Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «صدای ایران»
2024-04-25@10:40:49 GMT

خطر نابینا شدن با گوشی هوشمند

تاریخ انتشار: ۶ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۲۲۵۱۷۶

اگر از علاقه مندان سرسخت گوشی های هوشمند هستید، بهتر است بدانید که وابستگی بیش از حد به گوشی های هوشمند می تواند منجر به روند کوری شما شود.

به گزارش صدای ایران از انتخاب، محققان دانشگاه تولدو می‌گویند نگاه کردن به نور آبی گوشی‌، تبلت و تلویزیون به چشم آسیب زده و باعث تولید ملکول‌های سمی در سلول‌های حساس به نور چشم می‌شود که نتیجه آن‌ دژنراسیون وابسته به سن ماکولا و دیگر بیماری‌های مرتبط با چشم است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



در این تحقیق تازه، محققان واکنش سلول‌های چشم انسان نسبت به نورهای مختلف را بررسی کرده‌اند. در نتیجه، آن‌ها دریافتند که قرار گرفتن در معرض نورهای آبی موجب واکنش‌هایی سمی در سلول‌ها می‌شود. به طور خلاصه این گروه از محققان قصد داشتند تاثیر میزان تابش نور آبی به چشم انسان طی استفاده روزانه افراد از تلویزیون و دیگر دستگاه‌ها را بررسی کنند.

دکتر پایتون در رابطه با این استفاده روزانه می‌گوید: «اگر شما به میزان نوری که از سمت گوشی تابیده می‌شود نگاه کنید، چندان اتفاق خوبی نیست اما همچنان برای چشم انسان قابل تحمل است. برخی از تولیدکنندگان گوشی‌های هوشمند فیلترهای نور آبی را به صفحه نمایش اضافه می‌کنند که یک ایده خوب برای کاهش آسیب‌ها محسوب می‌شود.»

بیماری‌های چشم مانند دژنراسیون ماکولا ناشی از صدمه دیدن سلول‌های شبیکه حساس به نور است. این بیماری بیشتر از همه به سن انسان بستگی دارد و در حالت وخیم خود منجر به نابینایی خواهد شد. طبق گزارشی که از سمت سازمان غیر انتفاعی برایت فوکوس منتشر شده، در حال حاضر ۱۱ میلیون نفر در ایالات متحده به نوعی از اختلال ماکولا مبتلا هستند. پیش بینی می‌شود که این تعداد تا سال ۲۰۵۰ به ۲ برابر میزان فعلی برسد.

دکتر آجیث کاروناتن به عنوان یکی از محققان دانشگاه تولدو می‌گوید که مردم باید از یک عینک آفتابی که همزمان نور UV و آبی را فیلتر می‌کند استفاده کرده و از کار کردن با گوشی و لپ‌تاپ خود در تاریکی خودداری کنند. در ضمن می‌توان از عینک‌هایی با لنزهای روشن یا نارنجی هم برای فیلتر کردن مضرات نور آبی استفاده کرد.

منبع: صدای ایران

کلیدواژه: گوشی هوشمند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت sedayiran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صدای ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۲۲۵۱۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تسکین زانو درد با روغن کرچک

به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ مرکز سمنان،️  ️روغن کرچک می تواند بسیاری از مشکلات را تسکین دهد زیرا خاصیت ضد باکتری، ضد ویروس و ضد قارچی دارد. روغن کرچک به طور موضعی برای درمان انواع بیماری های دردناک مانند آرتروز، سیاتیک و کمردرد استفاده می شود.

روغن کرچک برای درد زانو چقدر موثر است؟
معمولا روغن کرچک در درمان درد های مفصلی، سیاتیک و درد زانو به صورت موضعی استفاده می شود تا به تسکین درد کمک کند. بدین منظور می توانید کمی از روغن کرچک را گرم کرده و آن را مستقیما به مفصل زانو بمالید یا می توانید پک روغن کرچک تهیه کنید.

برای ساخت یک پک (بسته بندی) روغن کرچک به چه نیاز دارید؟
روغن کرچک با کیفیت (ترجیحا روغن فشرده سرد و زرد کم رنگ)
یک پد گرم یا بطری آب گرم
باند پلاستیکی، نوار سلفون، ورق پلاستیکی، یک عدد گیره
سه تکه پنبه یا پشم ۳۰ سانتی متر مربع که کل زانو را بپوشاند
یک عدد حوله قدیمی

نحوه آماده سازی پک روغن کرچک
ابتدا پارچه ای را برداشته و در آب گرم بخیسانید و مقداری روغن کرچک را بر روی آن بریزید اما مراقب باشید که روغن از پارچه چکه نکند. سپس پارچه را روی زانویی که درد می کند قرار داده و باندی دور زانو بپیچید.
برای پیشگیری از ریختن روغن به طرفین سلفون نیز روی باند بپیچید.
روش دیگر نیز استفاده از حوله ای قدیمی برای پیشگیری از نشت روغن است و سپس به مدت  شش تا هفت ساعت صبر کنید.
این پک روغن کرچک درد زانو را به مدت طولانی تسکین می دهد.

 پک روغن کرچک چگونه عمل می کند؟
معمولا پک روغن کرچک تعداد لنفوسیت ها را افزایش می دهد. سلول T نوعی لنفوسیت است که به افزایش ایمنی سلول ها کمک می کند. پک روغن کرچک تعداد سلول های T را به مدت ۲۴ ساعت افزایش می دهد. لنفوسیت ها معمولا از بدن دفاع می کنند و در برابر عوامل بیماری زا و سموم، آنتی بادی ایجاد می کنند.
سلول های T نوعی سلول هستند که برای دفع بیماری ها طراحی شده اند. سلول T ویروس ها، باکتری ها، قارچ ها و حتی در بعضی موارد سلول های سرطانی را شناسایی کرده و از بین می برد. پک روغن کرچک باعث بهبود جراحات وارده می شود و فقط باید توجه کنید که روغن کرچک را بر محل درد اعمال کنید.

دیگر خبرها

  • سقوط شدید فروش گوشی‌های اپل در چین
  • خواص ظرف های ضد سرطانی
  • مسیریابی بهتر نابینایان با عینک هوشمند ایرانی ممکن شد
  • برای اولین‌بار ساخت سلول زنده در آزمایشگاه/ انسان قادر به انجام کار طبیعت می‌شود؟
  • تسکین زانو درد با روغن کرچک
  • تصاویر واقعی از گوگل پیکسل ۸A منتشر شد/ پرچمدار گوگل در رنگ‌های جدید در راه است
  • نگاهی به بدترین گوشی های هوشمند جهان؛ از آیفون ۶ تا گلکسی نوت ۷ انفجاری (+عکس)
  • افراد ۱۴۴ بار در روز تلفن‌های خود را چک می‌کنند!
  • سندرم انگشت آیفون چیست و پزشکان در موردش چه می‌گویند؟
  • طراحی و تولید نسل جدید داربست‌های ترمیم استخوان