Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ساعت24»
2024-04-25@20:22:11 GMT

افزایش 6 برابری حملات علیه مسلمانان در انگلیس

تاریخ انتشار: ۶ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۲۲۴۹۳۱

ساعت24 -در حالی که حمله تروریستی یک سفیدپوست نژادپرست به نمازگران روز جمعه در نیوزیلند، خشم جهانیان را از اینگونه جرائم متعصبانه برانگیخته اما در انگلیس آزار و اذیت مسلمانان افزایش یافته است.

 جرائم متعصبانه علیه مسلمانان در بریتانیا بعد از وقوع حمله تروریستی نیوزیلند – که در آن ۵۰ نمازگزار کشته و بیش از ۳۰ تن دیگر مجروح شدند – ۶ برابر افزایش یافته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سازمان انگلیسی «تِل ماما» که حوادث آزار و اذیت مسلمانان در بریتانیا را رصد می‌کند، طی گزارشی که روز یکشنبه منتشر شد، اعلام کرد که در طول هفته‌ی بعد از حمله تروریستی نیوزیلند، استفاده از نمادها، ادبیات و اقدامات خصمانه علیه مسلمانان در این کشور ۵۹۳% رشد داشته است.

به نوشته روزنامه «ایندیپندنت» در این گزارش آمده است: «موارد (آزار و اذیت) شامل افرادی است که حالت نشانه‌رفتن سلاح به سمت زنان مسلمان را می‌گرفتند، به مسلمانِ بریتانیایی توهین کرده و با اقدامات تروریست نیوزیلند همراهی می‌کردند».

این افزایش بی‌سابقه در جرائم متعصبانه علیه مسلمانان، حتی بیش از زمانی است که در سال ۲۰۱۷ یکی از اعضای گروه تروریستی داعش، بمب دست‌سازی را در سالن کنسرت «منچستر آرنا» در این شهر منفجر کرد. در این حادثه ۲۲ انگلیسی کشته و حدود ۶۰ نفر مجروح شدند.

«ایمان عطا» رئیس مرکز «تِل ماما» با «مشکل‌زا» خواندن افزایش آزار و اذیت مسلمانان، گفت که این مسئله نشان می‌دهد برخی از انگلیسی‌ها، مسلمانان را هدف خوبی برای خالی کردن نفرت خود می‌دانند.

«بن والاس» معاون امنیتی وزارت کشور بریتانیا نیز اذعان کرد که ممکن است اقدام خصمانه‌ای مانند حمله تروریستی نیوزیلند در این کشور رخ دهد.

گزارش ۷۲۹ صفحه‌ای بنیاد تحقیقات سیاسی، اقتصادی و اجتماعی (SETA) از «اسلام‌هراسی در اروپا» نشان می‌دهد که فقط در سال ۲۰۱۷، بیش از ۴۷۰۰ مورد حمله و جرائم متعصبانه علیه مسلمانان در کشورهای اروپایی انجام شده که انگلیس با حدود ۱۵۰۰ مورد در صدر است.

منبع: فارس

منبع: ساعت24

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۲۲۴۹۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وقوع حادثه امنیتی در آب‌های یمن

منابع خبری از وقوع حادثه امنیتی در آب‌های یمن خبر دادند.

به گزارش ایسنا، سازمان تجارت دریایی انگلیس(آمبری) امروز اعلام کرد گزارشها مبنی بر وقوع حادثه امنیتی در فاصله ۱۵ مایلی دریایی جنوب غرب عدن واقع در یمن دریافت کردیم.

شب گذشته نیز «یحیی سریع» سخنگوی نیروهای مسلح یمن در بیانیه‌ای اعلام کرد نیروهای یمنی در دفاع از فلسطین یک کشتی آمریکایی با نام ( MAERSK YORKTOWN )  را در اقیانوس هند هدف قرار دادند.

وی افزود: «نیروهای مسلح یمن همچنین یک ناو آمریکایی را در خلیج عدن و یک کشتی اسراییلی با نام (MSC VERACRUZ )  را در اقیانوس هند مورد حمله قرار دادند.»

ارتش یمن حملات پهپادی و موشکی به کشتی‌های تجاری مرتبط با رژیم صهیونیستی، آمریکا و انگلیس را در دریای سرخ در همبستگی با فلسطینی‌ها در غزه انجام می‌دهد. این حملات که تقریبا به صورت روزانه انجام می‌شود، شرکت‌های حمل و نقل بین‌المللی را مجبور کرده تا به جای عبور از تنگه باب المندب مسیر طولانی‌تری را که هزینه بیشتری نیز دارد، انتخاب کنند.

در واکنش به حملات ارتش یمن، آمریکا و انگلیس حملاتی را علیه مقرهای ارتش یمن انجام داده‌اند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • خط و نشان تند رئیسی برای بانک‌ها / انتقاد از حمله و آزار و اذیت پلیس آمریکا علیه دانشجویان
  • وقوع حادثه امنیتی در آب‌های یمن
  • پاسخ موشکی حزب‌الله به حمله صهیونیست‌ها علیه غیرنظامیان لبنانی
  • حمله پهپادی رژیم صهیونیستی علیه فلسطینیان در شمال رفح
  • پهپادهای اوکراین صنعت فولاد روسیه را هدف گرفتند
  • پوتین: تروریسم همچنان بزرگترین خطر قرن بیست و یکم است
  • اعلام الحربی آمار حملات جبهه مقاومت در لبنان، سوریه و یمن را منتشر کرد + اینفوگراف
  • شکایت حزب کنگره هند از مودی به دلیل اظهارات علیه مسلمانان
  • حکم اعدام آقای کارگردان شکسته شد / در جلسات دادگاه چه گذشت؟
  • حکم اعدام آقای کارگردان شکسته شد