Web Analytics Made Easy - Statcounter

اردیبهشت 98 در حقیقت بهشت هنرهای نمایشی در مدارس البرز است که سبدی از نمایش‌های جذاب در شکل‌های متنوع تقدیم کودکان و نوجوانان ایران کوچک می شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از تیتریک،عاطفه حسینی نماینده انجمن تئاتر دانش آموزی استان البرز ضمن تبریک و پاسداشت روز هفتم فروردین روز هنرهای نمایشی، به  "تیتریک"، گفت: اردیبهشت امسال دانش آموزان البرز عیدی ارزشمندی از هنرمندان تئاتر دریافت می کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در سال جدید و در سایه برکت 9 ماه همکاری اعضا انجمن تئاتر دانش آموزی البرز و حمایت معاونت فرهنگی هنری اداره کل آموزش و پرورش، اردیبهشت 98 در حقیقت بهشت هنرهای نمایشی در مدارس البرز میباشد که سبدی از نمایش‌های جذاب در شکل‌های متنوع تئاتر فرم، نمایش صحنه ایی،تئاتر عروسکی، نمایشنامه خوانی و تائتر کاغذی تقدیم کودکان و نوجوانان ایران کوچک می شود.

دانش آموزان، بازیگران بالفطره

دانش آموزان در هر کلاسی می توانند مدعیان نیرو و نویدبخش آینده تئاتر امروز باشند، ما مجبور نیستم منتظر تجهیزات و امکانات گران قیمت باشیم. با دادن شانس خلق نمایشنامه به کودکان و تماشای نمایش های سایرین ، آنان می توانند به جهان گذشته، حال و آینده و حدنهایی دنیای مجازی خیال سفر کنند.دانش آموزان به صورت غریزی به توانایی ها و قوه تخیل برای رفتن در قالب دیگران مجهز بوده و قادر هستند که حین کشف واقعیت های پیچیده وامکانات نا محدو جهان اطراف شان، به فهم و درک انسان ها پیرامون شان نائل آیند.

فواید آموزش تئاتر برای دانش آموزان

تئاتر می تواند بهترین ابزار برای فعال و سلامت نگه داشتن دانش آموزان باشد؛ می تواند احساس اعتماد به نفس و توانایی سخن گفتن در جمع را افزایش داده و مکانی برای تمرین خلاقیت به وجود بیاورد.معمولا والدین درباره فواید ورزش های گروهی چیزهایی می شوند، اما کلاس های تئاتر و تولیدات نمایشی مزایایی همچون افزایش آرامش هنگام صحبت در جمع، عزت نفس بیشتر، اعتماد به کارهای گروهی و گشودن روزنه مثبتی که به کودکان کمک کند تا یاد بگیرند که چگونه مشکلاتشان را به شیوه های خلاقانه و غیر معمول حل کنند.

ما مجبور نیستیم منتظر تجهیزات و امکانات ران قیمت باشیم.با دادن شانس خلق نمایشنامه به دانش آموزان و تماشای نمایش های سایرین ، آنان می توانند به جهان گذشته، حال و آینده و حد نهایی دنیای مجازی خیال سفر کنند.

دانش آموزان تئاتری از همتایان شان پیشی می گیرند

هیئت برگزار کننده آزمون ورودی کالجی در واشنگتن گزارش می دهد که با استفاده از اطلاعات مندرج در پرسشنامه دانش آموزانی که در سال های 2001،2002،2004 و 2005 در آزمون ورودی این کالج شرکت کرده اند، می توان نتایج را استخراج کرد:

دانش آموزانی که تا آن زمان در اجرای یک نمایش همکاری کرده بودند، در مولفه های گفتاری به طور میانگین 65.5 نمره و در آزمون های ریاضی 35.5 نمره بیشتر از همتایان خود کسب کردند. دانش آموزانی که دوره های مطالعات درام شناسی را گذرانده بودند، در امتحان های شفاهی به طور میانگین 55 نمره و در آزمون های ریاضی 26 نمره بیشتر از سایر دانش آموزان کسب کردند. همچنین این تحقیق نشان می دهد که دانش آموزانی که در معرض خطر اخراج قرار دارند،درام و کلاس های هنری دیگر به انگیزه ماندن شان در مدرسه تبدیل می شود؛ چرا که اینان سه برابر بیشتر از سایرین احتمال دارد جایزه ای را به خاطر حضورشان در مدرسه دریافت کنند.

لیست نمایش های اجرایی برای تئاتر دانش آموزی مدارس البرز

این آثار که اغلب نمایش‌های برگزیده سال97 تئاتر دانش آموزی توسط هیئت محترم داوران می باشند برای آشنایی شهروندان البرزی معرفی می‌شوند. مدیران و معاونین پرورشی مقاطع مختلف تحصیلی اعم از مدارس پسرانه و دخترانه می‌توانند طبق بخشنامه های ارسالی، اقدام به رزرو سالن آمفی تئاتر در کانون‌های رضوان، فاطمه زهرا (س). شهید فهمیده و... نموده و یا با هماهنگی سرپرست گروههای نمایشی از گروهها دعوت به اجرا در مدارس نمایند.

نمایش :هبوط تا رهایی

نویسنده و کارگردان: عاطفه حسینی

تهیه کننده:موسسه فرهنگی هنری راهیان سما با مشارکت حوزه هنری البرز و همکاری هنرستان آینده سازان

خلاصه نمایش: داستانی جذاب از خلقت انسان و سرگذشت زن از لحظه هبوط و تولد تا رسیدن به مرحله مادری و ارتباط زن با زمین، خداوند، عشق و رنج.

قالب:نمایش فرم و موزیکال و تکنیک

ویژه مقاطع متوسطه اول و دوم دخترانه

نمایش:هجده سالگی

نویسنده و کارگردان: رضوان سنجابی

تهیه کننده: دبیرستان دخترانه هنرهای زیبا

خلاصه نمایش: واگویه های دختر نوجوانی که برای کسب مهارت‌های ارتباطی و اجتماعی تجربه های متفاوتی را گذرانده و اکنون توانسته اعتماد به نفس لازم را کسب کرده و به هویت مستقلی دست پیدا کند.

قالب: نمایش صحنه ایی و طنز

ویژه مقاطع متوسطه اول و دوم دخترانه

نمایش: وقتی سارا خواب بود

نویسنده و کارگردان: حمید رضا تاج دولتی

تهیه کننده: موسسه راهیان سما با مشارکت حوزه هنری البرز و همکاری کانون رضوان

خلاصه نمایش: دختر بچه ایی که دایی اش روزی رزمنده بوده قرار است از طرف مدرسه به اردو برود در عالم خواب خود را در فضایی فانتزی می‌بیند که به همراه کلاه خود، چفیه و پوتین سربازی در تلاش است مین عراقی را از بین ببرد تا دوستانش بتوانند در امنیت کامل از اردو لذت ببرند.

قالب: نمایش عروسکی، طنز و موزیکال

ویژه مقاطع ابتدایی دوره اول و دوم دخترانه و پسرانه

نمایش: ساعت به وقت گرینویچ

نویسنده و کارگردان:هانیه کریمی

تهیه کننده: دبیرستان دخترانه فرزانگان 3 متوسطه دوم

خلاصه نمایش: دختر نوجوان و باهوشی توانسته با ماشین زمان که خودش ساخته در تاریخ ایران سفر کند و دلایل مشکل حمایت نکردن از تولید ملی و کالای ایرانی را پیدا کند او سعی دارد مردم و درباریان را متوجه اهمیت این موضوع نماید.

قالب:نمایشنامه خوانی و طنز

ویژه مقاطع اول و دوم متوسطه دختران

نمایش: مزه دروغ تلخه

نویسنده و کارگردان: سمیرا یزدان پژوه

خلاصه نمایش: زنبور عسل به خاطر تنبلی و فرار از کمک به دیگران دروغگو شده. اما وقتی به خاطر دروغگویی او، خانواده اش به درد سر می افتند. وی مجبور می‌شود با خرس دروغگوتر از خودش مواجه شود و بالاخره خرس را شکست داده و خانواده اش را نجات دهد.

قالب: تاتر کاغذی، شاد و موزیکال

ویژه مقاطع ابتدای دوره اول و دوم پسرانه و دخترانه

و چندین نمایش دیگر که در فروردین امسال از طرف کانون‌های فرهنگی نواحی چهارگانه آموزش و پرورش اطلاع رسانی صورت میگیرد تا امکان دیدن تئاتر های شاد ،جذاب، پر محتوا و آموزنده برای تمامی مدارس فراهم آید.

آموزش افزایش اعتماد به نفس، مهارت های شهروندی، حفظ غیرت و غرور ملی و ... با زبان معجزه گر و جذاب تئاتر

درپایان لازم می‌دانم از زحمات مسولان فرهنگی هنری آموزش و پرورش و کارشناسان انجمن تئاتر دانش آموزی که با همراهی و همفکری این عزیزان زمینه انجام فعالیتهای ارزشمند و اثرگذار از این دست فراهم شد، تشکر نمایم. خاطر نشان میکنم که این نمایش‌ها زیر نظر کارشناسان تئاتر و بصورت علمی تهیه شده که مضامین اصیل و ارزشمندی همچون لذت زندگی در سایه ایمان ومعنویت، کمک به همنوعان، راههای رسیدن به اعتماد به نفس ، مهارت‌های شهروندی، حفظ غیرت و غرور ملی ، پرهیز از دروغگویی و ریا کاری را به دانش آموزان با زبان معجزه گر و جذاب هنر نمایش آموزش می دهند.

 

 

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۲۲۴۷۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صدور مجوز راه‌اندازی مدارس سمپاد عشایری در ۳ استان

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش از موافقت با راه‌اندازی مدارس سمپاد عشایری در سه استان آذربایجان غربی، گلستان و خوزستان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی پلیس، حمید طریفی حسینی اظهار کرد: سال جاری موافقت اصولی راه‌اندازی مدارس سمپاد عشایری را در سه استان خوزستان، آذربایجان غربی و گلستان اخذ کردیم، یک مدرسه سمپاد عشایری هم در استان فارس داریم که از سال‌های گذشته فعالیت می‌کرده است، اما در بقیه مناطق کشور مدرسه سمپاد عشایری نداشتیم.

وی افزود: برای اولین بار بود که پس از سال‌ها با راه‌اندازی این مدارس موافقت شد و برای سال تحصیلی پیش رو یکی از استان‌ها توانسته زیرساخت لازم را فراهم کند تا ما بتوانیم از مهر حدود ۴۰ دانش‌آموز در دوره اول متوسطه در گروه پسران در آذربایجان غربی داشته باشیم.

معاون وزیر آموزش و پرورش اضافه کرد: اکنون هم ثبت‌نام این مدرسه ادامه دارد و دانش‌آموزان عشایر استان آذربایجان غربی می‌توانند این مدرسه را انتخاب کنند؛ این مدرسه به صورت شبانه‌روزی اداره خواهد شد و یک فضای آموزشی خوب و استاندارد است که در اختیار دانش‌آموزان قرار گرفته است.

طریفی حسینی تاکید کرد: بین دانش‌آموزان عشایر، دانش‌آموزان بسیار بااستعداد و بسیار باهوش و نخبه‌ای وجود دارد که گاهی به خاطر مناطق عشایری و شرایط خاص زندگی آن‌ها، امکان تحصیل‌شان در مدارس شهری، سخت است و ما می‌خواهیم چنین مدارسی به صورت شبانه‌روزی در حوزه عشایر داشته باشیم تا بتوانیم این دانش‌آموزان بااستعداد و نخبه را وارد و متناسب با استعدادشان زمینه مناسب و امکانات لازم را برای‌شان فراهم کنیم.

وی اضافه کرد: از مهر برای این مدرسه دانش‌آموز جذب می‌کنیم و سال به سال پایه‌های این مدرسه تکمیل خواهد شد، در دوره دوم متوسطه و همینطور برای گروه دختران برنامه‌ریزی خواهیم کرد که تکمیل شود.

معاون وزیر آموزش و پرورش گفت: استان خوزستان و گلستان هم موافقت اصولی دارند و از سال تحصیلی آینده با توجه به تمهید مقدماتی که باید انجام شود و حساسیتی که ما در مدارس سمپاد داریم از نظر فضای آموزشی و معلم که باید تأمین شود، برای سال آتی این دو استان هم دانش‌آموز جذب می‌کنند و به تدریج در بقیه استان‌ها نیز این مدارس راه‌اندازی خواهد شد.

کد خبر 745389

دیگر خبرها

  • جدول اجرای عموم نمایش‌های بخش کودک و نوجوان تئاتر «رضوی» اعلام شد
  • اعلام اجرای عمومی آثار چهاردهمین جشنواره تئاتر کودک و نوجوان رضوی 
  • خیر خلخالی بیش از۲ هزار دست لباس به دانش‌آموزان اهدا کرد
  • صدور مجوز راه‌اندازی مدارس سمپاد عشایری در ۳ استان
  • مدارس ابتدایی کیش غیرحضوری است
  • صدور مجوز تأسیس دبیرستان نمونه دولتی دخترانه در گلبهار
  • اجراهای عمومی نمایش‌های صحنه‌ای جشنواره ملی تئاتر رضوی مشخص شدند+فیلم
  • جدول اجرای عمومی نمایش‌های هفدهمین جشنواره ملی تئاتر رضوی مشخص شد
  • اعلام جدول اجراهای عمومی آثار جشنواره ملی تئاتر رضوی
  • ارائه آموزش‌های ایمنی و ترافیک به ۱۸۰ دانش‌آموز نظر آبادی