Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، حسن ترکمانی بعدازظهر سه‌شنبه در جلسه ستاد مدیریت بحران شاهرود به میزبانی سالن جلسات فرمانداری این شهرستان من بیان اینکه در بازگشایی مسیر خوش ییلاق و نجات جان مردم از برف و کولاک دستگاه‌ها و نهادهای بسیاری از جمله خط و لوله شمال‌شرق، لشکر ۵۸ تکاور ذوالفقار و هلال احمر نقش بسیار مهمی را ایفا کردند، ابراز داشت: مهم‌ترین مشکلی که امدادرسانی را با چالش مواجه کرده بود برق‌رسانی و آنتن دهی تلفن همراه در محور خوش ییلاق است که این مهم می‌طلبد تا برای پیشگیری از حوادث این نقاط ضعف برطرف شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ضمن بیان اینکه همکاری شهرداری شاهرود، دامغان، کلاته خیج، راه و شهرسازی، لشکر ۵۸ تکاور ذوالفقار، تیپ ده محرم و توزیع برق نیز نقش مهمی در مدیریت بحران خوش ییلاق داشتند، اضافه کرد: یکی دیگر از مشکلات موجود در این محور نبود اطلاع‌رسانی از حضور مسافران و جلوگیری از حضور آن‌ها در این محور توسط پلیس راهور بود.

عدم آنتن دهی تلفن همراه در محدود گورخان خوش ییلاق

معاون فرماندار شاهرود بابیان اینکه می‌بایست به محض بروز بحران بلافاصله نیروهای درگیر در نزدیک‌ترین مکان که امکان ارتباط و پشتیبانی وجود دارد مستقر شوند، ابراز داشت: در این مواقع که آنتن دهی تلفن همراه حتی در شرایط عادی محدود گورخان خوش ییلاق با مشکل مواجه است تنها تلفن همراه ماهواره‌ای و بیستم پاسخگو است که می‌بایست مدیریت بحران استان سمنان این تجهیزات را در اختیار فرمانداری شاهرود قرار دهد.

ترکمانی در ادامه تصریح کرد: حضور دستگاه‌ها در بحران و مدیریت به موقع می‌تواند سریع‌تر کار را به نتیجه برساند که خوشبختانه با همکاری و همبستگی لازم در شهرستان سریعاً تمام مردم و امکانات بسیج شده و در اختیار فرمانداری برای امداد رسانی قرار داده شد.

وی بابیان اینکه محدوده خوش ییلاق می‌بایست از سوی استانداری سمنان و گلستان تعیین تکلیف شود، اضافه کرد: در محدوده‌های توسکستان، خوش ییلاق و اولنگ می‌بایست تجهیزات لازم برای امدادرسانی تعبیه شود و از طریق واگذاری اراضی، زمین لازم در اختیار هلال احمر و راهداری قرار گیرد.

معاون فرماندار شاهرود بابیان اینکه هم‌اکنون با بارندگی در سطح شهرستان مواجه هستیم که می‌بایست دستگاه‌های مرتبط برای رفع آب‌گرفتگی معابر آماده باشند، ابراز داشت: طبق پیش‌بینی هواشناسی احتمال بارش ۴۰ الی ۶۰ میلی‌متری باران در منطقه کویر و بخش مرکزی شهرستان وجود دارد بنابراین می‌بایست بخشداری‌ها کاملاً در این ایام آماده باشند.

نبود فرماندهی واحد مهمترین مشکل در بحران

فرمانده لشکر ۵۸ تکاور ذوالفقار شاهرود نیز در این نشست بابیان اینکه یگان‌های ارتش آماده خدمت‌رسانی به مسافران در هر گوشه از استان سمنان هستند، ابراز داشت: وقوع برف و کولاک در محور خوش ییلاق بحران و تجربه‌ای بود که پشت سر نهادیم اما هدف از برگزاری این نشست شناسایی نقاط ضعف و قوت و کمک به رفع آن‌ها است.

امیر علیرضا فخرآبادی بابیان اینکه سامانه ارتش ۲۴ ساعته آماده خدمت رسانی به مردم و مسافران نورزی است، در ادامه تصریح کرد: نبود مدیریت و فرماندهی واحد در روز دوم امدادرسانی مشکلی بود که در منطقه وجود داشت لذا شرایط بحران روز اول و دوم به هیچ وجه از لحاظ نظم قابل قیاس نیست.

وی باتاکید بر اینکه پلیس‌راه نباید زمانی محور بسته است اجازه تردد به مسافران دهد، اضافه کرد: می‌بایست رسانه‌های اثرگذار در منطقه حضورداشته باشند و لحظه لحظه بحران را گزارش دهند و همچنین با وجود برف و کولاک شدید خوشبختانه بحران مدیریت شد و معتقدیم علیرغم مشکلات موجود همین‌که تلفاتی گزارش نشد کار بزرگی محسوب می‌شود.

شاهرود نیازمند یک سوله بحران دیگر

شهردار شاهرود نیز در این نشست بابیان اینکه الگوسازی مدیریت بحران و آموزش، موضوعی مهم است که از آن غفلت می‌شود، ابراز داشت: شهرداری علیرغم آنکه با حجم عملیات عمرانی در ایام پایانی سال مواجه بود اما برخی کارهای خود را تعطیل و به یاری درراه ماندگان خوش ییلاق شتافت و یک راننده گریدر به تنهایی توانست جان سه نفر را در محور توسکستان نجات دهد.

محسن احمدی در ادامه تصریح کرد: بارندگی‌های شب گذشته نیز مشکلات بسیاری را در سطح شهر ایجاد کرد که با همیاری سازمان آتش‌نشانی در نقاط مهم، آب‌گرفتگی تخلیه و مشکل برطرف شد، اما باید گفت طرح مدیریت آبراهه‌ها، کانال‌ها و سیلاب‌ها به‌خوبی در شاهرود اجرانشده است و می‌بایست فکری برای مدیریت آب‌های سطحی تدبیر کرد.

وی با بیان اینکه برای حل مشکل آب‌گرفتگی معابر نیازمند اعتبارات سنگین در شهرداری هستیم، اضافه کرد: در حال حاضر تنها یک سوله مدیریت بحران در شاهرود وجود دارد و یک سوله دیگر برای مواقع اضطراری نیاز است، شب گذشته مدارس تکمیل و مسافران در ورزشگاه‌ها اسکان داده شدند و این مهم می‌طلبد تا در شورای مدیرت بحران شهرستان و استان برای حل مشکلات اعتبارات لازم تخصیص داده شود.

تکمیل و تجهیز راهدارخانه اولنگ نیازمند اعتبارات

رئیس اداره راه و شهرسازی شاهرود هم بابیان اینکه در بحران خوش ییلاق حدود ۸۰ خودرو درراه مانده بودند، ابراز داشت: یکی از مشکلات راهداری در شاهرود فرسودگی تجهیزات و ماشین آلات است که بالای ۳۰ سال از عمر مفید آن‌ها می‌گذرد لذا نیمی از هشت گریدر موجود را نمی‌توان به راه‌ها فرستاد.

حسین خلیل نژاد در ادامه تصریح کرد: هم‌اکنون در محور اولنگ در حال ساخت راهدارخانه هستیم که تنها اسکلت آن بناشده و برای تکمیل آن نیازمند ۶۰۰ میلیون تومان اعتبار هستیم، این مجموعه توانایی نگهداری ۲۰۰ نفر و انبارهای شن و ماسه را خواهد داشت که در مواقع بحران می‌تواند اثرگذار باشد.

وی اضافه کرد: در محور تاش نیز راهدارخانه‌ای وجود ندارد و اخذ زمین برای ساخت مجموعه بی نتیجه مانده که ساخته‌شدن این سوله می‌تواند به ۲۰ الی ۵۰ مسافر امدادرسانی کند اگرچه هم‌اکنون محیط‌زیست مکانی را در اختیار گذاشته است اما ماشین آلات راهداری حتماً باید در مکان دربسته نگهداری شود.

رئیس اداره راه و شهرسازی شاهرود بابیان اینکه عدم پوشش آنتن دهی تلفن همراه راهدارخانه گورخان از چالش اصلی محور خوش ییلاق است، ابراز داشت: برقراری ارتباط می‌تواند امدادرسانی را سریع‌تر انجام دهد لذا باید ضعف‌ها در این بحران در اسرع وقت رفع شود.

به گزارش خبرنگار مهر، در این نشست پیرامون وضعیت آب‌وهوا، وضعیت آب‌گرفتگی در محدوده رویان و احتمال آسیب به راه‌آهن، رفع مشکل آنتن دهی محور خوش ییلاق و خسارات وارد به عشایر بحث و تبادل نظر شد.

کد خبر 4576068

منبع: مهر

کلیدواژه: مدیریت بحران فرمانداری شاهرود بارندگی شدید و آبگرفتگی استانداری سمنان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۲۲۳۸۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت انواع گوشی موبایل در بازار، چهارشنبه ۵ اردیبهشت+اینفوگرافیک

قیمت انواع گوشی موبایل در بازار مورد بررسی قرار گرفت.

گروه اینفوگرافیک بازارنیوز- سروش نظری؛ طبق آنچه خبرنگار بازارنیوز کسب اطلاع کرده، آخرین قیمت انواع گوشی موبایل در بازار به شرح زیر است:

 

 

برچسب ها: قیمت موبایل ، بازار موبایل ، قیمت تلفن همراه ، بازار تلفن همراه ، قیمت بازار لینک کوتاه خبر: bzna.ir/000T9b

دیگر خبرها

  • آماده باش تمامی دستگاه‌های اجرایی برای خدمات رسانی به مردم
  • آماده‌باش دستگاه‌های اجرایی خراسان جنوبی برای خدمات‌رسانی به مردم
  • بارش برف در جاده شاهرود- توسکستان
  • دستگاه های خدمات رسان کرمان برای مقابله با بحران سیل آماده باشند
  • قیمت انواع گوشی موبایل در بازار، چهارشنبه ۵ اردیبهشت+اینفوگرافیک
  • ۳۵۹ دشت کشور در چالش بحران فرونشست | حفر ۱۱۷هزار حلقه چاه در دشت‌های با نرخ فرونشست
  • امداد رسانی هلال احمر اصفهان به ۲۴۵ فرد گرفتار در سیلاب
  • بارش‌های رگباری و آب‌گرفتگی در شمال و شرق استان اصفهان + عکس
  • ماجرای کما و فوت دختر تهرانی در متروی تجریش به روایت تسنیم
  • (ویدیو) کما و فوت دختر تهرانی در متروی تجریش؛ اصل ماجرا چیست؟!