Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-23@10:01:43 GMT

تخلف حادی در توزیع کالاهای اساسی قم صورت نگرفته است

تاریخ انتشار: ۶ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۲۲۶۳۱۵

تخلف حادی در توزیع کالاهای اساسی قم صورت نگرفته است

به گزارش ایرنا، مرتضی حیدری عصر سه شنبه در پایان چهارمین جلسه کمیته اجرایی ستاد تسهیلات زائران و خدمات سفر قم در تالار امام رضا (ع) فرمانداری در گفت و گو با خبرنگاران اظهار داشت: کالاهایی مانند گوشت، مرغ، برنج، شکر و میوه توسط اتحادیه های مربوطه و وزارت صنعت، معدن و تجارت و همچنین وزارت جهاد کشاورزی و سازمان تعاون روستایی توزیع می شود، و تضمین های لازم در مورد وجود محصول به میزان کافی صورت گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با بیان اینکه مسئولان برنامه ریزی های مورد نیاز را انجام و نظارت های لازم را در خصوص توزیع کالاهای یاد شده داشتند، گفت: تا به امروز گزارش مهمی را در خصوص بروز تخلف دریافت نکردیم، ولی دستگاه های مسئول بر اوضاع مسلط بوده و با چندین فقره تخلف برخورد کردند.
وی افزود: بین مردم، اصحاب رسانه و دستگاه های نظارتی ارتباط خوبی برقرار بوده و تخلف های مشاهده شده به وسیله تلفن های گویا به مسئولان اعلام شده و خبرنگاران نیز اطلاع رسانی های خوبی را انجام دادند.
وی هدف از توزیع کالاهای ضروری از سوی دولت را تنظیم بازار و جلوگیری از افزایش قیمت ها عنوان کرد وگفت: از 29 اسفندماه تا امروز در برخی روزها گزارش هایی مبنی بر عدم وجود مرغ گرم و منجمد در بازار داشتیم، و با توجه به اینکه 70 تن مرغ گرم و 10 تن مرغ منجمد را توزیع کرده بودیم، موضوع از طریق کشتارگاه ها پیگیری، و بعد مشخص شد اشکال هایی وجود دارد، از این رو با بررسی دقیق مسیر و فرایند توزیع سیاست های غلط را اصلاح و شرایط را به حالت عادی برگرداندیم، به نحوی که شکایتی در مورد توزیع مرغ دریافت نمی کنیم.
حیدری همچنین با اشاره به توزیع میوه شب عید خاطرنشان کرد: برغم فراوانی میوه و همچنین واردات 700 تن پرتقال تامسون شمال و 350 تن سیب دماوند به استان ولی مردم از کیفیت پرتقال ناراضی بودند، که مقرر شد 37 غرفه عرضه میوه در سطح استان میوه های خراب را مرجوع کنند و خریداران نیز حق انتخاب و جدا کردن میوه از داخل سبد را داشته باشند.
فرماندار قم در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه تا ساعت 21 پنجم فروردین 147 هزار دستگاه خودرو وارد شهر قم شدند، خاطرنشان کرد: این تعداد در مقایسه با مدت مشابه سال قبل هفت درصد افزایش داشته است.
وی همچنین با اشاره به تدابیر اتخاذ شده برای اسکان اضطراری زائران همزمان با آغاز موج بارندگی ها در استان بیان داشت: با تلاش های دستگاه هایی از قبیل آموزش و پرورش، شهرداری، ورزش و جوانان، میراث فرهنگی، اوقاف و اداره کل تبلیغات اسلامی ظرفیت اسکان قم تا 30 هزار تن افزایش پیدا کرد.
وی با بیان اینکه مطابق مصوبه ستاد تسهیلات زائران اسکان در بوستان ها ممنوع و همه زائران و مسافران به مکان های سرپوشیده هدایت شدند، افزود: بخشی از ظرفیت دانشگاه های قم و مفید نیز به کار گرفته شد، و در صورت نیاز آمادگی لازم برای استفاده از مکان هایی مانند مصلای قدس نیز وجود دارد.
فرماندار قم با اشاره به اینکه امکانات اقامتی قم برای اسکان در مواقع بحران تنها در حد یک مکان مسقف مجهز به وسایل گرمایشی با امنیت کامل است ولی تا رسیدن به میزان مطلوب هنوز فاصله وجود دارد، افزود: برنامه ریزی درست برای اسکان متکی به داشتن آمارهای دقیق از ورود زائران است، از این رو طراحی یک سامانه جامع در این زمینه ضروری می باشد.
حیدری یادآور شد: مشخص بودن کمیت و تعداد مسافران مبنایی برای توسعه اقتصادی و اشتغال استان به شمار می آید.
وی حرم مطهر حضرت معصومه (س) را یک ظرفیت عظیم اقتصادی به لحاظ گردشگری مذهبی عنوان کرد و افزود: لازمه بهره گیری از این ظرفیت آن است که با تسلط کامل آمار را استخراج نموده و فعل و انفعالات را زیر نظر بگیریم.
7403/ 6133/
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: 40 سالگی انقلاب بودجه 98 تنظیم بازار خودرو قم کالاهای اساسی گردشگری 40 سالگی انقلاب بودجه 98 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۲۲۶۳۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعلام میزان تخصیص ارز برای واردات کالاهای اساسی

بانک مرکزی با تکذیب توقف پرداخت ارز کالا‌های اساسی اعلام کرد: ۲۷ درصد واردات که مربوط به کالا‌های اساسی و داروست، با نرخ دلار ۲۸ هزار و ۵۰۰ تومان تامین می‌شود.

به گزارش تسنیم، بانک مرکزی در واکنش به انتشار مطالبی با عنوان "توقف اختصاص ارز کالا‌های اساسی" و طرح ادعایی به نقل از عضو هیات نمایندگان اتاق تهران مبنی براینکه "بیش از یک ماه است که به کالا‌های اساسی ارز تخصیص نیافته است" ضمن تکذیب این ادعای نادرست و عاری از حقیقت، اعلام کرد: براساس آمار موجود در یک ماهه ابتدایی سال جاری ۲ میلیارد و ۷۷۲ میلیون دلار ارز برای واردات کالا‌های اساسی، دارو، کالا‌های تجاری و بازرگانی، واردات در مقابل صادرات و خدمات تامین شد.

براین اساس طی فروردین ماه سال جاری، ۶۲۱ میلیون دلار ارز برای واردات کالا‌های اساسی و دارو با نرخ ۲۸ هزار و ۵۰۰ تومان تامین شد که ۵۴۸ میلیون دلار آن بابت کالا‌های اساسی و کشاورزی شامل اقلام گندم، دانه‌های روغنی نهاده‌های دامی بوده است.

لازم به ذکر است طی این مدت تامین ۶۹ درصد نیاز‌های وارداتی صنایع مختلف کشور با دلار ۴۱۰۰۰ هزار تومان (ارز نیمایی) صورت گرفته است. ۲۷ درصد واردات که مربوط به کالا‌های اساسی و داروست، با نرخ دلار ۲۸ هزار و ۵۰۰ تومان تامین می‌شود.

نیاز‌های بخش خدمات هم که حدود ۴ درصد است، با نرخ ۴۳ هزار تومان تامین می‌شود. میانگین وزنی ارز تامین شده نیز عدد ۳۷۵۰۰ تومان را نشان می‌دهد.

دیگر خبرها

  • تامین ۶۳۶ میلیون دلار برای واردات کالاهای اساسی و دارو
  • واردات کالاهای اساسی از طریق مرزنشینان و پیله وران محدود شد
  • تامین ۳ میلیارد دلار ارز برای واردات کالاهای اساسی و صنایع
  • قیمت کالاهای اساسی افزایش نیافته است
  • بانک مرکزی : توقف تخصیص ارز برای واردات کالاهای اساسی کذب است
  • اعلام میزان تخصیص ارز برای واردات کالاهای اساسی
  • تخصیص ۶۲۱ میلیون دلار ارز برای واردات کالاهای اساسی و دارو
  • هرگونه افزایش قیمت در حوزه کالا‌های اساسی تخلف است
  • مشکلی در فراوانی کالاهای اساسی نداریم/توزیع ۲۰۰۰ تن برنج و ۱۰۰۰ تن مرغ در اصفهان
  • اجرای طرح تشدید نظارت بر کالاهای اساسی در لرستان