Web Analytics Made Easy - Statcounter

تهران - ایرنا - مطبوعات آلمان گزارش دادند که دادستانی شهر بوخوم آلمان که در زمینه پرونده های فساد کار می کند، تحقیقاتی را درمورد رشوه در قرارداد فروش زیردریایی به رژیم صهیونیستی آغاز کرده و ممکن است نخست وزیر این رژیم نیز در این پرونده محکوم شود.

به گزارش روز سه شنبه ایرنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، تحقیقات دولت آلمان درمورد این قرارداد فاسد 2 میلیارد دلاری برای خرید زیردریایی و شناورهای دریایی از شرکت کشتی سازی آلمانی 'تیسنکراپ' شامل مقامات ارشد رژیم صهیونیستی از جمله 'بنیامین نتانیاهو' نخست وزیر این رژیم بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


روزنامه تجاری 'هندلزبلات' نیز به نقل از منابع آگاه صنعتی نوشت: دادستانی در شهر بوخوم آلمان که بطور ویژه در پرونده های فساد کار می کند، تحقیقات اولیه را درمورد قرارداد چند میلیارد دلاری فروش زیردریایی به اسراییل آغاز کرده است. گفته می شود که این تحقیقات پس از درخواست کمک اسراییل از مقامات آلمان آغاز شده است.
به نوشته روزنامه هندلزبلات، برخی پرداخت های مشکوک مرتبط با قراردادهای تسلیحاتی 'سامانه های دریایی تیسنکراپ' (تی کی ام اس - TKMS) بخش کشتی سازی 'گروه روهر' که اسراییل در سالهای اخیر زیردریایی ها و ناوچه هایی به آن سفارش داده، کشف شده است.
این روزنامه به نقل از اسناد و گزارش های داخلی نوشته که مدیران این شرکت کشتی سازی با اتکا به اعضای سابق نیروهای نظامی در حدود سال 2005 با استفاده از تخصیص های مالی موسوم به 'هزینه های مفید' عملیات محلی را مدیریت می کردند.
این روزنامه خاطرنشان می کند که پس از به قدرت رسیدن بنیامین نتانیاهو نخست وزیر کنونی رژیم صهیونیستی او خواستار تغییر مشاوره با شرکت 'تی کی ام اس' شد.
بر اساس یک تحقیق کانال 10 تلویزیون اسراییل، شرکت تیسنکراپ و 'میکی گانور' متعلق به محافل نزدیک به نتانیاهو به پیشنهاد رژیم صهیونیستی یک توافقنامه مشاوره ای امضا کردند.
میکی گانور در همین ارتباط از جمله یک کمیسیون 11 میلیون دلاری برای فروش ناوچه ها دریافت کرد.
به نوشته هندلزبلات، انتظار می رود که مقامات مربوطه روی یک قرارداد اخیر برای فروش سه زیردریایی تمرکز کنند.
یک سوم هزینه های ساخت این زیردریایی ها در این قرارداد 2 میلیارد دلاری را آلمان به عنوان بخشی از یک غرامت تاریخی گرفته است.
این روزنامه آلمانی نوشته که اسراییل می خواهد زیردریایی های بیشتری از آلمان خریداری کند اما در صورت اثبات اتهامات رشوه این برنامه ها ممکن است تغییر کند.
مقامات آلمانی تا کنون در این رابطه اظهار نظری نکرده اند.
محققان در منطقه 'روهر' محل استقرار شرکت 'تی کی ام اس' در گذشته دلایل کافی برای آغاز تحقیقات نداشته اند.
اما پس از آنکه اسراییل درخواست کمک حقوقی داد، این وضعیت تغییر کرد و دادستان های بوخوم یک فرایند رسیدگی رسمی را آغاز کردند.
تحقیقات دو ساله در این ارتباط به اتهامهایی علیه 6 فرد در مناصب سیاسی منجر شده که گمان می رود این افراد از رشوه و پولشویی سود برده اند. تحقیقات به محافل و افراد نزدیک به نتانیاهو رسیده، هر چند تا کنون مدرکی علیه او یافت نشده است اما اکنون در آستانه انتخابات رژیم صهیونیستی اهمیت این تحقیقات افزایش یافته است.
بتازگی اتهامات تازه ای مطرح شده که نتانیاهو ممکن است از قرارداد مورد تحقیق سود برده باشد.
اروپام ** 1078 ** 1071

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سياسي آلمان زيردريايي رژيم صهيونيستي

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۲۲۴۶۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کمک آمریکا به کی‌یف، تل‌آویو و تایوان بحران‌ها را تشدید می‌کند

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از تاس، ماریا زاخاووا، سخنگوی وزارت خارجه روسیه با اشاره به تصویب بسته ۹۵ میلیارد دلاری کمک خارجی در مجلس نمایندگان آمریکا برای حمایت از کی‌یف، تل‌آویو و تایوان، گفت که این اقدام تنها به تشدید بحران‌های جهان منجر خواهد شد.

زاخارووا دراین‌باره نوشت: کمک نظامی که آمریکا به اوکراین، اسراییل و تایوان تخصیص داده است، بحران‌های جهانی را تشدید خواهد کرد.

وی درباره دلایل مسکو برای اتخاذ چنین موضعی در قبال بسته کمک خارجی آمریکا نیز توضیح داد: کمک نظامی به رژیم کی‌یف تامین مالی مستقیم اقدامات تروریستی است؛ کمک به تایوان مداخله در امور داخلی چین محسوب می‌شود و کمک به اسراییل نیز مستقیماً به تشدید تنش بی‌سابقه در منطقه منجر خواهد شد.

مجلس نمایندگان آمریکا با مصادره دارایی‌های مسدودشده دولت روسیه و با هدف کمک به کی‌یف و اعمال تحریم‌های مضاعف بر چین، دیروز لایحه بسته کمک نظامی ۹۵ میلیارد دلاری را برای اوکراین، رژیم صهیونیستی و تایوان تصویب کرد.

در این بسته که مدت‌ها در کنگره آمریکا بلاتکلیف مانده بود، به طور مشخص ۶۰ میلیارد دلار کمک به کی‌یف و ۲۶ میلیارد دلار به اسراییل و آنچه کمک‌های بشردوستانه برای غیرنظامیان مناطق جنگ‌زده در نوار غزه خوانده شده، تخصیص یافته است.

کد خبر 6084092

دیگر خبرها

  • دزد ۴۰میلیاردی طلای منزل به دام افتاد
  • چرا رئیس سازمان آمان استعفا کرد؟ / «آهارون حالیوا»، قربانی قدرت خواهی نتانیاهو/ جمله مهمی که حالیوا در نامه استعفاء خود نوشت
  • (ویدئو) لحظه ترور یکی از فرماندهان حزب‌الله لبنان توسط رژیم اسراییل
  • تحریم غرفه رژیم صهیونیستی در بینال ونیز از طرف هنرمندان اسراییلی
  • حضور پررنگ ارتش آلمان در رزمایش «ارابه غول‌پیکر» بیخ گوش روسیه!
  • سازمان ملل: اسراییل به صورت عامدانه و هدفمند در حال اعمال قحطی در غزه است
  • برلین به کی‌یف وعده ۴۰۰ خودروی زرهی داده بود، اما تحویل مختل شد
  • بازداشت ۳ نفر در آلمان به ظن جاسوسی سطح بالا برای چین
  • پیگیری قرارداد‌های مشاوران املاک در اصفهان
  • کمک آمریکا به کی‌یف، تل‌آویو و تایوان بحران‌ها را تشدید می‌کند