Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از آیریش تایمز، یک حافظ صلح سازمان ملل در نامه‌ای سرگشاده خواستار خروج صلحبانان سازمان ملل از بلندی‌های جولان پس از اقدام اخیر دونالد ترامپ شد.

ادوارد هورگان که اهل ایرلند است ضمن محکوم کردن اقدام اخیر ترامپ در نامه خود نوشت دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا، در اقدامی جدید در راستای نادیده گرفتن قوانین بین‌المللی این بار خواستار به رسمیت شناختن حاکمیت غیرقانونی اسرائیل بر بلندی‌های جولان شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او در ادامه تاکید کرد حضور سربازان ایرلندی در جولان نباید ادامه یابد. هورگان نوشت سربازان ایرلندی چهار سال است که در بلندی‌های جولان خدمت می‌کنند. فرستادن آن‌ها به آنجا از ابتدا اشتباه بوده است. در حال حاضر نیز حضور آن‌ها در جولان ارتباطی با حفظ صلح ندارد و بیشتر برای حفاظت از اشغال غیرقانونی اسرائیل است.

این صلحبان پیشین سازمان ملل در نامه خود به نکته دیگری درباره اشغال جولان از سوی رژیم صهیونیستی اشاره کرد. او نوشت اسرائیل تلاش می‌کند به منابع نفتی سوریه در جولان دست یابد؛ بنابراین حضور نیرو‌های صلح سازمان ملل کمک بزرگی به هدف این رژیم است.

هورگان در ادامه تاکید کرد تمامی نیرو‌های ایرلندی باید فورا از منطقه بلندی‌های جولان به کشور بازگردانده شوند و نیرو‌های جدید ایرلندی که طبق برنامه باید در آینده نزدیک به جولان بروند بهتر است در کشور باقی مانده و اگر امکان آن باشد به مناطق دیگری که دچار درگیری هستند و ایجاد صلح پایدار در آنجا ضروری است اعزام گردند؛ از جمله جمهوری دموکراتیک کنگو و یا جنوب سودان.

شایان ذکر است، بلندی‌های جولان که از سال ۱۹۴۴ به سوریه تعلق دارد در سال ۱۹۶۷ در جنگ شش روزه از سوی رژیم صهیونیستی غصب شد. در سال ۱۹۸۱، پارلمان رژیم صهیونیستی قانونی را تصویب کرد که به موجب آن صهیونیست‌ها به طور یک‌جانبه بر این بلندی‌ها اعلام حاکمیت کرد. شورای امنیت سازمان ملل در قطعنامه ۴۹۷ خود در ۱۷ دسامبر ۱۹۸۱، این الحاق را باطل و بی‌اعتبار اعلام کرد.

روز گذشته، دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا بعد از کنفرانس خبری مشترک با بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در واشنگتن با امضای فرمانی، ادعای حاکمیت صهیونیست‌ها بر جولان اشغالی را به رسمیت شناخت.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: سوریه رژیم صهیونیستی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۲۲۳۹۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نسل کشی در فلسطین سینه همه بشریت را به درد آورده است

به گزارش خبرنگار مهر، رومینا پرزراموس سفیر بولیوی در تهران، در همایش «غزه زنده است» گفت: اسراییل باید قطعنامه‌هایی که در شورای امنیت به تصویب می‌رسد احترام بگذارد و به جنایات خود در غزه پایان دهد.

وی ادامه داد: در نوامبر که روز استقلال فلسطین است، بولیوی به همراه سفیر همراه مردم به خیابان‌ها آمدند و خواستار توقف نسل کشی در غزه شدند.

سفیر بولیوی در تهران گفت: نماینده بولیوی در سازمان ملل نیز اقدامات رژیم اسراییل را محکوم کرد و خواستار احترام گذاشتن این رژیم به قوانین بین المللی شد.

وی افزود: در ۴۸ امین سالگر روز فلسطین، بولیوی بر همبستگی خود با این کشور تاکید دارد. در جلسه علنی شورای امنیت، بولیوی جنایات در غزه را نیز محکوم کرد.

سفیر بولیوی در تهران یادآور شد: نسل کشی در فلسطین سینه همه بشریت را به درد آورده است. در حال حاضر دلایل کافی برای برپایی دلایل برای تشکیل دادگاه جهت رسیدگی به جنایات رژیم اسراییل وجود دارد.

وی در پایان حمله رژیم اسراییل به کنسولگری ایران در دمشق را محکوم کرد.

کد خبر 6086702 نفیسه عبدالهی

دیگر خبرها

  • ایران خواستار اقدام فوری بین‌المللی برای توقف نسل‌کشی در غزه شد
  • پلوسی خواستار استعفای نتانیاهو شد
  • همت بلندی که ۱۶۰ بومی را صاحب شغل کرد
  • حماس: قصد خروج از قطر را نداریم
  • سازمان ملل خواستار تحقیق بین المللی درباره گور‌های جمعی شد
  • نسل کشی در فلسطین سینه همه بشریت را به درد آورده است
  • فلسطین نشست فوق‌العاده اتحادیه عرب را خواستار شد
  • لغو جایزه «انجمن قلم آمریکا» در پی تحریم نویسندگان
  • نتانیاهو: در روز‌های آینده فشار نظامی بر حماس بیشتر می‌شود
  • روز ۱۹۸ طوفان‌الاقصی |حمله پهپادی به جولان اشغالی/ نشست کابینه جنگی اسرائیل برای بررسی بن بست در مذاکرات آتش بس