Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارس نیوز»
2024-04-19@20:21:42 GMT

شکایت نانت از کاردیف به فیفا؛ باشگاه کاردیف

تاریخ انتشار: ۶ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۲۲۳۳۷۵

به گزارش پارس نیوز، 

دو ماه از حادثه مرگ دلخراش امیلیانو سالا و خلبان هواپیمای حامل او می گذرد. امیلیانو سالا پس از انتقال به کاردیف سیتی، به نانت برگشته بود تا با هم تیمی های خود خداحافظی کند اما هواپیمای او در راه برگشت به انگلستان در کانال مانش سقوط کرد.

هزینه انتقال سالا از نانت به کاردیف 15 میلیون پوند بود تا او به گرانترین خرید این باشگاه ولزی تبدیل شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هر دو باشگاه در جریان پیدا کردن جسد او و سپس مراسم های مربوط به بزرگداشت این بازیکن، همکاری زیادی داشتند اما از همان موقع، سوال اصلی و نقطه ابهام در این مورد بود که سرانجام کدام باشگاه از نظر اقتصادی بابت فقدان سالا، تاوان می دهد و ضرر می کند. به نقل از اسکای اسپورت؛ باشگاه نانت بر این باور است که امیلیانو سالا در لحظه مرگش بازیکن کاردیف بوده و انتقال او به کاردیف رسما انجام شده بود. از نظر آنها اگر ماجرای انتقال سالا به لیگ برتر پیش نمی آمد، این بازیکن دلیلی برای سوار شدن به هواپیمای شخصی نداشت. ضمن اینکه سالا با اجازه باشگاه کاردیف به نانت برگشته بود تا با هم تیمی ها و دوستانش در فرانسه خداحافظی کند و باشگاه نانت در این ماجرا نقشی نداشته است. بنابراین از نظر باشگاه فرانسوی، کاردیف باید طبق قرارداد 15 میلیون پوند هزینه انتقال را بپردازد.

باشگاه نانت در همین راستا به فیفا شکایت کرده و فیفا تا 3 آوریل به کاردیف برای پاسخگویی مهلت داده است. نانت اسنادی مبنی بر اینکه انتقال سالا در ساعت 17:30 روز 21 ژانویه رسما از نظر همه جوانب قانونی انجام و در مراجع مربوطه ثبت شده، به فیفا ارائه کرده است. از سوی دیگر باشگاه کاردیف نیز دلایل خود را برای نپرداختن هزینه انتقال سالا دارد. از نظر این باشگاه، انتقال سالا فاقد اعتبار بوده و قانونا به حالت رسمی درنیامده است. کاردیف برای این ادعا دو دلیل دارد:

1- قرارداد اولیه ارسال شده به اتحادیه فوتبال انگلستان از سوی لیگ برتر تایید نشده و قرارداد اصلاح شده تا پیش از لحظه مرگ سالا هنوز به امضای این مهاجم آرژانتینی یا وکیل رسمی او نرسیده بود. قرار بود سالا پس از بازگشت از فرانسه، قرارداد اصلاح شده را امضا کند.

2- حتی برخی جزئیات مورد توافق میان دو باشگاه شامل پاداش ها که باید به بندهای اصلی قرارداد الحاق می شد، به امضای طرفین نرسیده بود.

باشگاه کاردیف با استناد به این دو دلیل، مطمئن است که فیفا حکم نهایی را به سود آنها صادر می کند، بنابراین از پرداخت هزینه انتقال به نانت خودداری کرده است.

 

منبع: پارس نیوز

کلیدواژه: مرگ لیگ برتر فرانسه فیفا فوتبال آرژانتین فرانسه فوتبال لیگ برتر مرگ پارس پارس نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارس نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۲۲۳۳۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

محکومیت پرسپولیس در پرونده شکایتی ذوب‌آهن

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری علم و فناوری آنا، کمیته انضباطی درباره شکایت باشگاه ذوب آهن از باشگاه پرسپولیس مبنی بر نشر اکاذیب و انتساب آن به باشگاه شاکی و عدم امکان اثبات صحت این مطالب از سوی باشگاه طرف شکایت، در نتیجه تخلف انتسابی به باشگاه پرسپولیس محرز و مسلم تشخیص داده شده و منتسب به ماده ۷۱ مقررات انضباطی و با رعایت ماده ۹۴ این مقررات، باشگاه پرسپولیس به پرداخت مبلغ ۶۰ میلیون جریمه نقدی محکوم شد.

رای صادره ظرف مدت هفت روز از تاریخ ابلاغ قابل تجدیدنظرخواهی نزد کمیته استیناف است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • فیفا و فدراسیون فوتبال، استقلال را ضمانت کردند
  • اعلام رای کمیته انضباطی درباره شکایت ذوب‌آهن از پرسپولیس
  • جریمه ۶۰ میلیونی پرسپولیس به دلیل شکایت ذوب‌آهن!
  • اعلام رای کمیته انضباطی درباره شکایت ذوب آهن از پرسپولیس
  • محکومیت پرسپولیس در پرونده شکایتی ذوب‌آهن
  • انتخابات هیئت کشتی استان تهران قانونی اعلام شد
  • مدارک استقلال بارگذاری شده است
  • خبر خوش برای استقلال؛ آبی‌ها در یک قدمی آسیا
  • مالکیت تنها مشکل استقلال برای مجوز حرفه‌ای
  • بهترین خبر برای استقلال؛ توافق بزرگ آبی ها بالاخره نهایی شد