Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-16@22:36:03 GMT

شبی با موزه های قلب پایتخت

تاریخ انتشار: ۶ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۲۲۵۹۲۱

شبی با موزه های قلب پایتخت

دلاور بزرگ نیا روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفت: گردشگران می توانند در این روز از ساعت 19 تا 23 از موزه های بافت تاریخی تهران به صورت رایگان بازدید کنند.
وی تصریح کرد: برنامه شبی با موزه با همکاری و مشارکت موزه های ملی ایران، آبگینه، نقاشی پشت شیشه و موزه هنرهای ملی برگزار می شود.
بزرگ نیا خاطرنشان کرد: اجرای موسیقی سنتی، ایستگاه کودک، موزه و اجرای مسابقات شادی بخشی از دیگر برنامه های شبی با موزه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


مدیرکل میراث فرهنگی استان تهران همچنین با اشاره به استقبال گردشگران در ایام نوروز از بناها و موزه های استان تهران گفت: در 10 روز نخست طرح خدمات سفر (از 25 اسفند) بیش از 300 هزار گردشگر از جاذبه های تهران دیدن کرده اند.
وی بیان کرد: بیشترین حجم بازدیدها مربوط به موزه آبگینه، کاخ موزه های سعدآباد، گلستان و نیاوران بوده است.
به گفته بزرگ نیا همچنین اجرای نوروزگاه های تهران از هفتم فروردین در برج آزادی، پارک ارم، مجموعه باملند، پارک آب و آتش، دریاچه چیتگر و باغ موزه قصر برپا می شود.
طرح خدمات سفر نوروزی از 25 اسفند تا 17 فروردین ماه ادامه دارد.
تهرام/7247/ 1008
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: 40 سالگی انقلاب بودجه 98 برج پایتخت قلب موزه نقاشی 40 سالگی انقلاب بودجه 98 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۲۲۵۹۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صدای کودکان شهید غزه در موزه هنر‌های معاصر تهران پیچید

آیین افتتاح چیدمان «ده هزار جهان» عصر روز شنبه با حضور محمد خراسانی‌زاده مدیرکل هنر‌های تجسمی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و سرپرست موزه هنر‌های معاصر تهران و جمعی از هنردوستان در باغ مجسمه موزه هنر‌های معاصر تهران برگزار شد.

 به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری دانشجو به نقل از روابط عمومی موزه هنر‌های معاصر تهران، در این مراسم، محمد خراسانی‌زاده در سخنانی بیان کرد: موزه هنر‌های معاصر تهران ظرفیت‌های متعددی دارد که نمی‌توان به راحتی از کنارشان عبور کرد و آن‌ها را مسکوت گذاشت. فضای پیرامونی موزه یکی از ظرفیت‌های بیرونی کم‌نظیر ما محسوب می‌شود که می‌تواند قابلیت‌های متفاوتی برای ارائه هنری داشته باشد.

سرپرست موزه هنر‌های معاصر تهران با اشاره به مضمون چیدمان «ده هزار جهان» گفت: مضمون انتخاب شده بر مبنای پیشنهاد دو هنرمند و ناظر به یک نسل‌کشی تاریخی بود که همه انسان‌ها با دیدن و شنیدنشان قلبشان به درد می‌آید. اکنون شاهد هستیم که کودکان غزه تنها به جرم فلسطینی بودن توسط دژخیمان رژیم صهیونیستی به خاک و خون کشیده می‌شوند. بیش از ۳۰ هزار کشته در فلسطین طی ۶ ماه گذشته ثبت شده است که نیمی از آن‌ها زنان و کودکان هستند. به تعبیر قرآن کریم، «بِاَیِّ ذَنب قُتِلَت»؟

مدیرکل هنر‌های تجسمی تصریح کرد: امیدوارم این چیدمان، تلنگری برای شمار محدودی از افراد جامعه که نسبت به فجایع انسانی غزه بی‌تفاوت هستند، باشد تا بیندیشند و ببینند قرار است در کدام سوی تاریخ بایستند؟ سمت ظالم یا طرف مظلوم؟

در بخش دیگری از این مراسم، حسین ونکی، یکی از طراحان چیدمان «ده هزار جهان» درباره این رویداد هنری محیطی گفت: من همکاری‌های کوچکی با پسرم داشتم و افتخار می‌کنم که با او بودم. ما چند ماه است که درگیر ایده این چیدمان هستیم و خوشحالم که اکنون در محوطه موزه هنر‌های معاصر تهران به اجرا درآمده است.

او با اشاره به مظلومیت کودکان شهید غزه گفت: هیچ‌کس سراغ کودکان کشته شده در غزه را نگرفت. بیش از ۳۵۰۰ کودک تاکنون کشته شده‌اند. سرعت کشتار کودکان بیش از سرعت ما در ساخت مجسمه‌های گچی بود. این سختی‌ها و این بی‌اعتنایی سرد و سنگین می‌گذرد و باید به آینده امیدوار بود.

سپس ابوذر ونکی دیگر طراح چیدمان «ده هزار جهان» با خوانش متنی، سکوت جهانی مدعیان حقوق بشر در زمینه کشتار کودکان در غزه را به چالش کشید و خواستار واکنش به این فاجعه انسانی شد.

چیدمان «ده هزار جهان» با محور نفی سکوت مدعیان حقوق بشر در مقابل جنایات رژیم کودک‌کش صهیونیستی در غزه توسط حسین ونکی و ابوذر ونکی طراحی شده است و تا ۳۰ فروردین برپا خواهد بود.

دیگر خبرها

  • بزرگ‌ترین محموله شیشه کشور چطور در تهران کشف شد؟
  • کشف محموله بزرگ مواد مخدر صنعتی در پایتخت (فیلم)
  • سرانجام دهکده ورزشی در پایتخت چه شد؟
  • ترافیک در پایتخت اما روان
  • ترافیک نیمه سنگین در معابر پایتخت
  • ترافیک روان در معابر و بزرگراه‌های پایتخت
  • چیدمان «ده هزار جهان» در موزه هنر‌های معاصر برپا شد
  • چیدمان «ده هزار جهان» در موزه هنرهای معاصر برپا شد
  • صدای کودکان شهید غزه در موزه هنر‌های معاصر تهران پیچید
  • ادامه اجرای طرح ساماندهی موتورسیکلت‌ها در سال جاری