Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اکوفارس»
2024-04-18@10:21:55 GMT

رایانه‌های ایسوس هک شدند

تاریخ انتشار: ۶ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۲۲۶۴۴۹

به گزارش ایسنا، این روزها که بازار نفوذ بدافزارهای رایانه‌ای به شدت رونق یافته است، کارشناسان و متخصصان فعال در حوزه امنیت سایبری با تحقیقات و بررسی‌های مختلف سعی دارند که کاربران را از خطرات و تهدیداتی که نفوذ هکرها و بدافزارهای خطرناک برای اطلاعات و حریم خصوصی آنها ایجاد می‌کند، باخبر و مطلع کنند و بدین ترتیب سوء استفاده از حساب‌های کاربری و اطلاعات شخصی کاربران در فضای مجازی و رایانه را به حداقل برسانند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حالا به تازگی به نظر می‌رسد که شرکت کاسپرسکی که در زمینه ارائه آنتی‌ویروس‌های قدرتمند و به طور کلی امنیت سایبری رایانه و موبایل فعالیت می‌کند، دریافته و اعلام کرده است که رایانه‌های ساخت شرکت ایسوس (Asus) در معرض نفوذ یک بدافزار خطرناک و پیشرفته قرار گرفته اند که از طریق سرویس آپدیت و به‌روزرسانی اتوماتیک بر روی رایانه نصب شده و راه ورود و نفوذ یافته است.

آنها با انتشار گزارشی در این خصوص اعلام کرده اند که تخمین زده شده است بالغ بر یک میلیون دستگاه با این روش هک شده و حساب‌های کاربری و اطلاعات شخصی کاربران را با اهداف و انگیزه‌های نامشخصی به دست آورده اند.

بر اساس گزارشی که در وب سایت the verge آمده است، گفته می‌شود بدافزار مذکور که به هکرها و مجرمان سایبری امکان دسترسی به دستگاه‌های قربانیان موردنظر و سوءاستفاده از حساب‌های کاربری و اطلاعات خصوصی آنها را می‌داده است، بیشتر در کشورهای روسیه، آلمان، فرانسه، ایتالیا و ایالات متحده آمریکا کشف و ردیابی شده است.

      

منبع: اکوفارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۲۲۶۴۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ویندوز ۱۱ به قابلیتی مشابه macOS مجهز شد

مایکروسافت با صفحه‌ی جدید Linked Devices ویندوز ۱۱ که اکنون برای کاربران نسخه‌ی بتا دردسترس قرار دارد، مدیریت دستگاه‌های متصل به سیستم‌عامل را بهبود بخشیده است. این قابلیت مکانی جامع برای مشاهده و مدیریت همه‌ی دستگاه‌های مرتبط با حساب مایکروسافت کاربران، ازجمله کامپیوتر‌های شخصی و کنسول بازی ایکس باکس محسوب می‌شود.

ویندوز ۱۱ قبلاً برخلاف macOS و iOS، از بخش اختصاصی برای مدیریت دستگاه‌های متصل بی‌بهره بود. این به‌روزرسانی می‌تواند شکاف مذکور را پر کند و تصویری واضح‌تر از اکوسیستم مایکروسافت را برای کاربران به‌ارمغان بیاورد.

طبق پست جدید PhantomOfEarth، صفحه‌ی Linked Devices فهرستی از همه‌ی دستگاه‌هایی را که با حساب مایکروسافت خود وارد آنها شده‌اید، نمایش می‌دهد. این صفحه شامل اطلاعاتی مثل نوع دستگاه (کامپیوتر شخصی، ایکس‌باکس یا موارد دیگر)، نسخه‌ی سیستم‌عامل و جزئیات اختصاصی هر دستگاه مانند رم، پردازنده و شماره‌ی نسخه‌ی ویندوز می‌شود.

صفحه‌ی Linked Devices خلاصه‌ای مفید از هر دستگاه ارائه می‌دهد، اما برای انجام برخی از اقدامات ازجمله حذف دستگاه از حساب کاربری، بررسی وضعیت گارانتی یا دسترسی به اطلاعات BitLocker، به وب‌سایت حساب مایکروسافت هدایت خواهید شد.

مایکروسافت هنوز تاریخ دقیق انتشار Linked Devices را در نسخه‌ی پایدار و عمومی ویندوز ۱۱ اعلام نکرده است. با توجه به ارائه‌ی این ویژگی در کانال بتا، انتظار داریم به‌زودی دردسترس همه‌ی کاربران قرار گیرد.

منبع: زومیت

باشگاه خبرنگاران جوان علمی پزشکی فناوری

دیگر خبرها

  • خبر ناراحت‌کننده ایلان ماسک برای کاربران ایکس
  • از کجا بفهمیم گوشی هک شده است؟
  • نفوذ هکرها به نهادهای مهم اسرائیل | هک مرکز پژوهش‌های هسته‌ای نیروگاه دیمونا
  • مرکز پژوهش‌های هسته‌ای نیروگاه «دیمونا» هک شد
  • «دیمونا» هک شد | هزاران سند حساس به دست هکرها افتاد
  • اطلاعات حساس در سیستم‌های اسرائیل هک شد
  • پیشنهاد غافلگیرکننده ایلان ماسک/ توییت زدن برای چه کسانی پولی می‌شود؟
  • هشدار شبکه شاد به کاربران: به پیام‌های درخواست ارسال اطلاعات اعتنا نکنید
  • پیامی عجیب که کلاهبرداران برای کاربران شاد ارسال کردند
  • ویندوز ۱۱ به قابلیتی مشابه macOS مجهز شد