Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-03-29@14:16:19 GMT

عملیات برف‌روبی و پاک‌سازی معابر شهرستان اراک آغاز شد

تاریخ انتشار: ۶ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۲۲۶۱۵۶

عملیات برف‌روبی و پاک‌سازی معابر شهرستان اراک آغاز شد

مدیرکل مدیریت بحران استانداری مرکزی با بیان اینکه عملیات پاک‌سازی معابر شهرستان اراک آغاز شد گفت: میزان بارش‌ها در استان مرکزی به ۱۰۰ میلی‌متر رسید. ۰۶ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۸:۰۶ استانها مرکزی نظرات - اخبار استانها -

حمید غیاثی درگفت‌و‌گوبا خبرنگار تسنیم در اراک، با اشاره به اقدامات مدیریت بحران استان مرکزی اظهار داشت: در این چند روزه جلسه مدیریت بحران با حضور اعضای شورای هماهنگی مدیریت بحران و دیگر دستگاه‌های اجرایی به صورت منظم و دقیق برگزار و در جلسات تمام مباحث کنترلی وهشداری ارائه شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: هواشناسی اعلام کرده دما به زیرصفر نخواهد رسید و یخبندان نخواهیم داشت و مشکلی در تردد وجود ندارد بنابراین درباره مضووع پاک‌سازی معابر اقدامات و تصمیم‌گیری لازم صورت گرفته است.

غیاثی تصریح کرد: باتوجه به مسایل زیست محیطی مورد تاکید، کمتر از نمک و شن درسطح شهر استفاده می‌شود و بیشنر سعی می‌شود از طریق لودر و دیگر تجهیزات سطح خیابان‌ها پاک‌سازی شود.

وی عنوان کرد: پرسنل شهرداری مشغول پاک‌سازی سطح شهر و کمربندی‌ها هستند که البته خوشبختانه مشکلی نداریم، بازار تاریخی اراک هم به دلیل بافت فرسوده و احتمال تخریب به منظور حفظ امنیت فعلا تعطیل شده است.

نظارت، رصد و بازرسی کامل تمامی سدها و بندهای خاکی استان مرکزی

مدیرکل مدیریت بحران استانداری مرکزی با اشاره به اقدامات مدیریت بحران در جریان بارندگی های اخیر در استان مرکزی اظهار داشت: ازدیروز که بارندگی ها در استان آغاز شد، مدیریت بحران در استان مرکزی با آماده باش شهرداران و فرمانداران کار خود را با جدیت در پیش گرفت.

وی افزود: میانگین بارندگی در سطح استان بین 40 تا 80 میلی متر بوده که بیشترین بارندگی ما مربوط به جنوب و جنوب غرب استان بوده که خوشبختانه تاکنون مشکل خاصی در استان به وجود نیامده است و از روز گذشته تاکنون حدود 100 میلی‌متر بارندگی در سطح استان باریده و با توجه به بارش برف امروز، سیلاب ناشی از بارش های روز گذشته در مناطق مختلف استان مدیریت شد. 

غیاثی تصریح کرد: همه سدها و بندهای خاکی توسط دهیاری ها و شوراهای روستایی و دستگاه های اجرایی رصد و بازرسی و نتایج نیز صورت جلسه شده است که براین اساس تاکنون مشکلی نداشتیم.

بارش باران و آبگرفتگی معابر در سنندجشدت بارش‌ها به چند محور استان کرمانشاه خسارت وارد کردرانش زمین در محور آمره ـ چهرقان در استان مرکزی؛ بارش سنگین برف در محور توره ـ بروجرد‌

مدیرکل مدیریت بحران استانداری مرکزی با اشاره به خسارات احتمالی بارش ها گفت: تاکنون گزارشی از خسارات نداشته ایم که البته تنها خسارت مربوط به چند دیوار گلی در منطقه فراهان بوده و خوشبختانه خسارت جانی نداشتیم.

وی ادامه داد: تمام محورهای مواصلاتی استان باز است که البته امروز تا آخر وقت بارندگی در استان وجود دارد و قطعا بارندگی اخیر برای استان مرکزی یک موهبت بود.

آماده‌باش مجموعه مدیریت بحران در استان مرکزی

غیاثی تصریح کرد: از روز گذشته بیش از پنج جلسه مدیریت بحران در استان مرکزی برگزار شده که یک جلسه با حضور معاون عمرانی وزیر کشور بود و سایر جلسات با حضور استاندار و تمامی اعضای شورای هماهنگی مدیریت بحران استان و همزمان نیز جلسه شورای مدیریت بحران در شهرستان ها به ریاست فرمانداران برگزارشد.

غیاثی بیان کرد: در خصوص تامین ماشین آلات و آماده باش نیروها باید گفتخوشبختانه همه نیروها در حوزه مدیریت بحران در حال آماده باش هستند و تماس تلفنی استاندار با تمامی فرمانداران شهرستان در خصوص اقدامات مدیریت بحران شهرستان ها نیز انجام شده و مشاوره های لازم به فرمانداران ارائه شده است.

انتهای پیام/ش

R41371/P/S6,73/CT1

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۲۲۶۱۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

می‌توان در استان مرکزی خط تولید گوشی تلفن همراه راه انداخت

امام جمعه اراک گفت: واردات ۴ میلیارد دلار گوشی تلفن همراه منطقی نیست، در همین استان مرکزی با بهره‌مندی از جوانان دانش‌پژوه می‌توان خط تولید گوشی تلفن همراه را راه انداخت. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اراک، آیت‌الله قربانعلی دری نجف آبادی در خطبه‌های نماز جمعه اراک در مصلی بیت‌المقدس این شهر، بااشاره به شعار سال اظهار داشت: نامگذاری سال 1403 با عنوان جهش تولید با مشارکت مردم نشان از دغدغه مقام معظم رهبری نسبت به تولید و مسائل اقتصادی کشور دارد و با توجه به اینکه استان مرکزی یکی از قطب‌های صنعت کشور محسوب‌ می‌شود باید در لبیک‌گویی به ندای رهبری نیز پیشتاز باشد.

وی ادامه داد: استان مرکزی از ظرفیت‌های تولیدی ارزشمندی برخوردار است که با همت‌های بلند و توکل برخدا می‌توان از این ظرفیت‌ها به خوبی استفاده و در راستای آبادانی میهن اسلامی گام‌های بلند برداشت.

وی تصریح کرد: آحاد جامعه باید در فرآیند تولید در تمام بخش‌های اقتصادی، کشاورزی و خدمات سهیم باشند و به صورت شبانه روزی در راستای آبادانی ایران اسلامی گام بردارند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با انتقاد از واردات کالاهایی که امکان تولید مشابه در داخل کشور وجود دارد، گفت: بسیاری از کالاهای وارداتی امکان تولید داخلی دارند و از دانش به روز و جوانان دانش‌پژوه در این عرصه باید بهره برده شود و باید یقین داشت که شعار سال با همت‌های بلند محقق می‌شود.

وی ادامه داد: واردات چهار میلیارد دلار گوشی تلفن همراه منطقی نیست و ظرفیت‌های داخلی باید مورد توجه قرار بگیرد و در همین استان مرکزی با بهره‌مندی از جوانان دانش‌پژوه می‌توان خط تولید گوشی تلفن همراه را راه انداخت.

امام جمعه اراک خاطرنشان کرد: روز جهانی قدس یوم الله است و روزی است که مسلمانان جهان باید با مشت‌های گره کرده، ندای توحیدی سر می‌دهند و انزجار خود را از رژیم غاصب صهیونیستی به جهانیان اعلام می‌کنند.

انتهای پیام/711/

دیگر خبرها

  • می‌توان در استان مرکزی خط تولید گوشی تلفن همراه راه انداخت
  • دولت و مجلس از ظرفیت‌های صنایع استان مرکزی استفاده کنند
  • مراسم شب‌های قدر در ۲۲ امامزاده شاخص استان مرکزی
  • بارندگی در شهرستان مرزی آستارا ۶۴ درصد افزایش یافت
  • آغاز واکسیناسیون دام‌های سبک در زرند
  • احداث ۶۶ هزار متر مربع پیاده‌رو در سال گذشته
  • بررسی میزان خسارت وارد شده به بخش کشاورزی مهریز
  • المان های نوروزی متناسب با بهار قرآن و طبیعت طراحی شده است
  • آغاز گرده افشانی نخیلات در هندیجان
  • بارش های اخیر در۱۹استان قابل ملاحظه بود/اسکان عشایر در مناطق امن