Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «بازار نیوز»
2024-04-16@06:18:55 GMT

کاهش 21 درصدی واردات سیمان

تاریخ انتشار: ۶ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۲۲۵۸۳۲

بر پایه داده های آماری گمرک ایران حاکی است: ارزش صادراتی زنجیره سیمان در دوره مزبور به رقم بیش از ۳۹۸.۴ میلیون دلار رسید که نسبت به ۱۱ ماهه ۹۶ افت ۱۴ درصدی را ثبت کرد.

ر پایه داده های آماری گمرک ایران حاکی است: ارزش صادراتی زنجیره سیمان در دوره مزبور به رقم بیش از ۳۹۸.۴ میلیون دلار رسید که نسبت به ۱۱ ماهه ۹۶ افت ۱۴ درصدی را ثبت کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

 

برابر آمار مورد بررسی در مدت ۱۱ ماهه ۹۷، افزون بر ۳۹.۶ هزار تن زنجیره سیمان وارد کشور شد که نسبت به مدت مشابه در سال ۹۶ کاهش ۲۱ درصدی را نشان می دهد.ارزش زنجیره سیمان وارداتی در دوره یاد شده به رقم ۳۰ میلیون دلار رسید که در مقایسه با ۱۱ ماهه ۹۶ کاهش ۱۴ درصدی دارد.

صادرات سفال، آجر، سرامیک و کاشی

داده های تجارت خارجی بخش معدن و صنایع معدنی در ۱۱ ماهه ۹۷ حاکی از آن است که بیش از ۷۷.۱ هزار تن انواع سفال، آجر، سرامیک و کاشی به بازار های هدف صادر شد که در مقایسه با دوره مشابه در سال ۹۶ کاهش ۹۰ درصدی داشت. ارزش صادرات انواع سفال، آجر، سرامیک و کاشی در دوره مزبور به رقم افزون بر ۱۰.۴ میلیون دلار رسید که افت ۹۱ درصدی در مقایسه با ۱۱ ماهه ۹۶ را ثبت کرد.

 

 بیشتر بخوانید: صادرات ۱۲ میلیون تنی سیمان به ۱۷ کشور جهان

 

اُفت واردات سفال، آجر، سرامیک و کاشی

آمار گمرک ایران گویای آن است که در دوره ۱۱ ماهه ۹۷ بیش از ۳۲.۶ هزار تن انواع سفال، آجر، سرامیک و کاشی وارد کشور شد که نسبت به مدت مشابه در سال ۹۶ به میزان ۲۴ درصد کاهش نشان می دهد.


ارزش انواع سفال، آجر، سرامیک و کاشی وارداتی در دوره این گزارش افزون بر ۹۸.۱ میلیون دلار بود که در مقایسه با ۱۱ ماهه ۹۶ افت هفت درصدی را گواهی می دهد.

رشد صادرات دیگر اقلام معدن و صنایع معدنی

صادرات سایر اقلام معدن وصنایع معدنی در دوره مورد بررسی حاکی است، افزون بر هشت میلیون و ۸۰۸ هزار تن به ارزش بالغ بر یک میلیارد و ۲۵۵ میلیون دلار انجام شد که در مقایسه با ۱۱ ماهه سال ۹۶ از نظر وزنی ۱۸ و از لحاظ ارزشی ۱۵ درصد رشد نشان می دهد.

افت ۳۴ درصدی واردات دیگر اقلام معدن و صنایع معدنی

برپایه آمار های مورد بررسی در ۱۱ ماهه سال گذشته واردات بیش از ۶۰۲.۳ هزار تن دیگر اقلام معدن و صنایع معدنی انجام شد که در مقایسه با دوره مشابه در سال ۹۶ به میزان ۳۴ درصد کاهش یافت.ارزش واردات دیگر اقلام معدن و صنایع معدنی در دوره این گزارش بیش از ۵۲۲.۵ میلیون دلار ثبت شد که نسبت به ۱۱ ماهه ۹۶ کاهش ۲۹ درصدی یافت.

پیش از این برپایه عملکرد تجارت خارجی بخش معدن وصنایع معدنی اعلام شده بود، در مدت ۱۱ ماهه ۹۷ صادرات ۵۱ میلیون و ۷۷۰ هزار تن کالا به ارزش بیش از هشت میلیارد و ۲۹۹ میلیون دلار انجام شد که نسبت به دوره مشابه از نظر وزنی ۶ درصد و از نظر ارزشی سه دهم درصد کاهش داشت.۱۱ ماهه پارسال، سهم تجارت خارجی زنجیره معدن از کل تجارت خارجی کشور، از لحاظ وزنی ۴۹ درصد و از نظر ارزشی ۲۱ درصد بود.

برپایه داده های آماری گمرک ایران در ۱۰ ماهه ۹۶ بالغ بر ۲۴ میلیون و ۱۶۰ هزار تن مواد معدنی به ارزش یک میلیارد و ۷۷۱ میلیون دلار صادر شده بود.صادرات مواد معدنی در ۱۰ ماهه ۹۷ نسبت به مدت مشابه در سال ۹۶ از نظر وزنی و ارزشی به ترتیب ۱۶ و ۳۴ درصد کاهش نشان می دهد

90 اقتصادی.

لینک کوتاه خبر: bzna.ir/000DCT برچسب ها: بازارنیوز ، گمرک ، امار واردات و صادرات

منبع: بازار نیوز

کلیدواژه: بازارنیوز گمرک امار واردات و صادرات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت bazarnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بازار نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۲۲۵۸۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صادرات محصولات کشاورزی و پتروشیمی به روسیه افزایش یافت

سرپرست دفتر آسیای میانه، قفقاز و روسیه سازمان توسعه تجارت ایران، ضمن اشاره به آمار صادرات ایران به روسیه و بلاروس در سال ۱۴۰۲، گفت: صادرات محصولات ایرانی به روسیه و بلاروس از لحاظ ارزشی و وزنی رشد را تجربه کردند. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سازمان توسعه تجارت ایران، اکبر گداری، سرپرست دفتر آسیای میانه، قفقاز و روسیه سازمان توسعه تجارت ایران، آمار صادرات محصولات ایرانی به روسیه را 2185 هزارتن، به ارزش 946 میلیون دلار، دانست و اظهار داشت: افزایش صادرات در حالی در سال گذشته اتفاق افتاد که صادرات این محصولات در مدت مشابه سال گذشته به میزان 1436 هزارتن و به ارزش751 میلیون دلار بود.

وی ادامه داد: آمار صادرات انواع محصولات ایرانی به روسیه نشان می‌دهد صادرات این محصولات از لحاظ ارزشی 26 درصد و از لحاظ وزنی 52 درصد رشد را تجربه کرد.

به گفته گداری؛ بیشترین درصد رشد صادراتی ایران مربوط به محصولات کشاورزی و محصولات صنایع پتروشیمی و پایه نفتی است.

سرپرست دفتر آسیای میانه، قفقاز و روسیه سازمان توسعه تجارت ایران، با اشاره به حجم واردات محصولات روسی به ایران، تصریح کرد: 3353 هزارتن به ارزش1691 میلیون دلار کالا از روسیه وارد کشور شده است. واردات این محصولات درمدت مشابه سال گذشته 2631 هزارتن به ارزش  1582 میلیون دلار بوده است؛ آمارها حکایت از این دارد که میزان واردات از لحاظ ارزشی 9 درصد از لحاظ وزنی27 درصد رشد کرده است.

وی در ادامه ضمن تحلیل آمار تجارت ایران و بلاروس،تصریح کرد: آمار صادرات ایران به بلاروس 20 میلیون دلار بوده است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 34درصد افزایش ارزش دلاری را تجربه کرده است.

بنا به اظهارات گداری؛ بیشترین ارقام افزایشی مربوط به صادرات عبارتند از: کف پوش و فرش ماشینی 2.400.000دلار، پلی استایرن(قابل انبساط و سایر انواع) 2.300.000دلار، پلی استر1.449.000دلار، رنگ پودری 2.000.000دلار، روغنهای معدنی1.018.047 دلار، دارو1.000.000 دلار، کیوی 2.300.000دلار، پلاسمای خون600.000 دلار،پلی اتیلن 366.433 دلار، پسته 1.000.000دلار، کشمش 500.000دلار، رب گوجه فرنگی 380.000 دلار، هلو 300.000 دلار  بوده است.

وی با تاکید براهمیت تبادل هیات‌های متعدد تجاری، بیان کرد: آشنایی بیشتر شرکت‌های ایرانی با بازار بلاروس موجب  افزایشی  شدن روند  صادرات  شرکت‌های ایرانی به بلاروس شده است.

 این مقام مسئول با اشاره به حجم واردات ایران از بلاروس، گفت:  59میلیون دلار کالا از بلاروس وارد ایران شد که این عدد نسبت به مدت مشابه 35درصد رشد ارزشی داشته است.

به گفته وی؛ بیشترین اقلامی که شاهد افزایش واردات آنها بوده ایم عبارتند از: انواع الیاف سنتتیک به میزان 39.000.000 دلار، دامپتراک 6.000.000 دلار، خمیر چوب 3.300.000 دلار، دستگاه ذبح پرندگان2.864.000 دلار، ترموچوب به میزان2.800.000دلار، فراوردهای غذایی 1.600.000 دلار، پلی آمید550.000 دلار، چوب نراد800.000 دلار  بوده است.

سرپرست دفتر آسیای میانه، قفقاز و روسیه سازمان توسعه تجارت ایران در پایان با اشاره به دلایل رشد واردات از بلاروس، افزود: حضور برنامه‌ریزی شده شرکت‌های بلاروسی در ایران  و انعقاد قراردادهای جدید در حوزه الیاف سنتتیک، مواد سلولزی و اقلام صنعتی، از جمله دلایل افزایش واردات از این کشور بوده است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • واردات شتر از افغانستان​؛ تردد از مرز میلک هنوز هم پرچالش است
  • ارزش‌گذاری گوهرسنگ‌ها به مشهد تفویض اختیار شد
  • افزایش صادرات ایران به روسیه و بلاروس
  • صادرات محصولات کشاورزی و پتروشیمی به روسیه افزایش یافت
  • رشد ۵۲ درصدی صادرات محصولات کشاورزی و پتروشیمی به روسیه و بلاروس
  • رشد ۲۳ درصدی ارزش صادرات منطقه ویژه خلیج فارس
  • ۱۲۰ میلیون دلار صادرات اردبیل در سال ۱۴۰۲
  • افزایش ۹ درصدی بهره حقوق مالکانه معادن/درآمد ۸ همتی از صادرات معدنی‌ها و پتروشیمی‌ها
  • کاهش ۵۰ درصد نیروی انسانی متخصص در بخش معدن
  • افزایش ۳۷ درصدی ذخایر معدنی در هرمزگان