Web Analytics Made Easy - Statcounter

براثر وقوع سیل در استان ۲ هزار و ۱۵۰ واحد مسکونی درچار آسیب و حدود ۵ هزار و ۷۰۰ هکتار در بخش مزارع و ۲ هزار و ۹۰۰ هکتار باغ در سیلاب دچار آبگرفتگی شد. ۰۶ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۴:۱۱ استانها چهارمحال و بختیاری نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از شهرکرد، به منظور جلوگیری از حوادث تخریب و وقوع سیل در استان جلسه مدیریت بحران امروز با حضور استاندار، نماینده مردم شهرستان‌های اردل، فارسان، کیار و کوهرنگ در مجلس شورای اسلامی و جمعی از مدیران کل استانی در شهرستان کوهرنگ تشکیل شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اقبال عباسی استاندار چهارمحال و بختیاری در این جلسه اظهار داشت: سیل خسارت به بخش‌های زیرساختی، مزارع کشاورزی، جاده‌های روستایی، پل‌ها، باغات، خانه‌های مسکونی و واحدهای تولیدی وارده کرده است.

وی افزود: منازل مسکونی 1500 نفر آسیب دیده که به این خانواده‌ها اسکان لازم داده تا مشکلات آنها رفع شود و اما ادارات و ارگان‌ها در این زمینه باید هلال احمر را یاری کنند.

استاندار چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: بیشترین خسارت دریافتی به کسانی است که اقدام به ساخت و ساز در بستر رودخانه کرده و برخی از این افراد حتی در بستر رودخانه اقدام به ساخت مزرعه نیز کرده بودند.

عباسی بیان کرد: با همکاری مردم و رسانه‌ها، بحران ابتدایی سیلاب در چهارمحال و بختیاری در حال فروکش کردن است و خوشبختانه این سیلاب هیچ خسارت جانی نداشته است.

وی از مسئولان خواست تا میزان اصلی خسارت را در چند روز آینده به صورت مکتوب به ستاد مدیریت بحران برای اختصاص اعتبار لازم ارسال کنند.

علی کاظمی نماینده مردم شهرستان‌های اردل، فارسان، کوهرنگ و کیار در مجلس شورای اسلامی نیز با بیان اینکه برای نجات اموال مردم از خسارت سیلاب چاره اندیشی شود، خاطرنشان کرد:برخی از منازل روستایی کوهرنگ به صورت کامل تخریب شده که انتظار است بنیاد مسکن به این افراد وام‌های بلاعوض اختصاص دهد.

ذبیح الله غریب رئیس سازمان جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری در ادامه جلسه گفت: در خصوص سیلاب آمادگی در بخش کشاورزی وجود داشت و اطلاع رسانی در این زمینه صورت گرفت.

غریب افزود: تعدادی از سدهای خاکی بخش کشاورزی خشک شده بود اما با بارش‌های اخیر بازگشایی شده و سد بیدکان نیز ذخیره خوبی دارد.

وی تصریح کرد: در شهرستان فارسان دو مسیر مسدود شد که باعث خساراتی به بخش‌های کشاورزی این منطقه وارد شد.

غریب با بیان اینکه میزان ابتدایی خسارت به بخش کشاورزی در بخش شیلات 270 میلیارد ریال برآورد می‌شود، گفت: حدود 5 هزار و 700 هکتار در بخش مزارع و 2 هزار و 900 هکتار باغ در سیلاب دچار آبگرفتگی شد.

فرمانده هوا نیروز ارتش: 14 بالگرد به مناطق سیل‌زده ‌اعزام می‌شودورود سیلاب به شرق شیراز؛ طغیان رودخانه‌ها و احتمال رانش زمین/در محله سعدی آب وارد منازل مردم شد‌محله سعدی شیراز دچار سیلاب شد؛ گستردگی حجم سیلاب

غریب خاطرنشان کرد: میزان خسارت به زیرساخت‌ها شامل قنات‌ها، کانال‌ها و پمپاژ آب 260 مورد بوده که هزار و 200 میلیارد ریال میزان خسارت در بخش‌های مختلف کشاورزی ناشی از سیلاب است.

سهراب رئیسی مدیرکل بنیاد مسکن چهارمحال و بختیاری در ادامه جلسه گفت: 2 هزار و 150 واحد مسکونی چهارمحال و بختیاری بدلیل بارش و سیلاب آسیب دیده است.

وی افزود: تاکنون 650 واحد مسکونی بین 60 تا 100 درصد در شهرها و روستاهای استان دچار آسیب شده که برخی از خانه‌ها قابل تعمیر نیست و نیازمند تخریب و بازسازی جدید است.

وی خسارت اولیه تخریب و آسیب دیدیگی خانه های مسکونی را 400 میلیارد ریال برآورد کرد و گفت:سطح معابر روستایی چهارمحال و بختیاری در اثر سیلاب دچار آسیب جدی شده و 120 هزار مترمربع تخریب شده است.

سهراب بهرامی مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری استان نیز گفت: پس زدن فاضلاب به سمت خانه‌ها یکی از مشکلاتی بود که در ستاد مدیریت بحران اعلام شد و برای مقابله با آن برنامه ریزی شد و از سوی دیگر 7 شهر استان در معرض کدورت آب شرب قرار دارد.

وی میزان خسارت به طرح‌های آبی را در برآورد اولیه 5 هزار میلیارد ریال اعلام کرد و افزود: آمادگی لازم برای آبرسانی سیار در صورت قطعی آب وجود دارد.

بهرامی اضافه کرد: آب شرب 53 روستا دچار مشکل شده و بیش از 530 میلیارد ریال خسارت به بخش آب و فاضلاب روستایی وارد شده اما سیل به طرح‌های این شرکت آسیبی وارد نکرده است.

احمدرضا سدهی سامانی مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان نیز افزود: ورودی سد زاینده رود هم اکنون از 150 مترمکعب به 280مترمکعب افرایش یافته است.حوزه کارون 3 هزار و 500 مترمکعب اکنون ورودی آب دارد و پیش بینی لازم برای بارش های اخیر نیز شده است.

احمد جمشیدی مدیرکل راهدارای و حمل و نقل جاده‌ای چهارمحال و بختیاری نیز گفت: 35 هزار تردد در جاده‌های استان در طول روزهای بارانی اخیر ثبت شده که نشان می‌دهد تردد در مسیرها روان است.

وی با اشاره به آماده باش 70 اکیپ راهداری و 42 راهدارخانه بیان کرد: در روزهای بارانی و سیلاب اخیر در سطح جاده‌ها 500 مقطع ریزش برداری انجام شده است.

وی با بیان اینکه 160 جاده و محور روستایی و 70 پل بزرگ و کوچک دچار خسارت شده است، ادامه داد: گردنه چری و شاه منصوری هنوز ایمن نیست و تاکنون 2 مورد ریزش و سقوط بهمن در این محورها ثبت شده است.

وی افزود: ریزش‌های فراوان در سطح جاده‌های روستایی اکنون وجود دارد و این مساله باعث بروز مشکل در تردد جاده‌های روستایی شده است.

شاهرخ پارسا مدیرکل هواشناسی چهارمحال و بختیاری نیز گفت: بیشترین میزان بارش در این استان طی 2 روز اخیر 250 میلیمتر در شهرستان کوهرنگ گزارش شد.میزان بارندگی در شهرستان لردگان به عنوان دومین استان پر بارش روزهای اخیر 147 میلیمتر است.

وی ادامه داد: در نواحی غربی، بارش ها تداوم خواهد داشت و تا بعدازظهر سه شنبه از شدت بارش ها کاسته می شود، اما بارش باران و ذوب برف باعث بروز سیلاب خواهد شد.

مرتضی بلالی مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات چهارمحال و بختیاری نیز گفت: 239 میلیون پیامک به منظور هشدار در خصوص سیلاب و نحوه برخورد با حوادث سیلابی برای مردم ارسال شده است.

وی با بیان اینکه در استان نیز 500 هزار پیامک برای هشدار در خصوص سیلاب و اطلاع رسانی ارسال شد، بیان کرد: 42 سایت اپراتور تلفن همراه وجود دارد که تنها 9 سایت قطع شد که این قطعی به 7 سایت کاهش یافت.

بلالی مشکل قطعی روستای خویه را پیش از سیلاب عنوان کرد و گفت: فیبر نوری این روستا از طریق تیرهای چوبی انجام می شود و امید است این انتقال خط فیبرنوری به صورت زمینی تامین شود.

انتهای پیام/

R41350/P4001/S6,54/CT7

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۲۲۳۴۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز طرح هادی روستایی در اردل

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مرکز چهارمحال و بختیاری؛ فرماندار اردل گفت: طرح هادی روستایی در هشت روستای این شهرستان آغاز شده است.
شکوهی از اختصاص ۴۰ میلیارد ریال برای اجرای طرح هادی در این روستا ها خبر داد.
شهرستان اردل در فاصله ۷۵ کیلومتری شهرکرد مرکز استان چهارمحال و بختیاری قرار دارد.

دیگر خبرها

  • لزوم آمادگی برای وقوع سیل در استان سمنان
  • برای مقابله با وقوع سیلاب‌ها راهی جز آبخیزداری و آبخوان‌داری وجود ندارد
  • سیلاب به بیش از ۲ هزار و ۱۵۰ واحد مسکونی سیستان و بلوچستان خسارت زد
  • سیل به ۲ هزار واحد مسکونی سیستان و بلوچستان خسارت زد
  • سیلاب به بیش از ۲ هزار واحد مسکونی سیستان و بلوچستان خسارت زد
  • خسارت ۲۱ هزار میلیارد ریالی سیلاب به بخش کشاورزی سیستان و بلوچستان
  • خسارت ۲۱۰۰ میلیاردی سیلاب بلوچستان به بخش کشاورزی
  • وزیر نیرو:مدیریت بحران از وقوع خسارت جبران ناپذیر سیل جلوگیری کرد
  • آغاز ساخت ۹۰ واحد مسکونی همزمان در سه نقطه شهرستان اردل
  • آغاز طرح هادی روستایی در اردل