Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-19@05:39:16 GMT

20 هزار زائر از اماکن متبرکه کردستان بازدید کردند

تاریخ انتشار: ۶ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۲۲۳۹۵۱

20 هزار زائر از اماکن متبرکه کردستان بازدید کردند

حجت الاسلام مصطفی نوروزی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: از این تعداد بازدید کننده یک هزار و 500 نفر در این ایام در زائرسراهای امامزاده سید جلال الدین قروه و امامزادگان عبدالله، اسماعیل و محمد پیرتاج بیجار به صورت موقت و اقامت شبانه اسکان یافته اند.
وی افزود: بیشترین تعداد زائر و گردشگر در این مدت از امامزاده سید جلال الدین قروه و قران نگل سنندج بازدید کرده اند، اما در این چند روز با توجه به شرایط جوی تعداد بازدیدکنندگان از این اماکن کاهش یافته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


مدیرکل اوقاف و امور خیریه کردستان با اشاره به اینکه اسکان مسافران نوروزی در جوار امامزادگان و بقاع متبرکه در قالب طرح آرامش بهاری انجام می شود گفت: این طرح از 28 اسفند سال گذشته برای زائران و مسافران نوروزی در جوار بقاع متبرکه استان همراه با برنامه‌های فرهنگی و هنری آغاز شده و تا 14 فروردین ادامه دارد.
وی اظهار داشت: در کردستان حدود 70 بقعه متبرکه و امامزاده وجود دارد که امسال 6 بقعه از این تعداد در شهرستان های سنندج، قروه و بیجار میزبان طرح آرامش بهاری هستند.
حجت الاسلام نوروزی یادآور شد: امامزاده هاجره خاتون(س) سنندج، قرآن متبرک نگل، امامزاده سید جلال الدین(ع) باباگرگر قروه، امامزادگان عبدالله (ع)، اسماعیل (ع) و محمد (ع)، و امامزاده پیرتاج در شهرستان بیجار میزبان این طرح هستند.
وی هدف از اجرای این طرح را تقویت باورهای دینی و فرهنگی، بهره برداری مطلوب از فضای معنوی امامزادگان و بقاع متبرکه و شناساندن امامزادگان و معرفی بقاع متبرکه به مسافران و زائران نوروزی اعلام کرد.
طرح آرامش بهاری سال گذشته در 15 امامزاده و بقعه متبرکه استان کردستان برگزار شده بود.
2 هزار و 50 مسجد و 70 مکان مذهبی اعم از آرامگاه، مقبره و امامزاده و مکان استقرار چهار قرآن تاریخی در کردستان وجود دارد.
7348 / 3034
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: 40 سالگی انقلاب بودجه 98 استان کردستان اسکان مسافران نوروزی اوقاف و امور خیریه زائران و مسافران نوروزی مسافران 40 سالگی انقلاب بودجه 98 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۲۲۳۹۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پلمب ۱۳۸ مرکز تهیه و توزیع مواد غذایی فاسد در طرح سلامت نوروزی سبزوار

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز خراسان رضوی، مدیر گروه سلامت محیط معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی سبزوار گفت: در مدت زمان اجرای طرح، بازرسان بهداشتی بیش از ۲۳ هزار مورد بازرسی را از مراکز تهیه، توزیع و عرضه مواد غذایی، اماکن عمومی، مراکز و اماکن بین راهی، پایانه‌های مسافربری انجام دادند که در این ماموریت‌ها ۵۲ بازرس در قالب ۳۲ گروه بحث نظارت بر وضعیت مراکز و اماکن را عهده دار بوده اند.

 کرابی در ادامه تعداد کلر سنجی‌های انجام شده از آب آشامیدنی را حدود ۸ هزار مورد اعلام کرد و افزود: با تجهیز بازرسان به وسایل پرتابل بررسی بهداشت محیط و بهداشت مواد غذایی، حدود ۲۴ هزار مورد سنجش و نمونه برداری از ۵۴۰ مورد آب و مواد غذایی مشکوک نیز انجام شده است.

مدیر گروه سلامت محیط معاونت بهداشتی دانشگاه همچنین اظهار داشت: در مدت زمان اجرای طرح سلامت نوروزی حدود ۱۶۰۰ مورد اقدام قانونی بر علیه متخلفان بهداشتی صورت گرفته که ۱۳۸ مرکز نیز منجر به پلمب شده است.

وی گفت: در طرح سلامت نوروزی بازرسان بهداشت محیط دانشگاه علاوه بر انجام ۵۱۵ مورد بازدید مشترک با سازمان‌ها و ادارات مرتبط به ۳۶۷ مورد شکایات کتبی حضوری و همچنین از طریق سامانه ۱۹۰ نیز رسیدگی نموده‌اند.

دیگر خبرها

  • برگزاری کنگره ملی امامزادگان محروق و ابراهیم (ع) درنیشابور
  • طرح نوروزی راهداری کردستان به روایت آمار
  • اسکان ۳۵ هزار گردشگر در زائر سرا‌های بقاع متبرکه کهگیلویه و بویراحمد
  • بقاع متبرکه همچون مساجد انسان‌سازی می کنند
  • برگزاری کنگره ملی امامزادگان محروق و ابراهیم(ع)نیشابور
  • معدوم ۱۲ تن مواد غذایی فاسد در طرح نوروزی غرب خراسان
  • نیشابور میزبان کنگره ملی امامزادگان محمد محروق و ابراهیم(ع) می شود
  • پلمب ۱۳۸ مرکز تهیه و توزیع مواد غذایی فاسد در طرح سلامت نوروزی سبزوار
  • بقاع متبرکه انرژی مثبت تولید و همچون مساجد انسان‌سازی می کنند
  • بقاع متبرک انرژی مثبت تولید و همچون مساجد انسان‌سازی می کنند