Web Analytics Made Easy - Statcounter

سفیر اسبق ایران در ایتالیا تصمیم اخیر آمریکا در به رسمیت شناختن حاکمیت اسرائیل بر جولان را اتفاقی مهم در راستای روشن شدن ماهیت اسرائیل می‌داند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ ابوالفضل ظهره‌وند سفیر اسبق ایران در ایتالیا در گفتگو با خبرنگار مرآت با تأکید بر این که اقدام ترامپ مبنی بر به رسمیت شناختن حاکمیت اسرائیل بر جولان همچون بسیاری از اقدامات وی با قوانین و رویه‌های شناخته‌شده بین‌المللی در تعارض آشکار است اظهار داشت: خود آمریکایی‌ها پیش‌تر قطعنامه 497 صادرشده توسط سازمان ملل را تأیید کرده بودند؛ بنابراین این اقدام آمریکا نشان می‌دهد که شرایط در رژیم صهیونیستی و ایالات متحده به حدی دشوار شده که مجبور شده‌اند آشکارا تعهدات و قوانینی که خودشان هم پای آن‌ها را امضا کرده‌اند زیر پا بگذارند؛ تصور من این است که این اقدام آمریکا دور جدیدی از تنش‌ها را در منطقه رقم خواهد زد که در نهایت به ضرر خود آمریکا و رژیم صهیونیستی خواهد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ظهره‌وند با یادآوری روند عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی در برخی از کشورهای مرتجع عربی از جمله عربستان گفت: اقدام اخیر آمریکا روند عادی‌سازی روابط با اسرائیل را با چالش مواجه می‌کند و این به ضرر کشورهای مرتجع نیز خواهد بود؛ برآورد من این است که آمریکایی‌ها خواستار تنش هستند، آن‌ها نیاز دارند که بتوانند فضای بین‌المللی را به دور تازه‌ای از بحران وارد کنند.

وی با رد اظهارنظر برخی از کارشناسان خارجی مبنی بر آن که اقدام آمریکا بخشی از پازل جنگ نیابتی علیه ایران را کامل می‌کند گفت: ممکن است برخی از کارشناسان خارجی این مطلب را با هدف آدرس‌دهی غلط عنوان کنند تا انتقادات سنگینی را که در جهان اسلام متوجه آمریکا و اسرائیل و برخی کشورهای مرتجع منطقه شده، به سمت ایران نشانه بروند.

سفیر اسبق ایران در ایتالیا با بیان این که فرجام تصمیم اخیر آمریکا را باید با احتساب شرایط دشوار ایالات متحده، غرب و رژیم اشغالگر تحلیل کرد گفت: این که رئیس‌جمهور آمریکا فرمان به رسمیت شناختن حاکمیت اسرائیل بر جولان را امضا کند، در روندهای بین‌المللی واجد هیچ ارزشی نیست؛ در پی این تصمیم روندهای جاری در اتحادیه اروپا و در منطقه ما در حال تغییر به ضرر آمریکا و اسرائیل است؛ احتمال فروپاشی اتحادیه اروپا و شرایط دشواری که بریتانیا با آن دست و پنجه نرم می‌کند ماحصل سلسله‌ای از این دست تصمیمات است.

شرایط نامطلوب داخلی؛ دلیل اتخاذ این تصمیم خارجی!

ظهره‌وند با تصریح بر این که شرایط بسیار نامطلوب داخلی در آمریکا و اسرائیل سران این دو رژیم را وامی‌دارد تا افکار عمومی را متوجه این دست مصوبات بی‌ارزش کنند گفت: تصمیم ایالات متحده به عنوان یک قدرت جهانی رو افول، این کشور را نسبت به فرمانی که صادر کرده متعهدتر می‌کند و این یکی از کارکردهای این تصمیم است.

وی پیشتیبانی و عملیاتی کردن این تصمیم را به لحاظ اعتبار سیاسی برای آمریکا حائز اهمیت دانست و گفت: شکست این پروژه در واقع ضربه‌ای است به قدرت نرم ایالات متحده و از دست رفتن قدرت نرم به معنای فروپاشی و ایجاد شکاف در قدرت سخت این کشور خواهد بود؛ مسأله این است که ملت آمریکا به واسطه این دست تصمیمات باید متقبل هزینه‌هایی شوند؛ تصمیماتی که در تعارض با قطعنامه‌هایی است که خود آمریکا پیش‌تر بر آن‌ها صحه گذاشته است.

آمریکا و اسرائیل دو روی یک سکه‌اند

سفیر سابق ایران در ایتالیا با بیان این که ایالات متحده به دور تازه‌ای از تنش و بحران برای معطوف کردن افکار عمومی در آمریکا از مشکلات داخلی به تحولات بیرونی نیاز دارد گفت: بنابراین تصمیم آمریکا بیش‌تر ناشی از ضعف‌های داخلی ساختاری در این کشور است؛ خوشبختانه روندها به گونه‌ای رقم خورده است که رژیم اشغالگر صهیونیستی و ایالات متحده دو روی یک سکه تلقی می‌شوند؛ اگر در دوره‌های گذشته آمریکایی‌ها با تحفظ مسأله دفاع از رژیم صهونیستی را دنبال می‌کردند، اکنون در دوره ترامپ این پرده‌ها کنار رفته و درهم‌تنیدگی ملاحظات امنیتی میان رژیم اشغالگر صهونیستی و ایالات متحده آمریکا آشکار شده است.

ظهره‌وند با تأکید بر این که درهم‌تنیدگی ملاحظات امنیتی میان دو رژیم مذکور بیانگر واقعیاتی است که جهان اسلام باید به طور ویژه به آن توجه کند گفت: بر این اساس، برخوردی که با رژیم صهیونیستی صورت می‌گیرد باید با دوگانه آمریکا-اسرائیل صورت بگیرد؛ چراکه وزن آمریکا و اسرائیل به لحاظ امنیتی بر دو روی یک سکه تعریف می‌شود؛ به دیگر سخن اگر قرار باشد که کشورهای منطقه رژیم صهیونیستی را در مسیر انزوا قرار بدهند، باید با آمریکا نیز چنین رفتاری داشته باشند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این که ایالات متحده همان جنس تهدیداتی را که علیه ایران شکل می‌دهد، علیه اتحادیه اروپا نیز روا می‌دارد گفت: برای این که به اهمیت موضوع پی ببریم باید توجه داشته باشیم که آمریکا برای اتحادیه اروپا نیز یک تهدید است؛ اروپا نیز باید توجه کند که آمریکا و اسرائیل دو روی یک سکه هستند.

سفیر اسبق ایران در ایتالیا با تصریح بر این که روندهای موجود در مجموع به ضرر غرب تمام می‌شود گفت: این روندها معادلات سیاسی جهان را تغییر خواهد داد و رویکرد کشورهای اسلامی و دیگر کشورهایی که به گفتمان چندجانبه‌گرایی پایبند هستند دستخوش تغییر خواهد شد؛ ایالات متحده پیشتر هرگز چنین آشکارا خود را در تراز رژیم صهونیستی تعریف نکرده و با مسائل آن درگیر نشده بود؛ پیش‌تر اهتمام آمریکا بر این بود که در چارچوب قوانین بین‌المللی از اسرائیل حمایت کند اما اکنون خود را بی‌پرده با رژیم صهیونیستی گره زده است.

نقض آشکار حاکمیت یک کشور مستقل

ظهره‌وند با بیان این که ایالات متحده آمریکا دیگر تعهدات خود را در چارچوب شورای امنیت نمی‌بیند گفت: آمریکا مسأله رژیم اشغالگر قدس را در چارچوب ملاحظات امنیت ملی کشور خود تعریف می‌کند؛ در واقع رژیم صهیونیستی را باید یک پایگاه و اردوگاه آمریکایی در منطقه ببینیم؛ اشغالگر خود ایالات متحده است و به رسمیت شناختن حاکمیت اسرائیل بر بلندی‌های جولان، تجاوز و نقض آشکار حاکمیت یک کشور مستقل به نام سوریه است.

انتهای پیام/ح

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۲۲۳۲۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(تصاویر) از اهتزاز پرچم حزب‌الله تا آتش زدن پرچم آمریکا در قلب ایالات متحده

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

 

فرارو- معترضان ضد اسرائیلی در منهتن آمریکا پرچم زرد حزب الله را به اهتزاز درآوردند و پرچم آمریکا را به آتش کشیدند و شعار "مرگ بر آمریکا" سر دادند.

به گزارش فرارو، ویدئو‌های منتشر شده در جریان اعتراضات در مرکز شهر منهتن نشان می‌دهد که یک فعال نقابدار با افتخار پرچم حزب الله را با به نمایش می‌گذارد.

یک افسر پلیس نیویورک سعی کرد بین راهپیمایان و مخالفان معترض فاصله بیندازد.

مردی که چفیه دور سرش پیچیده بود و پرچم پاره شده اسرائیل را در دست داشت، گفت: اسرائیل یک کشور منفور است.

زنی در میان جمعیت فریاد زد: ما حزب الله را دوست داریم! در حالی که یکی دیگر از معترضان شنیده می‌شد که فریاد می‌زد آمریکا یک کشور تروریستی است!

اعتراضات ضد اسرائیلی در ایالات متحده پس از حملات پهپادی و موشکی جمهوری اسلامی ایران به اراضی اشغالی دوباره داغ شده است.

در جریان اعتراضات، پرچم آمریکا توسط یک معترض به آتش کشیده شد و پلیس مجبور شد آن را خاموش کند. لحظاتی بعد صدای فریاد مردی شنیده شد: مرگ بر آمریکا!

به گفته پلیس نیویورک، پلیس با قدرت به ناآرامی‌ها پاسخ داد و ۴۸ نفر را در طول روز بازداشت کرد.

چهار مظنون، بین ۱۹ تا ۲۹ سال، به اتهاماتی از جمله حمله، مقاومت در برابر دستگیری و اخلال در رفتار دستگیر شدند.

دیگر خبرها

  • تله تل‌آویو برای واشنگتن/ آیا اسرائیل، آمریکا را وارد تنش با ایران می‌کند؟
  • واکنش واعظی به ادعایِ خیالی مشاور وزیر کشور درباره روحانی و ظریف /دولت به دنبال انحراف افکار عمومی است
  • تحولات اوکراین|خشم زلنسکی از تفاوت برخورد غرب با اسرائیل
  • (تصاویر) از اهتزاز پرچم حزب‌الله تا آتش زدن پرچم آمریکا در قلب ایالات متحده
  • آمریکا بازهم در خاورمیانه آتش به پا کرده است
  • آمریکا مجددا در خاورمیانه آتش به پا کرده است
  • تشدید تنش با ایران به نفع آمریکا و اسرائیل نیست
  • مخالفت افکار عمومی داخلی و متحدان رژیم صهیونیستی با حمله به ایران
  • جدیدترین جهت گیری پنتاگون درباره حمله ایران
  • میدل‌ایست‌آی: حمله ایران، ضعف اسرائیل را آشکار کرد