Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آفتاب»
2024-04-24@23:27:55 GMT

خبر بد برای بویینگ/ چین ۳۰۰ ایرباس می‌خرد

تاریخ انتشار: ۶ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۲۲۴۸۲۱

در حالی که بویینگ در بحرانی سخت و عمیق دست و پا می زند، چین قراردادی برای خرید ۳۰۰ هواپیمای مسافربری از ایرباس امضا کرده است. آفتاب‌‌نیوز : بسیاری از تحلیلگران این توافق را حرانی جدید برای بویینگ تلقی می کنند. بحران بویینگ پس او سقوط پیاپی دو فرورند هواپیمای متعلق به تین شرکت آغاز شد.
بعد از سقوط هواپیمای بوئینگ ۷۳۷ مکس ۸ خطوط هوایی اتیوپی در روز ۱۰ مارس  که پنج ماه بعد از سقوط همین نوع هواپیما در اندونزی بود، بسیاری از کشورهای جهان پرواز آن را ممنوع کرده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


بی بی سی گزارش داده است ایرباس در بیانیه ای گفت که این موافقتنامه را با "شرکت هلدینگ تدارکات هوانوردی چین" امضا کرد که خریداری ۲۹۰ ایرباس ای ۳۲۰ و ده ای ۳۵۰ اکس دبلیو بی را پوشش می دهد. قرارداد خریداری "ای ۳۲۰" و "ای۳۵۰ اکس‌دبلیو‌بی" در جریان بازدید شی جین‌پینگ از پاریس امضا شد.
ایرباس در بیانیه ای گفت که این موافقتنامه را با "شرکت هلدینگ تدارکات هوانوردی چین" امضا کرد که خریداری ۲۹۰ ایرباس ای ۳۲۰ و ده ای ۳۵۰ اکس دبلیو بی را پوشش می دهد.
به گزارش خبرانلاین، این سفارش بخشی از مجموعه قراردادهایی است که در جریان بازدید آقای شی از اروپا امضا شده است. این درحالی است که رقیب ایرباس، بوئینگ، اخیرا مجبور شده همه هواپیماهای بوئینگ ۷۳۷ مکس خود را زمین گیر کند، چون دو فروند از این هواپیماها در اندونزی و اتیوپی دچار سانحه شدند که ظن آن می رود به اشکال در سیستم کنترل پرواز هواپیما مربوط باشد.

منبع: آفتاب

کلیدواژه: بویینگ چین ایرباس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۲۲۴۸۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خرید بیش از ۳۰۸ هزار تن گندم در خوزستان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، مدیر کل غله و خدمات بازرگانی خوزستان گفت: از ابتدای فصل خرید گندم در ۲۰ فروردین ماه تاکنون بیش از ۳۰۸ هزار تن گندم از کشاورزان استان به صورت تضمینی خریداری شده است.

امید جهان نژادیان افزود: این میزان خرید که توسط ۱۰۳ مرکز انجام شده است رشد بیش از یک برابری نسبت به مشابه پارسال را نشان می‌دهد.

وی ادامه داد: در سال گذشته در خوزستان بیش از یک میلیون و ۷۲۰ هزار تن گندم به صورت تضمینی از کشاورزان خریداری شده است.

در سال زاراعی جاری  در ۷۵۴ هزار هکتار از اراضی استان کشت گندم انجام شده است.

استان خوزستان پارسال رتبه نخست خرید گندم در کشور را کسب کرد.

 

 

دیگر خبرها

  • (ویدئو) تصویری حیرت انگیز از فرود ناموفق یک بوئینگ
  • بیش از ۳۷۰ هزار تن گندم در خوزستان خریداری شد
  • فرود دلهره‌آور بوئینگ ۷۴۷ در فرودگاه (فیلم)
  • خرید دو دستگاه کامیون برای شهرداری شهرکرد
  • ببینید | دلهره بوئینگ
  • خرید بیش از ۳۷۰ هزار تن گندم در خوزستان
  • (ویدئو) فرود دلهره‌آور بوئینگ ۷۴۷ در فرودگاه
  • معافیت ایرباس از تحریم های روسیه
  • یک فروند بوئینگ ۷۳۷ برای پروازهای داخلی به ناوگان هما اضافه شد
  • خرید بیش از ۳۰۸ هزار تن گندم در خوزستان