Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-04-23@06:25:05 GMT

آثار اقتصادی خدمات سفر باید مشهود باشد

تاریخ انتشار: ۶ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۲۲۵۱۵۱

به گزارش خبرنگار خبرگزاری برنا، دکتر محمد علی شجاعی در پنجمین روز از سال جدید و در ستاد اجرایی خدمات سفر استان، از گردشگری بعنوان یکی از پیشران های اقتصادی یاد کرد و افزود:باید تا پایان فروردین ماه تمامی هزینه ها، درآمد استان و سایر موارد از سوی دستگاه های اجرایی عضو ستاد خدمات سفر اعلام شود زیرا گردشگری باید همراه با کسب درآمد باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بر اجرای تمام مصوبات ستاداجرایی خدمات سفر استان تاکید کرد و اظهار داشت:در بحث اجرای مصوبات باید کلیات کار را کنار گذاشت زیرا این موارد به درد مردم نمی خورد چون شهروندان حق دارند شاهد تحولاتی در شهر خود باشند لذا خروجی اجرای مصوبات بسیار مهم است.

وی اظهار داشت:باید از اوضاع سفر استان تحلیلی را انجام دهیم زیرا قرار ما این است که در این بحث گام رو به جلو برداریم وقتی از حوادث تلخ استانهای همجوار همچون گلستان تاثیر می پذیریم پس باید به شاخص های مثبت سایر استانها در بهبود عملکرد خدمات سفر هم توجه کنیم.

شجاعی افزود:در تصادفاتی که احتمال فوت مصدوم وجود دارد متاسفانه به علت تعلل دستگاه های ذیربط آنقدر زمان سپری می کنیم که سیستم ایمنی بدن به هم می ریزد و منجر به فوت می شود.

وی افزود: در این راستا لازم است به منظور رسیدگی سریع تر به مصدومان یک دستگاه جرثقیل در فضاهایی که احتمال تصادفات بالا است به کار گیری شود تا در سریع ترین زمان ممکن رسیدگی صورت گیرد.

شجاعی در خصوص حوزه سازمان صنعت، معدن و تجارت استان نیز گفت:در حوزه بازرسی و نظارت، سازمان صمت اوضاع خوبی ندارد و این بحث کمی نیست بلکه به کیفیت مربوط است زیرا هر کاری روحیه خود را می طلبد و من نیز فقط خروجی کار را می بینم لذا این حوزه دارای ایراداتی هست که باید سریع تر رفع شود.

وی در ادامه به ایرادات سازمان صمت اشاره کرد و افزود:روسای اتحادیه ها ظاهرا هیچ وظیفه ای ندارند و این درحالیست که اتحادیه ها باید نظمی را به کسبه ها بدهند اما من همچنین چیزی را مشاهده نمی کنم و از سوی دیگر در حوزه معاونت زیر مجموعه نظارت نیز عملکرد خوبی را شاهد نیستم زیرا در برخی مواقع شاهد بوده ام که می خواستند از ظرفیت بسیح کمک بگیرند که این مصوبه را لغو کردم زیرا قرار نیست بسیج در هر جایی ورود پیدا کند بلکه باید در جایگاه خود بماند تا به موقع از ظرفیت آن استفاده کنیم.

شجاعی افزود:حوزه سازمان صنعت و معدن و تجارت باید تقویت شود چون در ایام پایانی سال گذشته اعتماد من از این حوزه سلب شد که باید فعالتر شود.

شجاعی به موضوع ارزیابی وزارت کشور از ستادهای اجرایی خدمات سفر استانها اشاره کرد و افزود: هرساله اردیبهشت ماه، از سوی وزارت کشور تمامی ستادهای اجرایی خدمات سفر استانها مورد ارزیابی قرار میگیرند لذا وضعیت و عملکرد امسال این ستاد در مقایسه با سال گذشته باید به مراتب بهتر باشد.

وی با تاکید بر اینکه علاوه بر ارزیابی وزارت کشور ما نیز در سطح استان دستگاه های اجرایی را مورد ارزیابی قرار خواهیم داد، ادامه داد: اگر در این ارزیابی عملکرد دستگاه اجرایی عضو ستاد خدمات سفر مطلوب نباشد خود مدیر دستگاه مربوطه باید پاسخگوی آن باشد لذا در این بخش باید تلاش و عملکرد خوبی را رقم بزنید.

شجاعی عواملی همچون امنیت، ارزانی و نحوه برخورد مردم و مدیران را موجب ماندگاری مسافران در استان دانست و گفت:با بررسی تمامی عوامل ماندگاری سفر، می توانیم بگوییم آیا استانی مهمان پذیر بوده ایم یا نه؟ لذا در این خصوص نباید فقط شعار داد بلکه باید به تعهدات خود پایبند باشیم.

وی در خصوص آمار تصادفات جاده ای نیز تصریح کرد:در موضوع تصادفات جاده ای به هیچ عنوان نباید کار را آسان وسهل گرفت بلکه اگر تمامی امکانات و تجهیزات در جاده ها مستقر باشد دیگر شاهد به کار بردن عنوانی همچون جاده مرگ نخواهیم بود.

شجاعی در پایان سخنان خود خطاب به تمامی مدیران عضو ستاد اجرایی خدمات سفر دستور ارائه روزانه گزارش عملکرد و آمار حوزه های مربوطه را داد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان شمالی نیز با اشاره به کاهش ورود مسافر در استان نسبت به مدت مشابه سال قبل، گفت: با این وجود نسبت به میانگین کشور 10 درصد افزایش داشته ایم.

رضا رجب زاده از بارندگی ها به عنوان مهم ترین دلیل کاهش سفرها یاد کرد و افزود: همچنین کاهش میانگین دما نسبت به سال گذشته در میزان ورود و خروج مسافر تاثیر به سزایی داشته است.

وی گفت: هم اینک تمامی فضاهای اقامتی استان شرایط خوبی دارند و آمادگی پذیرش مسافر در آنها فراهم شده است.

 

 

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: تجارت خراسان شمالی سفرهای نوروزی گردشگری مسافران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۲۲۵۱۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انتقال ایدز و هپاتیت با زالو درمانی | پزشک اجازه تهیه و مصرف زالو برای بیمار را ندارد

به گزارش همشهری آنلاین، دکتر مریم مشهود رئیس اداره دارو سنتی اداره کل فرآورده‌های طبیعی، سنتی و مکمل سازمان غذا و دارو اظهار داشت: متأسفانه مشاهده می‌شود افرادی به صورت مستقیم زالو را از طریق فضای مجازی یا سایر تبلیغات تهیه کرده و بدون بررسی کیفیت، به صورت مستقیم برای بیمار تجویز یا مصرف می‌کنند.

وی تاکید کرد: این کار خلاف مقررات بوده و همانند دیگر داروها و کالاهای سلامت که هیچ پزشکی اجازه ندارد خود به صورت مستقیم اقدام به تهیه و تجویز و مصرف برای بیمار کند، زالو هم مانند دارو و سایر ملزومات پزشکی باید از طریق داروخانه تهیه شود و سپس در زنجیره مصرف قرار گیرد.

مشهود همچنین در رابطه با خطرات تهیه زالو از مسیرهای غیرقانونی و بی‌ضابطه نیز اظهار کرد: زالویی که خارج از زنجیره سلامت و تأمین سازمان غذا و دارو تهیه می‌شود ممکن است که از زالوهای صید شده در تالاب‌ها و مرداب‌ها بوده و یا زالویی باشد که پس از مصرف بر روی یک بیمار به درستی معدوم نشده و به طبیعت بازگشته باشد.

وی ادامه داد: چنانچه بیمار قبلی که زالودرمانی کرده دارای بیماری‌های عفونی مسری مانند ایدز، هپاتیت یا سایر بیماری‌های قابل انتقال باشد، زالوهای صیدشده می‌توانند این بیماری‌ها را به افراد دیگر منتقل کند.

رئیس اداره دارو سنتی خاطرنشان کرد: با توجه به دستورالعمل‌های ثبت شده در سایت سازمان غذا و دارو، تنها ۲ روش استفاده از الکل ۷۰ درصد و فریز کردن در دمای منفی ۲۰ درجه سانتیگراد برای معدوم‌سازی زالوی مصرف‌شده قابل قبول است.

مشهود گفت: در مواردی دیده شده که زالوی مصرفی را در آب نمک یا نمک گذاشته و پس از قی کردن زالو به اشتباه فرد استعمال‌کننده تصور می‌کند که زالو از بین رفته در حالی که اینطور نیست و در صورتی که معدوم نشود، در طبیعت دوباره به چرخه باز می‌گردد و می‌تواند عامل انتقال بیماری‌ها باشد.

کد خبر 845930 منبع: ایسنا برچسب‌ها طب سنتی وزارت بهداشت و درمان خبر مهم سازمان غذا و داروی ایران

دیگر خبرها

  • بازگشت به روایت اقتصاد و جامعه
  • خدمات محمود نجم‌آبادی به علم پزشکی
  • انقلاب صنعتی استان کرمان و آثار ملی آن/ حذف بن‌بست اقتصادی رفسنجان با احداث خط ریلی
  • بیش از ۵ هزار عنوان خدمت در دستگاه‌های اجرایی ارائه می‌شود
  • اجرایی شدن ۸۵ درصد مصوبات رفع موانع تولید در آذربایجان غربی
  • بیش از ۵ هزار عنوان خدمت در دستگاههای اجرایی ارایه می شود
  • هشدار؛ انتقال ایدز و هپاتیت با زالو درمانی
  • انتقال ایدز و هپاتیت با زالو درمانی | پزشک اجازه تهیه و مصرف زالو برای بیمار را ندارد
  • دستگاه‌های اجرایی خسارات سیلاب به زیرساخت‌های سیستان و بلوچستان را به طور دقیق برآورد کنند
  • بازخوردهای خوب از مردم برای اجرای طرح نور