Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جهان نيوز»
2024-04-25@04:42:04 GMT

جزئیات فعالیت سامانه بارشی در ۲ روز آینده

تاریخ انتشار: ۶ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۲۲۵۷۸۵

جزئیات فعالیت سامانه بارشی در ۲ روز آینده

به گزارش جهان نيوز، براساس اطلاعیه شماره 2 صادر شده از سوی سازمان هواشناسی در رز سه شنبه مورخ 98/01/06 طی دو روز آینده، فعالیت سامانه بارشی در کشور به شرح زیر پیش بینی می‌شود:

سه شنبه 6 فروردین 98
بارش باران همراه با رگبار و رعدوبرق و وزش باد، وقوع سیلاب و طغیان رودخانه ها در استان‌های لرستان،خوزستان،غرب چهارمحال وبختیاری، کهکیلویه وبویراحمد، فارس، بوشهر، نیمه شرقی و جنوبی همدان، برخی نقاط کرمانشاه و ایلام؛ 
رگبار و رعدوبرق و وزش بادشدید موقت، آب گرفتگی معابر عمومی با احتمال سیلابی شدن مسیلها و رودخانه ها در استان های مرکزی، نیمه جنوبی کردستان، قزوین، البرز، تهران، قم، نیمه شمالی و غربی سمنان، جنوب غرب اصفهان، یزد، نیمه غربی کرمان، خراسان رضوی، مازندران و از شب در استانهای گلستان و خراسان شمالی؛
همچنین بارش برف در ارتفاعات و جاده های کوهستانی شمال غرب، زاگرس و البرز؛وزش باد شدید در استان های هرمزگان، کرمان، سیستان وبلوچستان، نیمه شرقی اصفهان، جنوب سمنان و خراسان جنوبی.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



چهارشنبه 7 فروردین 1398
رگبار و رعدوبرق، وزش باد شدید، آب گرفتگی معابر عمومی، وقوع سیلاب و طغیان رودخانه ها در استان های هرمزگان، جنوب کرمان، جزایر خلیج فارس و برخی نقاط خراسان رضوی و خراسان شمالی؛
وزش باد شدید در استان های سمنان و قم و وزش باد شدید با احتمال خیزش گردوخاک و کاهش کیفیت هوا در استان های سیستان وبلوچستان و شرق کرمان.

از این رو به هموطنان گرامی توصیه می شود ضمن توجه به اخبار و هشدارهای هواشناسی، در صورت ضرورت به هنگام سفر موارد ایمنی را رعایت نموده و تجهیزات کامل زمستانی را به همراه داشته باشند و از توقف در حاشیه و بستر رودخانه ها و مناطق مستعد سیلاب جدا خودداری نمایند. 

همچنین به سازمانها و ارگان های ذیربط توصیه می شود تمهیدات لازم جهت کاهش خسارات احتمالی و تامین امنیت مسافران نوروزی بعمل آید. 

شایان ذکر است اخطاریه شماره 4 دوشنبه مورخ 98/01/05 به قوت خود باقی است.

منبع: فارس

منبع: جهان نيوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jahannews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جهان نيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۲۲۵۷۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تشدید فعالیت سامانه بارشی و ناپایداریهای محلی در سیستان وبلوچستان

علی ملاشاهی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، با اشاره به صدور هشدار شماره سه هواشناسی سطح نارنجی جوی، افزود: براساس نتایج نقشه‌های پیش بینی و پیش یابی هواشناسی، از بعد ظهر سه شنبه تا شب پنج شنبه (۴ تا ۶ اردیبهشت)، برای شهرستان‌های زاهدان، تفتان، خاش، میرجاوه، لاشار، دلگان، ایرانشهر، سرباز، سراوان، گلشن، مهرستان، سیب و سوران، بمپور، راسک، قصرقند، ارتفاعات جنوب غرب به ویژه شهرستان‌های فنوج، نیکشهر و ارتفاعات شمالی سواحل در برخی نقاط رخداد رگبار و رعد و برق شدید و بارش تگرگ و تند باد شدید موقتی به ویژه در ساعت بعد ظهر و شب پیش‌بینی می‌شود.

وی توصیه کرد: ساکنان مناطق تحت پوشش این سامانه در مدت فعالیت آن، از اسکان و تردد در حاشیه مسیل‌ها و رودخانه‌ها خودداری و از محصولات کشاورزی محافظت شود.

وی اضافه کرد: از چرای دام در مناطق مرتفع و فعالیت‌های کوهنوردی خودداری و در ترددهای جاده‌ای و دریایی احتیاط و مدیریت آب سدها انجام و برای کاهش خسارات احتمالی تمهیدات لازم در نظر گرفته شود.

کد خبر 6085148

دیگر خبرها

  • تشدید دوباره سامانه بارشی در کشور / در کدام استان‌های کشور بارندگی خواهیم داشت؟
  • فعالیت سامانه بارشی تا ظهر فردا در گلستان
  • هشدار نارنجی هواشناسی برای ۲۱ استان
  • اعلام هشدار سطح نارنجی هواشناسی برای بارش باران و تگرگ در کرمان
  • زنگ خطر سیلاب در ۲۳ شهر مازندران
  • پیش بینی بارش رگباری باران و تگرگ در البرز
  • هشدار نارنجی هواشناسی برای چهارمحال و بختیاری
  • تشدید فعالیت سامانه بارشی و ناپایداریهای محلی در سیستان وبلوچستان
  • هشدار نارنجی؛ رگبار شدید باران در این استان‌ها
  • هشدار هواشناسی چهارمحال و بختیاری در خصوص فعالیت سامانه بارشی