Web Analytics Made Easy - Statcounter

سید جلال ملکی  با اعلام آماده‌باش صددرصدی آتش‌نشانان تهران برای خطرات و حوادث احتمالی پیش‌رو در پایتخت اظهار کرد: با توجه به هشدارهایی مبنی بر افزایش شدت بارندگی طی ساعات آینده در تهران، سازمان آتش‌نشانان تهران که همیشه در آماده‌باش صددرصدی قرار دارد، تمهیدات ویژه‌ای برای خدمت‌رسانی بهتر به شهروندان تهرانی اندیشیده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی تهران با اشاره به آماده‌باش کامل 130 ایستگاه آتش‌نشانی مستقر در شهر تهران، افزود: ظرفیت نیروها در ایستگاه‌های آتش‌نشانی به دو برابر افزایش یافته است، به این صورت که شیفت‌های آتش‌نشانی به سه شیفت تقسیم می‌شود و اکنون علاوه بر افرادی که مشغول فعالیت هستند، آتش‌نشانان یک شیفت دیگر را نیز به خدمت فراخوانده شدند و این آمادگی وجود دارد تا در صورت بروز حوادث احتمالی و نیاز، مابقی آتش‌نشانها  (شیفت سوم) نیز به خدمت فراخوانده شوند.

وی تصریح کرد: تمام ادوات مخصوص رفع آب‌گرفتگی و جلوگیری از جاری شدن آب همچنین خودروهای احتیاط در آماده‌باش و در ردیف عملیاتی هستند، مدیران عملیاتی نیز به محل خدمت فراخوانده شدند البته این آماده‌باشها به این معنی نیست که قرار است اتفاق و حادثه بدی در تهران روی دهد، هدف از این اقدامات، پیشگیری از وقوع حوادث است.

ملکی از شهروندان خواست طی امروز و فردا تا حد امکان از منازل خود خارج نشوند و از نشستن کنار رودخانه‌ها، دره‌ها و گودالها و از تردد در مجاورت مسیل‌ها و کانالهای آب درون‌شهری جداً خودداری کنند.

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: پایتخت آماده باش پایتخت سازمان آتش نشانی سیل شهر تهران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۲۲۶۵۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نجات ۷ نفر با نردبان هیدرولیک در آتش‌سوزی خیابان ولیعصر

سخنگوی سازمان آتش نشانی شهرداری تهران از حریق در یک ساختمان مسکونی و نجات جان ۷ نفر از جمله دو کودک دوقلوی شش ماهه با استفاده از نردبان هیدرولیکی خبر داد. - اخبار اجتماعی -

سید جلال ملکی؛ سخنگوی سازمان آتش‌نشانی شهرداری تهران در گفت‌گو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم اظهار کرد: ساعت 1:12 بامداد امروز یک مورد حادثه آتش‌سوزی دری یک ساختمان مسکونی در خیابان ولیعصر خیابان سازش به سامانه 125 سازمان آتش نشانی شهرداری تهران اطلاع داده شد. 

وی افزود: با اعلام این خبر، 5 ایستگاه آتش نشانی به همراه تجهیزات کامل به محل حادثه اعزام شدند؛ محل موردنظر یک ساختمان 5 طبقه بود که در هر طبقه 4 واحد قرار داشت. در طبقه چهارم یک واحد 60 متری قرار داشت از قسمت تراس و از بخشی که وسایل قرار داشت آتش‌سوزی آغاز می‌شود. دود زیادی این طبقه و طبقه بالایی را فراگرفته بود و افرادی در این بخش‌ها محبوس بودند. 

قتل مرد جوان با شلیک گلوله در جاده مسگرآباد

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی شهرداری تهران خاطرنشان کرد: آتش نشانان به سرعت عملیات اطفاء و جستجو را آغاز کردند. در داخل واحد مجاور یک خانواده 5 نفره زندگی می‌کردند که دو کودک دو قلو 6 ماهه به همراه برادر 4ساله شان و پدر و مادرشان در این واحد زندگی می‌کردند همچنین در طبقات بالایی نیز دو آقا حضور داشتند؛ هر هفت نفر با نردبان هیدرولیکی توسط آتش نشانان به پایان منتقل شدند.

ملکی گفت: وضعیت این 7 نفر خوب بود اما برای چکاب کامل تحویل عوامل اورژانس شدند؛ آتش نشانان نیز به سرعت آتش را خاموش کرده و از سرایت آتش به اطراف جلوگیری کردند؛ لکه گیری و تخلیه دود نیز انجام شده است. 

انتهای پیام/

    

دیگر خبرها

  • مناطق نفت‌خیز جنوب آماده مقابله با مشکلات احتمالی ناشی از شرایط بد آب‌وهوایی
  • نجات ۸ تن از آتش‌سوزی یک ساختمان در بلوار کاوه تهران
  • پایگاه های هلال احمر استان زنجان در حالت آماده باش قرار گرفتند
  • دستگاه‌های اجرایی استان زنجان در آماده باش کامل هستند
  • نجات ۷ نفر با نردبان هیدرولیک در آتش‌سوزی خیابان ولیعصر
  • نجات ۷ نفر از میان آتش‌ و دود به کمک آتش‌نشانان پایتخت
  • آماده باش خرم آباد برای مقابله با آبگرفتگی معابر
  • آماده باش دستگاه‌های اجرایی برای مقابله با بحران‌های احتمالی
  • هتل معروف تهران آتش گرفت، مدیران با آتش‌نشانان درگیر شدند! +تصویر
  • هتل معروف تهران آتش گرفت/ درگیری مدیران هتل با آتش‌نشانان: چرا تعداد زیادی آتش‌نشان به محل حادثه اعزام کرده‌اید!