد) آخرین روز انقضای روادید عمره خواهد بود، که نسبت به تاریخ انقضای قبلی ۲۹ ذی‌القعده (مطابق با ۶ ژوئن و ۱۷ خرداد) تغییر کرده است. این تغییر با هدف تسهیل حضور روان زائران حج ۲۰۲۴ به شهرهای مکه و مدینه اتخاذ شده است.

موسم حج ۲۰۲۴ از غروب جمعه ۱۴ ژوئن (۲۵ خرداد) آغاز می‌شود و در عصر روز چهارشنبه ۱۹ ژوئن (۳۰ خرداد) به پایان می‌رسد و با توجه به نزدیکی پایان دوره سه‌ماهه ویزای عمره و آغاز حج، احتمال حضور حجاج غیرقانونی از کشورهای مختلف در مناسک حج وجود دارد.

دیگر خبرها

  • ملک سلمان، پادشاه عربستان بستری شد
  • پادشاه عربستان به بیمارستان رفت
  • کار پادشاه عربستان به بیمارستان کشید؟ | دلیل بستری شدن ملک سلمان
  • پادشاه عربستان بستری شد
  • ملک سلمان را به بیمارستان بردند
  • پادشاه سعودی به بیمارستان منتقل شد
  • هشدار جدی عربستان درباره حج
  • پادشاه عربستان به بیمارستان منتقل شد
  • توافقات نشست مشورتی رهبران الجزایر، تونس و لیبی
  • عربستان : توافق ما با اروپا باید به فشار به اسرائیل برای توقف درگیری در غزه منجر شود