Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-23@17:23:55 GMT

۲۰ فروردین؛ نخستین عرضه سال ۹۸ نفت‎خام در بورس انرژی

تاریخ انتشار: ۶ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۲۲۵۵۷۰

۲۰ فروردین؛ نخستین عرضه سال ۹۸ نفت‎خام در بورس انرژی

اطلاعیه نخستین عرضه سال ۹۸ نفت خام سبک شرکت ملی نفت ایران در رینگ بین الملل بورس انرژی برای تاریخ ۲۰ فروردین منتشر شد. ۰۶ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۷:۰۲ اقتصادی نفت و انرژی نظرات - اخبار اقتصادی -

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری تسنیم، شرکت ملی نفت ایران امروز با انتشار اطلاعیه‌ای اعلام کرد که هشتمین عرضه نفت خام سبک شرکت ملی نفت ایران در رینگ بین الملل بازار فیزیکی بورس انرژی با قیمت پایه 63 دلار و 36 سنت برای هر بشکه صورت می گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شرایط عرضه در این دوره نیز مانند دوره پیشین است. امکان واریز پیش پرداخت 6 درصد به صورت ارزی فراهم شده است و برای تسویه باقیمانده وجه المعامله، خریداران می‎توانند از سازوکار‎های ارزی مورد تایید شرکت ملی نفت ایران استفاده کنند.

همچنین خریداران می‎توانند تا 4 ماه پس از انجام معامله محموله را تحویل بگیرند و تحویل محموله در سایر مناطق منوط به تایید شرکت ملی نفت ایران امکان پذیر است.

علاوه بر این، در صورت درخواست خریداران امکان تحویل محموله به صورت زمینی از مخازن نفت پالایشگاه تبریز نیز امکان پذیر شده است.

در مرحله هشتم عرضه نیز همانند نوبت قبل یک میلیون بشکه نفت خام سبک با حجم خرید حداقل تعداد 35 هزار بشکه و قیمت پایه 63 دلار و 36 سنت برای هر بشکه تعیین شده است.

بر اساس این گزارش، عرضه نفت خام در بورس انرژی ایران در راستای تحقق سیاست‎های اقتصاد مقاومتی مبتنی بر ایجاد تنوع در روش‎های فروش نفت و استفاده از ظرفیت‌های بخش غیردولتی به‌منظور صادرات نفت‌خام در دستور کار قرار گرفته است.

احتمال کسری 50 هزار میلیارد تومانی بودجه 98/ عرضه نفت در بورس برای دور زدن تحریم

انتهای پیام/

R32317/P/S7,80/CT11 واژه های کاربردی مرتبط بورس انرژی

منبع: تسنیم

کلیدواژه: بورس انرژی بورس انرژی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۲۲۵۵۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چه تعداد عرضه اولیه، امسال در دستور کار سازمان بورس است؟

به گزارش قدس آنلاین، یکی از موضوعاتی که امسال به عنوان سال جهش تولید با مشارکت مردم می‌تواند در دستور کار سازمان بورس قرار گیرد عرضه‌های اولیه است. رشد عرضه‌های اولیه می‌تواند موجب بازگشت اعتماد از دست رفته سرمایه گذاران در سال‌های اخیر شود.

خبرهای رسیده از سازمان بورس حاکی است ۲۰۰ عرضه اولیه در دستور کار این سازمان قرار دارد که فراینده بررسی شرکت‌ها هم اکنون در حال انجام است و به محض اینکه شرایط بورس به ثبات رسید این عرضه‌ها به ترتیب تا پایان سال انجام خواهد شد.

منبع: خبرگزاری مهر

دیگر خبرها

  • هیچ فاضلابی در شمال به دریا سرازیر نمی‌شود
  • اولین عرضه خودرو در بورس کالا در سال ۱۴۰۳
  • چه تعداد عرضه اولیه در سال ۱۴۰۳ انجام میگیرد؟
  • چه تعداد عرضه اولیه، امسال در دستور کار سازمان بورس است؟
  • ۱۵۰۰ کیلو گرم زعفران فردا در بورس کالا عرضه می‌شود
  • عرضه شمش بلوم و تختال
  • ۵۰ درصد برق کشور در واحدهای صنعتی مصرف می‌شود
  • آخرین جزئیات از عرضه پساپ در بورس انرژی اعلام شد
  • معاملات ۳۰۷ میلیارد ریالی ۲۱ شرکت توزیع در نخستین روز بازگشایی
  • عرضه شفاف فرآورده های نفتی پالایشگاه ستاره خلیج فارس در بورس انرژی