Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-19@02:20:15 GMT

خروش سیلاب در شیراز/ انتقال ساکنان 3 روستا به مکان امن

تاریخ انتشار: ۶ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۲۲۴۰۹۴

خروش سیلاب در شیراز/ انتقال ساکنان 3 روستا به مکان امن

شیراز- ایرنا- مشاهدات میدانی روز سه شنبه خبرنگار ایرنا از سطح شیراز گویای حجم زیاد سیلاب در رودخانه خشک و نیز در مناطقی همچون محله سعدی است.

بر این اساس، سیلاب از تونل سعدی در حال ورود به خیابان های مجاور از جمله بلوارهای فضیلت و نصر است.
بارش های 48 ساعت گذشته همچنین رودخانه خشک شیراز را به خروش درآورده و برخی در معابر و خیابان های اطراف این رودخانه آبگرفتگی شدید دیده می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


در همین حال، رئیس سازمان آتش نشانی شیراز به ایرنا گفت: سیل به سمت شرق شیراز در حال حرکت است .
محمد هادی قانع در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: بلوار گلستان، سرداران و محله سعدی در شمال شرق شیراز در وضعیت بدی از نظر آبگرفتگی قرار دارند که وضعیت محله سعدی ، وخیم تر از سایر نقاط است.
رئیس سازمان آتش نشانی شیراز گفت: برخی مطالب مبنی بر مصدومیت افراد و تلفات ناشی از سیل امروز در فضای مجازی منتشر شده که نادرست است و تکذیب می شود.
وی توصیه کرد: مسافران و شهروندان از عبور و مرور در معابر عمومی خودداری کنند و مردم نیز از تجمع در اطراف رودخانه خشک و مناطق پرخطر خودداری کنند.
شهردار منطقه 7 شیراز نیز با بیان اینکه هشدار طغیان رودخانه به ساکنان کوشکک، اقبال آباد و ماه‌فیروزان از دوشنبه پنجم فروردین ماه داده شده است، اظهار داشت: ساکنان این مناطق به مکان های امن منتقل شده اند.
اسماعیل صالحی با بیان اینکه به روستاهای اطراف رودخانه مراجعه کرده و به آن‌ها گفته‌ایم منازل خود را ترک کنند، افزود: به تک‌تک منازل روستاهای اطراف رودخانه مراجعه کرده و به آن‌ها گفته‌ایم منازل خود را ترک کنند.
شهردار منطقه 7 شیراز اظهار داشت: با توجه به احتمال طغیان رودخانه در مناطق شرق شیراز از دیروز به ساکنان مناطق اقبال‌آباد، کوشکک و ماه‌فیروزان اطلاع‌رسانی کردیم و امروز نیز ساکنان این مناطق با 12 دستگاه اتوبوس به نقاط امن منتقل شدند.
وی ادامه داد: در جهت پیشگیری از بروز حادثه، نقاط مورد نیاز به مرمت رودخانه خشک انجام شده است. با کمک معتمدین محلات به همه ساکنان اطلاع‌رسانی کردیم و درب مساجد و سالن‌های سرپوشیده به روی مردم باز است.
شهردار منطقه 7 شیراز همچنین از شهروندان خواست اکیداً از تجمع در روی پل‌های کنارگذر شیراز و پارک خودرو در این مسیر خودداری کنند و افزود: همچنین از شهروندان می خواهم اکیداً از تجمع در روی پل‌های کنارگذر شیراز و پارک خودرو در این مسیر خودداری کنند.
صالحی گفت: تاکنون اتفاق خاصی رخ نداده است و در صورت نیاز نیروهای خدمات‌رسان و امدادگر نیز حضور پیدا می‌کنند.
در همین حال، سخنگوی شورای شهر شیراز از مقاومت برخی اهالی این روستاها برای جابجایی به مکان امن سخن گفته است.
حیدر اسکندرپور شهردار شیراز نیز روز سه شنبه در حاشیه بازدید از پل علی بن حمزه (ع) گفته بود که به منظور حفظ جان ساکنان روستاهای پایین دست رودخانه خشک به آنها اطلاع رسانی شده است.
سامانه بارشی کنونی بر فضای استان فارس، وقوع حادثه سیل دروازه قرآن شیراز در روز دوشنبه پنجم فروردین ماه را در پی داشت.
فعالیت این سامانه بارشی تاکنون ادامه داشته و این موضوع سبب حرکت سیلاب و روان آب در سطح شهر شیراز شده است.
بنا بر اعلام، رئیس اداره پیش بینی و صدور پیش آگاهی های جوی و اقلیمی اداره کل هواشناسی استان فارس، سامانه بارشی که هم اینک در نقاط مختلف استان فعال است اواخر سه شنبه (امروز) از استان خارج خواهد شد.
9873/ 2027

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعي سيل شيراز حوادث سيلاب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۲۲۴۰۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تزریق ۲ همت اعتبار برای اجرای طرح‌های کلیدی استان گلستان

علیرضا نورانی گفت: برای تامین آب شرب ساکنان استان سال گذشته از محل اعتبارات استانی ۲ هزار و ۷۴۰ میلیارد ریال در اختیار دستگاه‌های اجرایی مرتبط قرار گرفته تا بتوان در تابستان پیشرو کمترین مشکل را در این حوزه داشته باشیم.

وی تاکید کرد: تلاش همه مدیران استان گلستان بر این است تا بتوان اقدامات خوبی برای تامین آب شرب ساکنان این خطه انجام داد.

به گفته وی سال گذشته حدود ۱۶۰ هزار میلیارد ریال اعتبار از محل منابع مختلف توسط دولت سیزدهم برای اجرای و تکمیل طرح‌های عمرانی اولویت‌دار در استان جذب و مورد بهره‌برداری ساکنان منطقه قرار گرفته است.

نورانی تاکید کرد: برای شتاب به توسعه همه جانبه در گلستان نیاز مبرم به راهنمایی نماینده ولی فقیه و ائمه جمعه استان داریم.

وجود ۲۳۰ هزار خانوار گلستانی در ۳ دهک اول

رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی گلستان گفت: اکنون ۲۳۰ هزار خانوار جزو ۳ دهک اول و پایین درآمدی در استان وجود دارد که باید برای ارتقای آنها سرمایه‌گذاری لازم صورت گیرد.

نورانی ادامه داد: مسوولیت ما مسوولان استان برای سرمایه‌گذاری و ارتقای اقتصاد خیلی سنگین است ولی با برنامه‌ریزی و همدلی و توجه به توصیه مسوولان ارشد در منطقه می‌توان استان را از فقر خارج کرد.

وی گفت: سرمایه‌گذاری در اجرای برنامه هفتم توسعه استان یکی از راهکار‌هایی بوده که باید با توجه به توصیه اخیر رهبر معظم انقلاب برای تحقق کامل آن، پُررنگ وارد عمل شد.

رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی گلستان، حضور استاندار و برپایی میز خدمت در مناطق محروم را یکی از برنامه‌های ارزشمند برشمرد و افزود: این اقدام توانسته مطالبه‌گری را در مناطق مختلف استان گسترش داده و به سمت پیشرفت و رفع محرومیت سوق داده شود.

وی با اشاره به نامگذاری جهش تولید و مشارکت مردم در سال ۱۴۰۳ از سوی رهبر معظم انقلاب، خاطرنشان کرد: از این فرصت به وجود آمده باید نهایت بهره‌برداری را در حوزه‌های مختلف به ویژه خانه دار شدن و بهسازی روستا‌ها در استان استفاده شود.

استان گلستان مطابق سرشماری سال ۱۳۹۵، یک میلیون و ۸۶۹ هزار نفر جمعیت دارد که حدود ۴۷ درصد آن در مناطق روستایی سکونت دارند و اقتصاد اصلی آنها برپایه کشاورزی استوار است.

منبع: ایرنا

باشگاه خبرنگاران جوان گلستان گرگان

دیگر خبرها

  • تزریق ۲ همت اعتبار برای اجرای طرح‌های کلیدی استان گلستان
  • سیلاب جان ۲ نیکشهری را گرفت
  • سیلاب و خطر خروج تمساح پوزه کوتاه
  • رفع مشکل ترافیکی ساکنان همجوار پایانه مسافربری جی
  • رفع مشکل ترافیکی ساکنان همجوار پایانه مسافربری جی از ابتدای اردیبهشت ۱۴۰۳
  • قطع برق ۲۲۸ روستای سیستان و بلوچستان بر اثر سیلاب
  • بی‌احتیاطی هنگام سیلاب هرمزگان / ۳ نفر کشته شدند
  • طوفان امارات را مختل کرد + عکس
  • ارسال پیامک هشدار درخصوص سیلاب به ساکنان سیستان و بلوچستان
  • هشدار قرمز و نارنجی برای این استان‌ ها | سیلاب در راه است | هشدار به ساکنان نواحی جنوبی ؛ سدهای منطقه پر هستند! | ببینید