Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار حوزه ادبیات  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، اتفاقاتی در شهریور ماه ۹۷ در حوزه ادبیات رخ داد که در اینجا به مهمترین آنها می پردازیم.

صادق صندوقی درگذشت

صادق صندوقی یکی از پیشکسوتان حوزه تصویرگری کتاب‌های درسی و همچنین آثار کودک و نوجوان درگذشت.

دبیر و اعضای شورای سیاست‌گذاری بیست و ششمین هفته کتاب منصوب شدند

بر اساس احکام صادر شده نیکنام حسینی‌پور به عنوان «دبیر بیست و ششمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران» منصوب شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

برگزاری اختتامیه بیست و یکمین جشنواره بین‌المللی قصه گویی همزمان با شب یلدا

نشست خبری بیست و یکمین جشنواره بین‌المللی قصه گویی در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با حضور سروش صحت دبیر جشنواره و زمردیان رئیس جشنواره برگزار شد.

در این مراسم محمد رضا زمردیان، رئیس جشنواره بین‌المللی قصه گویی با اشاره به اینکه فراخوان بیست و یکمین جشنواره بین‌المللی قصه گویی منتشر شده است،گفت: قرار است اختتامیه بیست و یکمین جشنواره بین‌المللی قصه گویی همزمان با شب یلدا برگزار شود.

حجت الاسلام اسلامی اردکانی دبیر علمی پانزدهمین دوره جشنواره نقد کتاب شد

نیکنام حسینی پور مدیر عامل موسسه خانه کتاب، در حکمی حجت الاسلام و المسلمین سیدحسن اسلامی اردکانی را به عنوان دبیر علمی پانزدهمین دوره جشنواره نقد کتاب منصوب کرد.

مصوبات هیأت‌های مدیره با اکثریت آرا قانونی است

اعضای هیأت مدیره اتحادیه ناشران و کتابفروشان تهران در جلسات اخیر خود طرح تشکیل شورای هماهنگی تشکل‌های نشر را تصویب کردند. پیشنهاد تشکیل این شورا از طرف تشکل‌های انجمن فرهنگی ناشران کتاب دانشگاهی، انجمن فرهنگی ناشران کتاب کودک، انجمن فرهنگی ناشران آموزشی و مجمع ناشران انقلاب اسلامی مطرح شده بود. این شورا موظف است علاوه بر برگزاری جلسات هم‌اندیشی با حضور نمایندگان و اعضای هیات مدیره تشکل‌های صنفی و همکاری با وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و دیگر نهاد‌های فرهنگی، تصمیم واحد از طرف صنف نشر را اتخاذ کند. از وظایف دیگر شورای هماهنگی تشکل‌های نشر می‌توان به مشارکت در سیاست‌گذاری و برنامه‌ریزی برای برگزاری نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران و نظارت بر نحوه توزیع کاغذ با ارز یارانه‌ای اشاره کرد؛ بنابراین گزارش، تصویب پیشنهاد تشکیل شورای همکاری تشکل‌های نشر مخالفانی هم داشت که از آن میان می‌توان به محمود آموزگار، رئیس اتحادیه ناشران و کتابفروشان اشاره کرد. وی پس از تصویب پیشنهاد شورای همکاری تشکل‌های نشر در قالب مصاحبه‌ای بیان کرد:تشکیل شورای همکاری تشکل‌های نشر مخالف قوانین نظام صنفی است.

پاسخ وزیر ارشاد به وضعیت تعطیلی کتابفروشی‌ها

سیدعباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در حاشیه مراسم روز ملی صنعت چاپ که در تالار وحدت برگزار شد، در جمع خبرنگاران و در پاسخ به سوال خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان درباره مشکلات حوزه نشر و اینکه برخی از کتابفروشی ها به جهت مشکلات اقتصادی در حال تغییر کاربری هستند، گفت: این مشکل متاسفانه کم و بیش وجود دارد اما مسیر نسبتا سریعی که قبلا در زمینه تعطیلی کتابفروشی ها وجود داشت، تا حدودی متوقف شده است. بر اساس گزارش هایی که ما داریم در یکسال اخیر سرعت تعطیلی کتابفروشی ها متوقف شده است.

به گفته وی این مسئله در پی اجرای برخی طرح های وزارت ارشاد از قبیل طرح های حمایتی کتابفروشی ها از جمله عیدانه و تابستانه کتاب ایجاد شده است.

۵۶۰ هزار دلار سررسيد و دفتر يادداشت سال ۹۶ به كشور وارد شد

مراسم گرامیداشت روز ملی صنعت چاپ با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و روسای اتحادیه های صنفی حوزه صنعت چاپ در تالار وحدت برگزار شد.

در ابتدا مسعود فرشی فرید دبیر جشنواره صنعت چاپ اظهار داشت: در این جشنواره می خواهم معضلات صنعت چاپ از جمله تهیه مواد اولیه را به حداقل برسانم.

وی ادامه داد: استفاده از ظرفیت های موجود در تحریم یكی دیگر از اهداف ما در جشنواره است. سال گذشته پانصد و شصت هزار دلار سررسید و دفتر یادداشت به كشور وارد شد در حالی كه ما باید تلاش كنیم تا با ظرفیت های موجود آن اقلام را تولید كنیم.

حامد رهنما دبیر هفته ملی کودک شد

مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در حکمی حامد رهنما را به عنوان دبیر هفته ملی کودک منصوب کرد.

سامانه مدیریت عملکرد در سازمان اسناد و کتابخانه ملی رونمايی شد

بابک زنده دل نوبری، مدیرکل دفتر برنامه ریزی و نظارت سازمان اسناد و کتابخانه ملی در جلسه رونمایی از سامانه مدیریت عملکرد در سازمان اسناد و کتابخانه ملی گفت: پروژه مدیریت عملکرد سازمان از اسفند سال 1396 با دستور دکتر بروجردی، رئیس سازمان اسناد و کتابخانه ملی عملیاتی و آغاز شد.

برگزاری سی و یکمین نمایشگاه کتاب بیش از ۱۴ میلیارد تومان هزینه داشت

پس از سخنان وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در آستانه هفته دولت برای شفاف‌سازی هزینه‌های نمایشگاه‌ها و جشنواره‌های فرهنگی، موسسه نمایشگاه‌های فرهنگی سرانجام هزینه سی و یکمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران را منتشر کرد.

هزینه برگزاری نمایشگاه کتاب در مصلای امام خمینی در اردیبهشت ماه ۱۴۶ میلیارد و ۹۲۸ میلیون و ۲۶۳ هزار و ۱۶۶ ریال بوده است. (به جز وجوه دریافتی و هزینه‌های بازرگانی و تبلیغات و وجوه دریافتی غرفه و منابع درآمدی نمایشگاه)

سردبیران جدید مجلات همشهری معرفی شدند

پس از واگذاری تولید و انتشار مجلات همشهری به یک فرد حقیقی، سردبیران جدید 8 مجله در حال انتشار این موسسه، تعیین و مشغول به کار شدند.

موراکامی از نوبل جایگزین انصراف داد

هارومی موراکامی، نویسنده ژاپنی درخواست کرد تا نامش را از فهرست نامزدهای دریافت جایزه جایگزین نوبل ادبیات خارج کنند او دلیل این اقدام را، تمایل به تمرکز بیشتر بر روی نویسندگی اش عنوان کرده است.

نشست اعضای هیأت علمی جایزه ادبی جلال آل احمد برگزار شد

نخستین نشست اعضای هیأت علمی جایزه ادبی جلال آل احمد در حضور معاون فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد و در ابتدای این نشست، مهدی قزلی دبیر اجرایی این رویداد ادبی، گزارشی از فرآیند اجرایی و فعالیت های دبیرخانه ارائه داد.

انتهای پیام/

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: ادبیات وزیر ارشاد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۲۲۶۱۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دیدار اسماعیل هنیه با دبیر شورای عالی امنیت ملی کشورمان

اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی حماس و هیات همراه عصر امروز (چهارشنبه) با دبیر شورای عالی امنیت ملی کشورمان دیدار کردند.

به گزارش مشرق، علی‌اکبر احمدیان، نماینده مقام معظم رهبری و دبیر شورای عالی امنیت ملی عصر امروز (چهارشنبه ۸ فروردین ۱۴۰۳) با اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی حماس، زیاد النخاله دبیرکل جنبش جهاد اسلامی فلسطین و هیات همراه دیدار کرد.

بر اساس این گزارش، در این دیدار دو طرف در باره آخرین وضعیت غزه و فلسطین گفتگو کردند.

اسماعیل هنیه و زیاد النخاله از کمک‌های دولت و ملت ایران به مردم مظلوم فلسطین قدردانی کرده و پشتیبانی جمهوری اسلامی ایران را برای مقاومت راهبردی دانستند.

اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی حماس روز گذشته (سه‌شنبه ۷ فروردین ۱۴۰۳) به تهران سفر کرده است، که دیروز با حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی و حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان دیدار و گفت‌وگو داشت.

رئیس دفتر سیاسی حماس و هیات همراه امروز نیز با آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی رئیس‌جمهوری کشورمان دیدار و گفتگو کرد.

دیگر خبرها

  • جایزه ملی کتاب کودک و نوجوان در یک قدمی اجرا
  • دیدار اسماعیل هنیه با دبیر شورای عالی امنیت ملی
  • اسماعیل هنیه با دبیر شورای عالی امنیت ملی کشورمان دیدار کرد
  • دیدار اسماعیل هنیه با دبیر شورای عالی امنیت ملی کشورمان
  • نمایندگی‌های فرهنگی جمهوری اسلامی در خارج از کشور گسترش می‌یابد
  • استقبال از نمایشگاه قرآن فراتر از انتظار است
  • وزیر ارشاد: استقبال از نمایشگاه قرآن فراتر از انتظار است
  • تحولات اوکراین|زلنسکی دبیر شورای امنیت را هم برکنار کرد
  • اصلاح انگاره‌های ذهنی و فرهنگی لازمه تحقق جهش تولید است
  • پیشرفت در جامعه دینی بدون بستر فرهنگ ممکن نیست