Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-19@12:16:12 GMT

ماهی سفره هفت‌سین را در تهران با کتاب مبادله کنید

تاریخ انتشار: ۶ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۲۲۳۸۳۳

ماهی سفره هفت‌سین را در تهران با کتاب مبادله کنید

به گزارش روز سه شنبه ایرنا از سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، چهارمین دوره این جشنواره ویژه مخاطبان کودک و نوجوان در قالب برنامه‌های «فرهنگسرای نوروز» با هدف حفظ محیط زیست و جلوگیری از تلف شدن ماهی‌های قرمز سفره هفت سین از سوم فروردین آغاز شده و تا پایان این ماه ادامه دارد.
در جشنواره ماهی حوض قصه‌ها، کودکان و نوجوانان ماهی‌های قرمز سفره‌ هفت سین خود را به کتابخانه‌هایی که حوض یا استخر دارند می‌دهند و در مقابل از آن کتابخانه، کتاب هدیه می‌گیرند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


ماهی‌های قرمز در آب‌های جاری چندان عمر نمی‌کنند و آب‌های سطحی را هم آلوده می‌کنند و بهترین راه سپردن آنها به حوض است.
شهروندان می‌توانند با مراجعه به مراکز منتخب سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران در مناطق یک، چهار، پنج، هفت، هشت، 11، 12، 13، 15، 19، 22 در این طرح شرکت کنند.
منطقه یک: فرهنگسرای ملل؛ بوستان قیطریه. تلفن: 22215062 ـ فرهنگسرای امام (ره)؛ نیاوران، خیابان شهید باهنر، بین جماران و سه‌راه یاسر، خیابان امیر سلیمانی. تلفن: 26123630-31
منطقه چهار: فرهنگسرای اشراق؛ فلکه دوم تهرانپارس، انتهای خیابان جشنواره. تلفن: 77329272
منطقه پنج: فرهنگسرای معرفت؛ بلوار آیت‌الله کاشانی، میدان شهر زیبا، خیابان شهران، بعد از زیر گذر همت. تلفن: 44304858
منطقه هفت: خانه قرآن خانه نیایش: سیدخندان، بوستان اندیشه، فرهنگسرای اندیشه. تلفن:88768995
منطقه هشت: فرهنگسرای گلستان؛ میدان هلال احمر، بوستان فدک. تلفن: 77848888 ـ خانه فرهنگ فدک؛ خیابان شهید مدنی، باغ فدک. تلفن: 77810036-77813002
منطقه 11: فرهنگسرای رازی؛ میدان قزوین، بوستان رازی. تلفن: 55409487
منطقه 12: خانه فرهنگ امام‌زاده یحیی (ع)؛ نرسیده به میدان بهارستان، بوستان شهید مصطفی خمینی. تلفن: 33781701
منطقه 13: میدان شهدا، خیابان هفده شهریور، خیابان خشکبارچی، بوستان خیام. تلفن: 33302592
منطقه 15: فرهنگسرای خاوران، خیابان خاوران. تلفن: 33015420
منطقه 19: خانه فرهنگ تلاش؛ خانی آبادنو، بلوار میلاد، خیابان شهرداری، بوستان 22 بهمن. تلفن: 55511125 ـ فرهنگسرای مهر؛ میدان بهمن، بزرگراه شهید تندگویان، خیابان شهید لطیفی، کوچه تگرگ، بوستان بعثت. تلفن: 55035600
منطقه 22: فرهنگسرای تهران؛ انتهای بزرگراه حکیم غرب سه راه دهکده المپیک خیابان ساحل بوستان باغ نو. تلفن: 44161119
تهرام/7245//1348
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: 40 سالگی انقلاب بودجه 98 بزرگراه سفره هفت سین شهرداری کودک و نوجوان کودکان و نوجوانان 40 سالگی انقلاب بودجه 98 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۲۲۳۸۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(تصویر) رقم باورنکردنی کرایه‌خانه در تهران ۱۳۳۷

معدل اجاره‌بهای ماهیانه در تهران و حومه به موجب بررسی‌هایی که از طرف اداره‌ی بررسی‌های اقتصادی بانک ملی ایران صورت گرفته است در اسفندماه ۱۳۳۷ مبلغ ۱۲۷۶ ریال بوده است این معدل برای مساکن یک‌اتاقی ماهی ۳۴۴ ریال، برای مساکن دواتاقی به طور متوسط ۹۲۹ ریال و سه و چهار اتاقی به طور متوسط ۲۷۱۲ ریال و برای منازل پنج‌اتاقی و بیش‌تر ۵۴۴۵ ریال بوده است.

 در اسفند ۱۳۳۷ گروهی از متخصصان بانک ملی ایران برای تهیه‌ی شاخص تازه‌ی هزینه‌ی زندگی در ایران، تهران و ۳۱ شهر دیگر را مورد بررسی میدانی قرار دادند. یکی از شاخه‌های مورد مطالعه در این بررسی اجاره‌بهای مسکن بود که آمار جالبی را ارائه می‌داد. در ادامه قسمت‌هایی از گزارش‌های بررسی یادشده در مورد وضعیت مسکن در تهران را به نقل از روزنامه‌ی اطلاعات مورخ ۲۹ فروردین ۱۳۳۸ می‌خوانید:

معدل اجاره‌بهای ماهیانه در تهران و حومه به موجب بررسی‌هایی که از طرف اداره‌ی بررسی‌های اقتصادی بانک ملی ایران صورت گرفته است در اسفندماه ۱۳۳۷ مبلغ ۱۲۷۶ ریال بوده است این معدل برای مساکن یک‌اتاقی ماهی ۳۴۴ ریال، برای مساکن دواتاقی به طور متوسط ۹۲۹ ریال و سه و چهار اتاقی به طور متوسط ۲۷۱۲ ریال و برای منازل پنج‌اتاقی و بیش‌تر ۵۴۴۵ ریال بوده است. به موجب همین بررسی تقریبا نیمی از منازل (واحدهای مسکونی) اجاری تهران و حومه را واحدهای یک‌اتاقی تشکیل می‌دهند.

ارقام مربوط به حد متوسط اجاره‌بهای ماهیانه که در این گزارش ذکر گردیده مشتمل بر منازلی است که از حیث کیفیت و مساحت مختلف بوده و در نواحی مختلف حوزه‌ی تهران و حومه پراکنده می‌باشند. نرخ اجاره‌بها به طور کلی با وضع بنا از حیث ساختمان کهنه و نو بودن آن و مزایایی که در مجاورت آن وجود دارد متفاوت می‌باشد. مثلا واحدهای یک‌اتاقی که دارای برق می‌باشد به طور متوسط در هر ماهی ۴۶۵ و بدون برق ۲۵۴ ریال اجاره داده می‌شده است. و به علاوه واحدهای یک‌اتاقی که دارای آب جاری (لوله‌کشی) و برق بوده در هر ماهی ۵۵۱ و بدون آب و برق فقط ۲۴۸ ریال به اجاره می‌رفته است.

حد وسط ماهیانه‌ی اجاره‌بها برای کارگرانی که در صنایع خصوصی کار می‌کرده‌اند در هر ماهی ۹۲۱ ریال، برای مغازه‌داران و کسبه ۱۳۳۴ ریال و برای کارمندان دولت ۱۶۰۴ ریال بوده است. 

منبع: خبرآنلاین

tags # قیمت مسکن سایر اخبار غذای ویژه انسان‌های اولیه چه بود و چه مزه‌ای داشت؟ | دستور پخت یک غذای مخصوص نئاندرتال‌ها! چه کسی لباس را اختراع کرد؛ آیا انسان‌های اولیه همیشه لخت بودند؟ اولین قتل در جهان چگونه اتفاق افتاد؟! انسان‌های نخستین چگونه صحبت می‌کردند؟

دیگر خبرها

  • افتتاح ۲۷ طرح منطقه‌ای و محله‌ای در منطقه ۲ تهران
  • آغاز عملیات عمرانی یادمان شهید گمنام در بوستان فدک
  • افتتاح ۲۷ پروژه در منطقه ۲ همزمان با یکصد و هفدهمین پویش امید و افتخار
  • «سربلند میدان» برای سومین بار به بازار نشر آمد
  • رقم باورنکردنی کرایه‌خانه در تهران ۱۳۳۷ (+عکس)
  • گشت فوریت‌های اجتماعی در منطقه ۷ تهران
  • افتتاح دومین خانه شهید در منطقه ۱۵ تهران
  • کتاب «سربلند میدان» برای سومین بار تجدید چاپ شد
  • رقم باورنکردنی کرایه‌خانه در تهران ۱۳۳۷
  • (تصویر) رقم باورنکردنی کرایه‌خانه در تهران ۱۳۳۷