Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-25@08:35:17 GMT

دانش آموزان گلستانی به یاری سیل زدگان شتافتند

تاریخ انتشار: ۶ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۲۲۳۶۸۳

دانش آموزان گلستانی به یاری سیل زدگان شتافتند

به گزارش خبرنگار مهر، در پی وقوع سیل ویرانگر استان گلستان و آسیب های جدی به ساکنان این استان در ایام تعطیلات نوروز ۹۸ دانش آموزان جهادگر این استان با حضور در مناطق سیل زده و کمک به رفع نیازهای فوری اقشار آسیب دیده، به سهم خود تلاش کردند سهمی در رفع غم و اندوه مردم سیل زده داشته باشند.

مسئول اتحادیه انجمن های دانش آموزی استان گلستان ظهر سه شنبه در این خصوص در جمع خبرنگاران اظهار کرد: دانش آموزان انجمن های اسلامی استان گلستان بلافاصله بعد از وقوع سیل در استان به صورت خودجوش اعلام آمادگی کردند و برای کمک به مردم سر از پا نمی شناختند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سیدعلی نقی حسینی ایزدی  گفت: دانش آموزان انجمن اسلامی استان گلستان در قالب طرح اردویی و به صورت داوطلبانه از روز گذشته (دوشنبه) در روستای محمدآباد و امیر آباد (بخش آق قلا ) حضور یافته و همپای روستاییان، در امدادرسانی و کمک به مردم این مناطق سهیم شدند.

وی تصریح کرد: با توجه به اینکه ایام نوروز بازه زمانی مطلوب دانش آموزان برای حضور در اردوی جهادی و خدمات رسانی است، دانش آموزان دختر در قالب سه گروه به محل اسکان مردم سیل زده حاضر شدند و با فعالیت های مهارت آموزی در بخش بزرگسالان و پرستاری و بازی های فکری برای کودکان به خدمت رسانی در این منطقه سیل زده پرداختند.

حسینی ایزدی افزود: در روزهای آتی فعالیت های دانش آموزان گلستانی در کمک رسانی بیشتر خواهد شد و خانه های افراد کهنسالی که توانایی رفع خسارت و آثار سیل را ندارند، لایروبی انهار کشاورزی و آماده کردن آن ها برای آبیاری دوباره از جمله فعالیت های دانش آموزان پسر انجمن های اسلامی خواهد بود که این امر پس از مساعد شدن شرایط جوی منطقه امکان پذیر خواهد بود.

وی خاطرنشان کرد: پس ازوقوع سیل در استان گلستان، بسیاری از منازل روستایی تخریب شد و خسارت دیدند و علاوه براین، متأسفانه این سیل، خسارت‌های مالی قابل‌توجهی را هم به اهالی روستاهای این استان وارد کرده که بی‌تردید، در این شرایط حضور امدادگرانی از جنس آرامش که نیازهای روحی و فکری آسیب دیدگان را کمی رفع کنند، از جمله مهم‌ترین فعالیت‌هایی است که می‌توان برای روستاییان این مناطق انجام داد.

مسئول اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان گلستان در پایان از جمع‌آوری کمک‌های نقدی و غیر نقدی به منظور کمک به سیل‌زدگان خبر داد و تصریح کرد: دانش آموزان با جمع آوری کمک های نقدی و غیر نقدی از جمله (پتو، کنسروهای خوراکی و اسباب بازی) و توزیع آن به مردم سیل زده در این راستا خدمت رسانی کردند و البته کمک‌های خرد مردم می‌تواند راهگشای مشکلات بزرگی باشد و به راحتی می‌توانیم غم و غصه‌های مردم سیل زده را برطرف کنیم.

کد خبر 4576088

منبع: مهر

کلیدواژه: دانش آموز آق قلا اداره کل آموزش و پرورش گلستان سیل گرگان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۲۲۳۶۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دانش‌آموزان آمریکایی از مدرسه خود به دلیل ممنوعیت مراسم حمایت از فلسطین شکایت کردند

شماری از دانش‌آموزان دبیرستان «جکسون رید» در واشنگتن پایتخت آمریکا از مدیران مدرسه خود به دلیل جلوگیری از برگزاری مراسم حمایت از فلسطین و سانسور شکایت کردند.

این شکوائیه چهارشنبه ارائه شد و در آن آمده است که مدیران مدرسه با اعضای «انجمن دانش‌آموزان عرب» در این مدرسه رفتار متفاوتی دارند.

در این شکوائیه تاکید شده است: انجمن دانش‌آموزان عرب و اعضای آن در چهار ماه گذشته تلاش کردند تا فعالیت‌های معنی‌داری مانند نمایش فیلم مستند، نصب پوستر و برگزاری برنامه فرهنگی داشته باشند، اما مدیریت مدرسه همواره مانع از این اقدامات شده است.

این شکایت‌نامه توسط اتحادیه آزادی‌های مدنی آمریکا در دادگاه منطقه کلمبیا ارائه شده است و از دادگاه خواسته است که اجازه دهد تا پیش از پایان سال تحصیلی دانش‌آموزان برنامه‌های مورد نظر خود را برگزار کنند.

در این شکایت آمده شده است: آزادی بیان سرکوب شده است، زیرا مدرسه اجازه نمی‌دهد که دیدگاه‌های دانش‌آموزان درباره جنگ جاری در غزه و تاثیرات آن بر مردم فلسطین شنیده شود.

این در حالی است که اعتراض‌های دانشجویی در آمریکا در حمایت از مردم غزه و توقف جنگ اسرائیل به دانشگاه‌های هاروارد، تگزاس، براون و کالیفرنیای جنوبی رسیده و دانشگاه‌های تگزاس و کالیفرنیا صحنه درگیری پلیس با دانشجویان شده است.

منبع: ایرنا

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اروپا و آمریکا

دیگر خبرها

  • دانش‌آموزان آمریکایی از مدرسه خود به دلیل ممنوعیت مراسم حمایت از فلسطین شکایت کردند
  • امدادرسانی به ۲۸ خانواده سیل‌زده گلستانی
  • برگزاری ۲۱۰ برنامه ویژه هفته کار و کارگر در گلستان
  • اعزام پنج هزار گلستانی به سفر معنوی حج تمتع
  • باشگاه خبرنگاران دانش آموزی پلیس افتتاح شد
  • افزایش سهمیه کاروانهای حج تمتع در گلستان
  • پیام تبریک استاندار گلستان برای راهیابی مهدی الفتی ورزشکار گلستانی به رقابت‌های المپیک پاریس
  • صدور کالا‌های صادر کنندگان گلستانی با مجوز داخلی به ۱۱۰ کشور جهان
  • افزایش مصرف آب مشترکان گلستانی با گرمای تدریجی هوا/مردم از مصارف غیرضروری خودداری کنند
  • دست یاری تهران به بلوچستان | چگونه شهرداری تهران به سیل زدگان چابهار کمک می‌کند؟