Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خرداد»
2024-04-25@09:43:55 GMT

بعیدی نژاد: آفکام توجیه ایران اینترنشنال را نپذیرفت

تاریخ انتشار: ۶ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۲۲۶۶۲۲

خرداد: حمید بعیدی نژاد سفیر ایران درانگلیس گفت: آفکام به دنبال شکایت سفارت ایران علیه شبکه ایران اینترنشنال، گزارش خود را در 13 صفحه منتشر کرد.درمجموع، آفکام توجیهات این شبکه در مصاحبه با نماینده گروه مسلح را نپذیرفته است.
به گزارش ایرنا، بعیدی نژاد روز سه شنبه با انتشار پیامی درتوییترافزود که این نهاد ناظر بر رسانه‌های صوتی وتصویری انگلستان در توضیحات بعدی تشریح کرده که آن شبکه با تعدیل مواضع خود سعی کرده که فضای اتهام علیه خود را تغییر دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پس از پخش مصاحبه شبکه تلویزیونی ایران اینترنشنال با سخنگوی گروهک تروریستی الاحوازیه که از حمله تروریستی به شهر اهواز تمجید کرده بود سفیر جمهوری اسلامی ایران در لندن این اقدام را نقض صریح قانون و نماد آشکار حمایت از تروریسم خوانده و به آفکام شکایت کرده بود.ایران اینترنشنال یک شبکهٔ تلویزیونی ماهواره‌ای فارسی‌زبان با تمرکز بر برنامه‌های سیاسی و اجتماعی است که مرکز آن در لندن قرار دارد. این شبکه از روز پنجشنبه 28 اردیبهشت‌ماه 1396پخش برنامه‌های خود را آغاز کرد.روزنامه گاردین درمقالاتی از وابستگی ایران اینترنشنال به کمک‌های مالی ولیعهد عربستان خبر داده است.برپایه آخرین گزارش این روزنامه، عربستان 250 میلیون دلار برای راه‌اندازی ایران اینترنشنال که هیچ‌گونه درآمدی از طریق تبلیغات ندارد، هزینه کرده است.پیش‌تر وزارت امور خارجه انگلیس، طرح شکایت تهران از شبکه ایران اینترنشنال از مسیر آفکام را بهترین گزینه اعلام کرده بود.سفیر ایران درانگلیس افزود:گزارش ۱۳صفحه‌ای آفکام شرح تمامی جزئیات اقدامات این شبکه برای تعدیل مواضع خود در روزگزارش حادثه می‌باشد. درنهایت آفکام جمع‌بندی کرده که با اقدامات اصلاحی بعدی، آن شبکه اقدام غیرقابل‌قبول اولیه خود را رفع نموده و خود را از نقض قوانین رهانیده است و لذا مستحق برخورد قانونی نیست.بعیدی نژاد در عین ‌حال اشاره داشت:یک مشکل بررسی آفکام آن است که به جای مبنا قرار دادن برنامه «پخش زنده» که مجری در تماس تلفنی مستقیم، به نماینده گروه تروریستی الاحوازیه خوش‌آمد می‌گوید، پخش تکراری برنامه را ملاک قرار داده که برنامه «ضبط‌ شده» تلقی می‌شده و اعمال قوانین رسانه‌ای نسبت به این دو نوع برنامه متفاوت است.وی تصریح کرد: گزارش آفکام به‌روشنی تشریح می‌کندکه با توجه به شکایت فوری سفارت ایران، شبکه ایران اینترنشنال بلافاصله با عمل به توصیه‌ های اضطراری وکلای خود و از طریق تغییر لحن و زیرنویس‌ها و به‌ویژه مصاحبه‌هایی که در طول آن روز انجام می‌دهند فضای شبکه و برنامه‌ها را تغییر می دهند.سفیرایران عنوان کرد: با تغییر فضای شبکه و تعدیل موضع اولیه بر اساس نظر وکلا، آن شبکه سعی می‌کند از اتخاذ اقدامات عملی آفکام علیه خود مصون بماند و زمینه‌های لازم برای تبرئه خود را فراهم کند. وی در پایان نوشت:این شبکه باید درس بزرگی از رفتار کاملاً غلط و غیرقانونی خود گرفته باشد و چنین بی‌قانونی در آینده تکرار نشود. برچسب ها: بعیدی نژاد ، آفکام ، ایران اینترنشنال

منبع: خرداد

کلیدواژه: بعیدی نژاد آفکام ایران اینترنشنال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khordad.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خرداد» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۲۲۶۶۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مسیر فعلی مونوریل قم توجیه ترافیکی ندارد

به گزارش خبرنگار مهر، مجید اخوان ظهر چهارشنبه در نشست خبری به مناسبت روز شورا در جمع اصحاب رسانه استان قم گفت: بودجه شهرداری قم در سال جاری رشد خوبی داشته است هر چند که این بودجه پاسخگوی نیازهای مجموعه مدیریت شهری در حوزه های مختلف از جمله عمرانی نیست.

رییس کمیسیون برنامه و بودجه و سرمایه‌گذاری شورای اسلامی شهر قم گفت: تلاش شده تا تعرفه ها و دریافت عوارض به صورت معتدل صورت گیرد تا از این بابت فشار زیادی بر شهروندان وارد نشود.

وی بودجه امسال شهرداری قم را ۱۴ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان عنوان کرد و گفت: از این میزان ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان بودجه جاری شهرداری قم است که مشمول حقوق کارکنان و سازمان های همانند آتش نشانی می شود.

اخوان ادامه داد: هزینه نگهداری شهر قم هزار میلیارد تومان است و روزانه ۳ میلیارد تومان هزینه رفت و روب فضای شهری و فضای سبز قم می شود.

وی گفت: سرانه بودجه عمرانی برای هر شهروند قمی ۱۰ میلیارد تومان است و در مجموع ۱۱ هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان هزینه عمرانی پیش بینی شده است.

رییس کمیسیون برنامه و بودجه و سرمایه‌گذاری شورای اسلامی شهر قم در ادامه بیان کرد: دولت قصد ندارد برای دو خط موازی حمل و نقل شهری اعتباری جداگانه اختصاص دهد.

وی افزود: با این اوصاف خط دوم متروی قم حذف می شود و مونوریل جایگزین آن خواهد شد.

اخوان اضافه کرد: مونوریل قم هیچکدام از خیابان های اصلی شهر را پوشش نمی دهد در حالی که پروژه مترو اینگونه نیست.

وی تاکید کرد: در حالی مونوریل توجیه پذیر خواهد بود که از پردیسان به سمت حرم مطهر حضرت معصومه سلام الله علیها ادامه یابد اما مسیر فعلی از پارک سوار شمالی تا حرم مطهر بار ترافیکی شهر را برنخواهند داشت.

کد خبر 6087962

دیگر خبرها

  • مسیر فعلی مونوریل قم توجیه ترافیکی ندارد
  • اینترنشنال پدرخوانده سناریوهای پنج‌گانه / رویایی به نام شکست ناپذیری رژیم صهیونیستی
  • طعنه سنگین رشیدی کوچی به کریمی قدوسی: گفته بودی من نفوذی اسرائیلم اما خدا جای حق نشسته /بازم برای توجیه رفتار غلطت از رهبری هزینه کردی!!
  • پربیننده‌ترین شبکه تلویزیون مشخص شد
  • نزاع و درگیری لفظی تحلیلگران اینترنشنال در آنتن زنده
  • تلاش برای تخلیه سیلاب از منازل زرند/تخریب شبکه آب شرب ٨ روستا
  • درگیری لفظی تحلیلگران اینترنشنال در آنتن زنده | این حرف های بد را به خودتان بزنید لطفا!
  • برنامه «سرزمین شعر» ادامه‌دار شد/ آغاز فصل دوم از خرداد
  • نگرانی اینترنشنال از تحویل سامانه اس۴۰۰ روسیه به ایران | این سامانه چه توانایی دارد؟
  • گفتگو با حمید معصومی نژاد؛ از قبولی در آزمون ورودی پزشکی در رم تا پیشنهاد بازیگری (+عکس)