Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-04-24@10:28:23 GMT

کاهش حجم آب پشت سد تبارک قوچان به 7 میلیون مترمکعب

تاریخ انتشار: ۶ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۲۲۵۴۲۲

کاهش حجم آب پشت سد تبارک قوچان به 7 میلیون مترمکعب

مدیر آب منطقه ای قوچان گفت: باوجود افزایش حجم بارندگی ها طی سال زراعی جدید، حجم آب پشت سد تبارک این شهرستان از 11 میلیون متر مکعب به 7 میلیون متر مکعب کاهش یافته است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ موسی حسینی در گفتگو با صبح توس، با تشریح وضعیت حجم آب مخزن سد تبارک قوچان گفت: طبق اطلاعات ایستگاه های هواشناسی این شهرستان میزان بارندگی طی روز جاری بیش از 4 میلیمتر است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

مدیر آب منطقه ای قوچان با بیان اینکه از ابتدای سال آبی تاکنون 187 میلیمتر بارندگی در این شهرستان  ثبت شده است، ادامه داد: علیرغم بارندگی های  گسترده در سال زراعی جدید، هیچگونه سیلابی در رودخانه های منتهی به سد تبارک آباد رخ نداده است.

 

وی با بیان اینکه سد تبارک قوچان با هدف تامین آب شرب این شهرستان احداث شده اما طی سال های اخیر هیجگاه به ظرفیت واقعی خود نرسیده است، افزود: در حال حاضر حجم آب پشت این سد بسیار کاهش یافته و در حال حاضر حجم مخزن دریاچه ای سد تبارک 7 میلیون و 236 هزار متر مکعب است.

 

حسینی تصریح کرد: میزان حجم آب دریاچه پشت سد تبارک قوچان در مقایسه با مدت مشابه روند کاهشی داشته و این رقم در سال گذشته 11 میلیون و 214 هزار متر مکعب بوده است که به عبارتی حجم  مخزن این سد در حدود ۴ میلیون متر مکعب نسبت به سال گذشته کاهش یافته است.

 

مدیر آب منطقه ای قوچان در پایان با اشاره به حجم کم سیلاب ورودی به  سد تبارک خاطر نشان کرد: میزان حجم رواناب ورودی به سد در  روز گذشته  حدود 0.04 میلیون متر مکعب با دبی 560 لیتر در ثانیه بوده است.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۲۲۵۴۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تقوا و خلوص نیست، شاه کلید موفقیت در مدیریت

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،   حجت الاسلام و المسلمین   کاظم لطفیان  دبیر شورای برنامه ریزی مدارس علوم دینی اهل سنت کشور به همراه  هیاتی از معاونین ستادی و مدیران دفاتر  استانی این شورا، با حجت الاسلام والمسلمین  سیدمهدی قریشی  نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی دیدار و گفتگو کرد.

، نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی در دیدار با  دبیر، معاونین ستادی و مدیران دفاتر استانی شورای برنامه ریزی مدارس علوم دینی اهل سنت کشور که ظهر سه شنبه برگزار شد،   گفت:     آذربایجان غربی، بهشت اقوام و مذاهب ایرانی است .

حجت الاسلام والمسلمین سیدمهدی قریشی با اشاره به حدیثی از امیرالمومنین علیه السلام، گفت: اگر کسی به فکر آخرت باشد، خداوند دنیای وی را مدیریت می‌کند و هر کسی درون و باطن خود را مدیریت و اصلاح کند، خداوند ظاهر او را اصلاح می‌کند و هر کسی میان خود و میان خداوند را اصلاح کند، خداوند تبارک و تعالی رابطه او با مردم را اصلاح می‌کند.

وی ادامه داد: اگر امروز در دفاتر مراکز اسلامی به این مسئله توجه کنیم و تمامی دغدغه خود را عمل به وظیفه دینی خود قرار دهیم، مطمئناً خداوند تبارک و تعالی امور دیگر ما را مدیریت و اصلاح خواهد کرد و در فردای قیامت در محضر خداوند تبارک و تعالی، سربلند خواهیم بود.

 نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی درپایان تصریح کرد: کار شما بسیار حساس است و در این راه بدون شک، بدون عنایت الهی نمی‌توان این راه را طی کرد لذا امروز اگر میخواهیم اعتماد جامعه مخاطب را به دست بیاوریم، باید تقوای الهی و خلوص نیت داشته باشیم.

 

 

 

دیگر خبرها

  • تقوا و خلوص نیست، شاه کلید موفقیت در مدیریت
  • حال خوب سد شیرین‌دره بعد از بارندگی‌های بهاری + تصویر
  • میزان ظرفیت تولید گاز به ۸۷۵ میلیون متر مکعب رسیده است
  • حجم آب ورودی سد‌های استان کرمان در بارندگی‌های اخیر ١٠ میلیون متر مکعب بود
  • دریاچه ارومیه اینطور زنده شد | آمار رهاسازی آب به دریاچه ارومیه از ۴ سد بزرگ
  • دریاچه ارمیه اینطور زنده شد | آمار رهاسازی آب به دریاچه ارومیه از ۴ سد بزرگ
  • رهاسازی بیش از ۴۴۶ میلیون متر مکعب آب به دریاچه ارومیه
  • رهاسازی بیش از ۴۴۶ میلیون مترمکعب آب به دریاچه ارومیه
  • مدیریت بیش از ۲۷۰ میلیون متر مکعب آب در بارندگی اخیر سیستان و بلوچستان
  • ذخیره سازی۱۴۰هزارمترمکعب اب طرح های ابخیزداری شهرستان قوچان