Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-25@15:38:54 GMT

مردم نکات ایمنی در زمان وقوع سیل را رعایت کنند

تاریخ انتشار: ۶ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۲۲۳۷۰۴

مردم نکات ایمنی در زمان وقوع سیل را رعایت کنند

سید جواد موسوی روز سه شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهارداشت: مردم در زمان وقوع سیل باید از جویبارهای به ظاهر آرام دوری کرد زیرا ممکن است که ناگهان درگیر سیلاب شوند.
این مسئول بیان داشت: شهروندان کرجی ، ساکنان استان البرز و مسافران نوروزی، در زمان وقوع سیلاب مناطق کم ارتفاع را ترک کرده و به مناطقی دور از رودخانه ها و محل های مرتفع پناه ببرند .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی گفت: اگر مردم زمان وقوع سیل در داخل منازل بودند ، جریان های آب، برق و گاز را قطع کنندضمن آنکه برای حفظ تعادل حین عبور از مسیر های سیلابی از چوب دستی استفاده کنند.
موسوی بیان داشت : مردم از نقاطی که آب از زانوها بالاتر رفته عبور نکنند و درختانی که در معرض سیل قرار دارند محل مناسبی برای پناه گرفتن نیست.
وی گفت: هنگام سیل از پل های چوبی سست روی رودخانه ها عبور نکنند و در جریان سیل نیز شنا نکنند.
بارش ها طی سه روز گذشته در استان البرز آغاز شده و تا 2 روز آینده در استان ادامه دارد.
7410/ 6155
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: 40 سالگی انقلاب بودجه 98 استان البرز برق سیل گاز مسافران نوروزی 40 سالگی انقلاب بودجه 98 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۲۲۳۷۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایمنی و بهداشت شغلی به اندازه معیشت کارگران مهم است

وبینار کشوری روز جهانی بهداشت حرفه‌ای و ایمنی کار به مناسبت روز جهانی ایمنی و بهداشت حرفه‌ای (۲۸ آوریل) با مشارکت تشکل‌های کارگری، کارفرمایی، دولت و نمایندگان مجلس و کارشناسان ایمنی و بهداشت حرفه‌ای به همت انجمن متخصصین بهداشت حرفه ای ایران برای بررسی رفع موانع و ارتقاء فرهنگ و رشد محیط کار ایمن و بهداشت و حرفه‌ای صبح امروز برگزار شد.

علیرضا محجوب (دبیرکل خانه کارگر) در این وبینار با اشاره به اینکه اهمیت ایمنی و بهداشت کار برای کارگران به اندازه موضوع معیشت و مزد مهم است، گفت: امسال در دیدار مقام معظم رهبری برای اولین بار ایشان به موضوع ایمنی و بهداشت محیط کار کارگران اشاره کردند که این درکنار سایر توجهات اهمیت این موضوع برای رهبران جهانی را نیز نشان می‌دهد.

وی ادامه داد: ایران یکی از قدیمی‌ترین کشورها در زمینه تولید فلزات از دیرباز بوده است و به همین دلیل ما یکی از قدیمی‌ترین کشورها در زمینه پیگیری ایمنی کار و بهداشت محیط فعالیت از زمان باستان بوده‌ایم. ما در تپه سیلک کاشان و در نقاط دیگر کشفیاتی داریم که نشان می‌دهد در تولید مس به دلیل وجود آرسنیک (ماده سمی) نکات ایمنی رعایت می‌کردند. قوم آزیانی‌ها در تپه سیلک مرده‌هایشان را در اتاق خودشان زندگی می‌کردند و قطعاتی از طلا و نقره در قبورشان قرار دهند.

وی تاکید کرد: در سگزآباد لرستان نیز آرسنیک بیش از همه در روی مس‌های باقی مانده بوده است. این درباره هزاره پنجم قبل از تا دوم قبل از میلاد است و مربوط به گذشته دور است. در بیشتر نقاط ایران مانند کرمان وقتی مس ذوب می‌شود آرسنیک بخار می‌شود و نیروی کار را می‌کشته است. اما اقدامات بهداشتی اولیه در هزاره سوم میلاد نشان می‌دهد که دیگر هیچ انسانی بخاطر ذوب کردن مس در ایران نمرده است که این نشان می‌دهد ما از همان زمان مسائل بهداشتی را در کار رعایت می‌کردیم.

دبیرکل خانه کارگر تصریح کرد: شاید اهمیت ایمنی و بهداشت کار در آن زمان بیشتر مورد توجه بوده است و با آن دانسته‌ها نیاکان ما با دانسته‌های محدود چنان عمل کردند. ما مقدم بر درمان و معیشت باید ایمنی و بهداشت محیط کار را حفظ کنیم و باید مسئولان دولتی و تشکل‌ها در همین راستا به صورت خودجوش عمل کنند.

منبع: خبرگزاری ایلنا

دیگر خبرها

  • اقدامات ایمنی مهم در زمان باران و سیلاب
  • فرهنگ‌سازی و آموزش، راهبرد موثر در کاهش حوادث رانندگی
  • ایمنی و بهداشت شغلی به اندازه معیشت کارگران مهم است
  • ایمنی لیفتراک چیست و چه نکاتی را باید رعایت کرد؟
  • ۱۶۰۰ دانش آموز بوشهری قوانین عبور و مرور را فرا گرفتند
  • وزیر کشور: اجرای حجاب یک دستور قانونی است/ بانوانی که در این زمینه دچار اهمال و غفلت باشند با تذکر باید به آن احترام گذارند؛ اگر توجه نکنند طبق قانون ورود می‌شود/ فراجا با ورود افراد آموزش دیده اقدام به اجرای طرح نور کرده است
  • وزیر کشور: پلیس با رعایت کرامت انسانی به عده کمی که قانون حجاب را رعایت نکنند تذکر می‌دهد
  • وزش شدید باد استان زنجان را فرا می‌گیرد
  • از خط قرمز برداشت از آب‌های زیرزمینی عبور کرده‌ایم
  • رئیس سازمان مدیریت بحران : از خط قرمز برداشت از آب‌ های زیرزمینی عبور کرده‌ایم