Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-18@03:58:16 GMT

فرماندار: 40 واحد مسکونی بالادستی شهر مهدیشهر تخلیه شد

تاریخ انتشار: ۶ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۲۲۶۲۰۹

فرماندار: 40 واحد مسکونی بالادستی شهر مهدیشهر تخلیه شد

حسن ارگی عصر سه شنبه در گفت وگو با ایرنا افزود: اجرای این طرح جنبه پیشگیرانه دارد و اکنون هیچ گونه تهدیدی واحدهای مسکونی بالادستی شهر مهدیشهر را تهدید نمی کند.
وی خاطرنشان کرد: تا مساعدشدن شرایط جوی دست کم 170‌ تن از شهروندانی که منازل شان در مسیر سیلاب قرار داشت، در اقامتگاه ها و مکان های امن اسکان یافتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


ارگی اضافه کرد: با توجه به اینکه بارش شدید باران و برف احتمال سقوط سنگ و سیلاب در مناطق کوهستانی را افزایش می دهد، با برگزاری نشست های تخصصی برای پیشگیری از تلفات جانی این طرح اجرا شد.
فرماندار مهدیشهر گفت: طرح های مدیریت بحران با برنامه ریزی اصولی از سوی دستگاه های امدادی و خدمات رسان شهرستان مهدیشهر درحال اجرا است و مردم به شایعه پراکنی در فضای مجازی توجه نداشته باشند و خبرها را از خبرگزاری های معتبر و پایگاه های اطلاع رسانی فرمانداری مهدیشهر و استانداری سمنان دنبال کنند.
عصر امروز منوچهر فخری معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری سمنان از مناطق شمالی شهرستان مهدیشهر بازدید کرد و بر همین اساس تخلیه ساکنان این مناطق به سوئیت های شهرداری مهدیشهر تصمیم گیری شد.
به گزارش ایرنا، بر اساس تحلیل آخرین الگوهای پیش‌یابی و تصاویر ماهواره ای، طی 48 ساعت آینده در غالب نقاط استان بارش باران، رگبار و رعد و برق و در برخی ساعات وزش باد شدید و نیز تگرگ و در نواحی سردسیر و کوهستانی برف پیش بینی می شود.
شهرستان مهدیشهر بیش از 50 هزار نفر جمعیت دارد و در 25 کیلومتری مرکز استان قرار دارد.
7339/6103
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: 40 سالگی انقلاب بودجه 98 بارش باران رعد و برق شهرداری فضای مجازی مدیریت بحران 40 سالگی انقلاب بودجه 98 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۲۲۶۲۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فروچاله‌ها خطری جدی برای مناطق مسکونی

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز یزد ، محمد‌علی فهیمی با اشاره به وضعیت استان و مناطق اصلی مواجه با فرونشست اظهار کرد: در حال حاضر اکثر دشت‌های استان با افت سالیانه سطح آب مواجه هستند و در برخی از دشت‌ها در سال آبی گذشته افت سطح آبی بیش از یک متر را شاهد بودیم.

وی ادامه داد: در مناطق صاحب‌آباد، مروست و ابرکوه به ترتیب افت سطح آب ۱۲۳ سانتی‌متر، ۱۰۲ و ۹۰ سانتی متر در سال آبی گذشته رخ داد که این مورد در دشت یزد-اردکان ۵۴ سانتی‌متر بود.

 رئیس گروه مطالعات آب‌های زیرزمینی یزد با بیان اینکه افت سطح آب باعث شده تا پدیده فرونشست در برخی از دشت‌های استان رخ دهد، عنوان کرد: گسترده‌ترین فرونشست در حدود ۵۰۰ کیلومتر مربع در دشت یزد-اردکان به عنوان یکی از مهمترین دشت‌های استان یزد رخ داده است و طبق بررسی‌های انجام شده بین سال‌های ۱۳۹۶ تا ۱۳۹۸ حداکثر نرخ سالیانه فرونشست زمین ۱۴ سانتی‌متر بود و باتوجه به آبرفتی بودن این دشت فرونشست تدریجی و خزنده است.

وی ادامه داد: در منطقه ابرکوه به دلیل ساختار خاکی آهکی این منطقه فرونشست به صورت فروچاله است و متاسفانه تاکنون ۴۲ مورد فروچاله در این منطقه ایجاد شده است که عمق برخی از آن‌ها ۴۰ متر اندازه‌گیری شده است و در حال نزدیک شدن به مناطق مسکونی و در ۳۰۰ متری این مناطق است.

فهیمی،  تعداد فروچاله در منطقه شمش دشت بهادران را یک عدد با امکان توسعه و خلل در تردد عنوان و تصریح کرد: در دشت هرات نیز از دو سال گذشته در منطقه شمال غرب فرونشستی به صورت شکاف عمیق و طویل خود را نشان داده است.

وی ادامه داد: از بین رفتن سفره آب زیرزمینی مهمترین آسیب فرونشست است، زیرا با فرونشست زمین در نتیجه افت سطح آب فضاهای خالی بین ذرات خاک که نگهدارنده آب هستند بسته می‌شوند و سفره‌های آب زیرزمینی به عنوان یکی از مهمترین ذخیره‌کننده‌های آب به صورت برگشت‌ناپذیر و همیشگی بسته می‌شوند.

رئیس گروه مطالعات آب‌های زیرزمینی یزد تصریح کرد: متاسفانه این عامل باعث ایجاد سیلاب و در نهایت شورآبه در کویر می‌شود و از دیگر عارضه‌های مهم می‌توان به عوارضی اشاره کرد که تاسیسات ما اعم از جاده‌ها، ساختمان‎‌ها، تاسیسات و ... را در برمی‌گیرد که باعث ایجاد ترک و شکاف و درنتیجه ریزش ساختمان می‌شود که این مورد برای فروچاله‌ها بسیار خطرناکتر است.

وی تصریح کرد: تاکنون موردی از مرگ انسان براثر فرونشست زمین گزارش نشده است اما باتوجه به پیشروی فروچاله‌ها در منطقه ابرکوه امکان پیشروی این مورد تا مناطق مسکونی وجود دارد.

فهیمی با اشاره به راه حل برطرف کردن فروچاله ها، اظهار کرد: راه‌حلی به جز کاهش برداشت آب از سفره‌های آب زیرزمینی و صرفه‌جویی در مصرف آب از سوی کشاورزان و صنایع وجود ندارد و فرونشست‌هایی که تاکنون ایجاد شده نیز قابل برگشت نیست.

رئیس گروه مطالعات آب‌های زیرزمینی یزد با اشاره به راه‌حل‌های مربوط به کنترل مصرف آب در زمینه کشاورزی ادامه داد: استفاده از روش‌های نوین در آبیاری، ممنوع شدن توسعه کشت و در نهایت استفاده از گیاهان و درختان کم‌آبخواه می‌تواند راه‌حل کنترل مصرف آب در حوزه کشاورزی باشد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • پرداخت ۸۵۰ میلیارد تومان تسهیلات برای احداث ۱۵۰۰ واحد مسکونی در ماکو
  • تامین آب پایدار و ارتقای ایمنی راه‌ها در اولویت مطالبه از دولتمردان است
  • تخلیه سه روستای جنوب کرمان!
  • ۱۶۱ واحد مسکن مددجویان کمیته امداد در خواف به بهره برداری رسید
  • ۵۱ واحد مسکونی مقاوم سازی شده روستایی شهرستان گناوه افتتاح شد
  • نام نویسی ۱۸ هزار مینابی در طرح نهضت ملی مسکن
  • واگذاری ۳۳۵۵ واحد مسکونی به مددجویان کمیته امداد کرمان
  • فروچاله‌ها خطری جدی برای مناطق مسکونی
  • ۲۲۱۰ واحد مسکونی به مددجویان کمیته امداد خراسان شمالی واگذار شد
  • ساخت ۳۰۶ واحد مسکونی در گنبد کاووس