Web Analytics Made Easy - Statcounter

مشهد- ایرنا- رئیس مرکز کنترل و هماهنگی عملیات جمعیت هلال احمر خراسان رضوی گفت:20 گردشگر که در سیلاب و روان آب روستای حصار در نزدیکی بند گلستان مشهد گرفتار شده بودند نجات یافتند.

حسن گودرزی عصر سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این گردشگران که سرنشین پنج خودرو بودند در حال عبور از روان آب ایجاد شده به واسطه بارندگی و سرریز شدن بند گلستان گرفتار شدند که با حضور به موقع نیروهای امدادی خودروهایشان از آب رها شد و نجات یافتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی اضافه کرد: هم اکنون گردشگران در سلامت هستند و به محلی امن منتقل شده اند.
رئیس مرکز کنترل و هماهنگی عملیات جمعیت هلال احمر خراسان رضوی گفت: هم اکنون دو اکیپ امداد و نجات سیلاب در منطقه حصارگلستان مستقر هستند تا در صورت بروز هر حادثه احتمالی امدادرسانی کنند.
روستای حصار گلستان بزرگترین روستای بخش طرقبه است که در پنج کیلومتری مشهد قرار دارد. این روستا نیمه ییلاقی و یکی از مناطق گردشگری محسوب می شود که هم اکنون با جدا شدن طرقبه از مشهد جزئی از شهرستان طرقبه - شاندیز(بینالود) به حساب می آید.
1922/7496

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعي امداد رساني سيلاب روستاي حصار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۲۲۶۳۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۲۵ هزار مورد بازرسی بهداشتی اماکن گلستان/ تداوم بازرسی‌ها تا ۲۵ فروردین

ایسنا/گلستان معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و رئیس مرکز بهداشت گلستان از انجام ۲۵ هزار و ۴۹۰ بازرسی از اماکن استان خبر داد و افزود: این بازرس‌ها با حضور ۲۸۱ بازرس سلامت محیط ویژه تعطیلات نوروزی و ماه مبارک رمضان برگزار شده است.

دکتر موسی الرضا شبیهی در گفت وگو با ایسنا با اشاره به برخی اقدامات صورت گرفته از زمان شروع اجرای برنامه سلامت نوروزی اظهار کرد: از ۱۴ اسفند ۱۴۰۲ تا ۶ فروردین ۱۴۰۳ بالغ بر ۲۵ هزار و ۴۹۰ بازرسی از مراکز تهیه و توزیع و اماکن عمومی و سامانه‌های آبرسانی توسط کارشناسان بهداشت محیط صورت گرفته است.

وی با بیان اینکه از این تعداد بازرسی ۷۸۸ مورد واحدهای صنفی متخلف به مراجع قضایی معرفی شدند، ادامه داد: در مدت مذکور تعداد ۶۹ واحد صنفی نیز پلمپ و ۱۵ تن و ۳۵۱ کیلو ۳۰۰ گرم مواد غذایی فاسد کشف و معدوم شده است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گلستان با تأکید بر اینکه این بازرسی‌ها با حضور فعال ۲۸۱ بازرس سلامت محیط در قالب ۳۱ اکیپ، نظارت‌های بهداشتی ویژه تعطیلات نوروزی و ماه مبارک رمضان انجام شده است، افزود: این نظارت‌ها تا ۲۵ فروردین ۱۴۰۳ ادامه دارد.

وی با اشاره به اینکه در مدت زمان قید شده ۹ هزار و ۷۱۶ مورد کلرسنجی از آب شرب صورت گرفته است، خاطرنشان کرد: میزان ۲۸ هزار و ۷۲ مورد سنجش پرتال جهت کنترل کیفی مواد غذایی توسط بازرسین در حین بازرسی با اولویت نظارت بر مراکز، اماکن حساس پرتردد و نظارت و کنترل رفتارهای پر خطر در راستای مدیریت بیماری کووید ۱۹ صورت گرفته است.

دکتر شبیهی با بیان اینکه استان گلستان به دلیل واقع شدن در شمال کشور و شاهراه اتصال استان های شمالی و شمال غرب به خراسان و مشهد مقدس، یکی از مقاصد گردشگران محسوب می شود، تصریح کرد: برنامه بسیج سلامت نوروزی و ماه مبارک رمضان با هدف ارتقای سطح سلامت جامعه، ایمنی مواد غذایی و آب در سطح عرضه و کنترل دخانیات به منظور کاهش و کنترل بیماری‌های واگیر و غیر واگیر با جدیت انجام شده و با هیچ احدی در این زمینه مماشات نخواهد شد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • ◄ هفت خدمه لنج باری غرق شده در آب های اطراف جزیره قشم، نجات یافتند
  • ۳ گردشگرنوروزی درآب های بندرکنگان نجات یافتند
  • ۳ گردشگر نوروزی از غرق شدن در آب‌های کنگان نجات یافتند
  • ۲۵ هزار مورد بازرسی بهداشتی اماکن گلستان/ تداوم بازرسی‌ها تا ۲۵ فروردین
  • ۲ گردشگر نوروزی از خطر غرق در آب‌های بندر امام حسن نجات یافتند
  • ۳۳ هزار گردشگر نوروزی در همدان اسکان یافتند
  • جان‌باختن ۲ نفر بر اثر وقوع حوادث جوی/ ۵۷ نفر نجات یافتند
  • جاده جنگل گلستان به چمن‌بید بازگشایی شد/آب‌گرفتگی برخی مناطق گرمه
  • بازگشایی محور جنگل گلستان - چمن بید
  • جاری شدن سیلاب در ۴ شهرستان خراسان شمالی/محور چمن بید به جنگل گلستان باز شد