Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، محسن اروجی ظهر سه شنبه در جلسه شورای مدیریت بحران استان قم که با حضور رئیس مجلس شورای اسلامی در اداره کل بحران این استان برگزار شد، اظهار داشت: با شروع بارندگی‌ها مهم‌ترین اقدام، اسکان مسافران و زائران نوروزی در مکان‌های مسقف بود که این امر به خوبی صورت گرفت.

وی با بیان اینکه شدت بارندگی در قم بی سابقه بوده است گفت: تقریباً ۳۰ درصد بارندگی استان قم در کم‌تر از ۲۴ ساعت اتفاق افتاد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل مدیریت بحران استان قم تصریح کرد: تا کنون با هماهنگی و تلاش خوب مسئولین در استان مشکل خاصی ایجاد نشده است.

لغو مرخصی مدیران استان

وی با اشاره به اینکه به دستور استاندار قم تمام مرخصی مدیران لغو شده است ابراز کرد: تمام نیروهای امدادی، سپاه، ارتش و نیروی انتظامی پای کار هستند و یک مدیریت یکپارچه را در استان قم شاهد هستیم.

اروجی با بیان سر ریز شدن سدهای کبار و سنجگان ادامه داد: تخلیه رودخانه قمرود از حساسیت بالایی برخوردار بوده است که این امر در همان ساعات ابتدایی بارندگی به خوبی انجام شد.

وی بیان کرد: چون در پایین دست سد کبار زندان مرکزی قم و برخی تأسیسات قرار دارد اهمیت وقوع سیل این منطقه دو چندان می‌شود لذا اقدامات لازم برای انحراف سیلاب صورت گرفته است.

مدیرکل مدیریت بحران استان قم با بیان اینکه استان قم مجهز به پیشرفته‌ترین سیستم هشدار سیل است افزود: اکیپ‌های اورژانس و هلال احمر با همه تجهیزات خود در حال آماده باش قرار دارند.

وی گفت: تا جایی که توانستیم از بخش خصوصی هم استفاده نمودیم و تأمین آرد، نان و سوخت در دستور کار قرار گرفته است.

اروجی اظهار داشت: در جهت اطلاع رسانی از وقوع احتمالی سیل تمامی اپراتورها تلفن همراه بیش از ۲ میلیون پیامک را به همشهریان ارسال کردند.

کد خبر 4576107

منبع: مهر

کلیدواژه: سیلاب سیل بارش باران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۲۲۴۹۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آماده باش تمامی دستگاه‌های اجرایی برای خدمات رسانی به مردم

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای خراسان جنوبی، در جلسه اضطراری ستاد مدیریت بحران استان با بررسی آخرین وضعیت بارندگی در شهرستان‌های زیرکوه و بشرویه، درخصوص مدیریت شرایط تصمیماتی اتخاذ شد.

معاون مدیریت بحران استانداری درخصوص مصوبات این جلسه گفت: بر اثر سیلاب روز گذشته تا امروز ۶۰ خانوار از اهالی روستای نوده و ۲۵۰ خانوار روستای بمرود زیرکوه، هفت نفر در بشرویه و چهار نفر در سرایان به مکان امن منتقل و اسکان اضطراری داده شدند.

محمودرضا تیمورپور افزود: بسته غذایی ۷۲ ساعته از طریق جمعیت هلال احمر بین مردم آسیب دیده که در مناطق امن اسکان داده شده اند توزیع می‌شود و ارتش هم برای اعزام ماشین آلات سنگین در آماده باش است.

وی گفت: بارش‌های شدید روز گذشته تاکنون در شهرستان زیرکوه به ۵۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی روستا‌های نوده، بمرود و شاهرخت خسارت وارد کرده، ۶ رشته قنات تخریب و ۳۰۰ راس دأم نیز تلف شده اند.

معاون مدیریت بحران استانداری با بیان اینکه زیرساخت‌های جاده‌ای خسارت جدی دیده، افزود: در جلسه اضطراری ستاد مدیریت بحران استان، نیازمندی‌های شهرستان‌های زیرکوه و بشرویه اعلام و مقرر شد ماشین آلات سنگین از طریق راهداری و برخی شرکت‌های خصوصی به منطقه اعزام شوند لذا بیشترین مشکل در حال حاضر مربوط به شهرستان زیرکوه است که برخی آبنما‌ها تخریب شده و راه‌های روستایی مسدود است.

به گفته وی مسیر‌های اصلی و روستایی توسط نیرو‌های راهداری در حال بازگشایی است.

تیمورپور با اشاره به هماهنگی‌های انجام شده برای آبرسانی سیار از سوی شرکت آب و فاضلاب استان گفت: از طریق بنیاد مسکن هم ماشین آلات کمرشکن برای حمل خودرو‌های سنگین هماهنگ شده است.

وی با بیان اینکه در سایر شهرستان‌ها بارندگی بوده، اما خسارتی گزارش نشده است، افزود: بیشترین بارندگی را برای عصر امروز شاهد خواهیم بود که هسته اصلی آن در بیرجند است.

به گفته وی علیرغم سیلاب شدید در زیرکوه و نبود دسترسی روستا‌ها به مرکز شهرستان، طبق گفته فرماندار، کنکور سراسری طبق برنامه امروز برگزار می‌شود.

دیگر خبرها

  • آماده باش تمامی دستگاه‌های اجرایی برای خدمات رسانی به مردم
  • مدارس یزد چهارشنبه غیرحضوری شد
  • ببینید | هشدار جدی مدیریت بحران به مردم تهران!
  • بارش های شدید در راه تهران؛ هشدار مدیریت بحران
  • هشدار نارنجی هواشناسی در قم
  • آمادگی دستگاه‌ های اجرایی استان سمنان در مدیریت بحران هشدار نارنجی
  • آمادگی دستگاه‌های اجرایی استان سمنان در مدیریت بحران هشدار نارنجی
  • آماده‌باش مدیریت بحران اصفهان در پی صدور هشدار هواشناسی
  • شناسایی ۸۳۱ مکان پرخطر در قم
  • مدیریت بحران استان یزد در آماده باش کامل است