Web Analytics Made Easy - Statcounter

خرداد: رئیس قوه قضاییه از سازمان بازرسی کل کشور و مسئولان قضایی استان های سیل زده خواست تا ضمن حضور‌ فوری در مناطق سیل‌زده، به بررسی ابعاد این حوادث به ویژه سیل شیراز بپردازند.
به گزارش خرداد از اداره کل روابط عمومی قوه قضاییه آیت الله سید ابراهیم رئیسی روز سه شنبه با صدور پیامی به بازماندگان حادثه شیراز تسلیت گفت و سازمان بازرسی کل کشور و مسئولان قضایی استان های سیل زده را مکلف کرد تا ضمن حضور در مناطق سیل زده، ابعاد حادثه را مورد نظارت و ارزیابی قرار دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در پیام رئیس قوه قضاییه آمده است: ضمن عرض تسلیت به بازماندگان محترم حوادث اخیر در شهر شیراز و استان های دیگر و آرزوی سلامتی و بهبودی مصدومین این حوادث، از مسئولین قضایی استان های مربوطه و سازمان بازرسی کل کشور می خواهم با حضور فعال در مناطق سیل‌زده و با همکاری سایر دستگاه های ذیربط و امدادگران محترم، ضمن کاستن از درد و رنج مردم حادثه ‌دیده، ابعاد و زوایای گوناگون موضوع را ارزیابی نمایند تا در خصوص سهل انگاری و بی توجهی احتمالی برخی از دست اندرکاران مسئول، برخورد لازم از سوی دستگاه قضایی صورت گیرد.به گزارش ایرنا روز گذشته (دوشنبه) سیل ناگهانی در دروازه قرآن شیراز موجب کشته شدن 19 نفر و مصدوم شدن بیش از صد مسافر و شهروند شیرازی شد. شدت این سیل به گونه ای بود که خودروهای پارک شده و در حال تردد در دروازه قرآن را تا مسافتی با خود برد و بر روی هم انباشت. وضعیت آب و هوا در استان فارس به گونه ای است که 112 هزار مسافر شب گذشته در اماکن سرپوشیده در شهر اصفهان اسکان یافتند.  برچسب ها: رئیس قوه قضاییه ، شیراز ، سیل

منبع: خرداد

کلیدواژه: رئیس قوه قضاییه شیراز سیل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khordad.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خرداد» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۲۲۶۶۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راهکار سند تحول قوه قضاییه برای ارزیابی ادله در محاکم

سند تحول قضایی برای رفع مشکل در ارزیابی ادله به عنوان یکی از علت‌های ایجاد مانع غیرمتقن بودن برخی آراء و تصمیمات قضایی، راهبرد "دسترسی برخط به پایگاه‌های اطلاعاتی دستگاه‌های اجرایی و ضابطان" را در نظر گرفته است. - اخبار اجتماعی -

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم، توسعه امکان استعلام برخط قضات از پایگاه‌های اطلاعاتی حاکمیتی مانند مکان‌یابی مخابراتی، اطلاعات بانکی، تصاویر دستگاه‌های خودپرداز، مراکز درمانی و ترددهای شهری راهکار سند تحول برای استفاده حداکثری از فناوری‌های نوین در تحصیل و ارزیابی ادله است.

بر اساس سند جدید تحول و تعالی قوه قضاییه، "غیرمتقن بودن برخی آرا و تصمیمات قضایی"، "اطاله در فرآیند دادرسی" و "اجرای ناقص و دیرهنگام برخی از احکام" سه چالش یا مانعی است که در مسیر تحقق مأموریت اول قوه قضائیه در زمینه "رسیدگی به تظلمات، تعدیات، شکایات، حل و فصل دعاوی و رفع خصومات" قرار دارد.

همچنین پنج عامل "تعارض، ابهام و نقص قوانین و مقررات"، "نقص در زمینه‌های مؤثر برای صدور آرا و تصمیمات متقن"، "خطای برخی از نظرات کارشناسی"، "استفاده حداقلی از فناوری‌های نوین در تحصیل و ارزیابی ادله" و "روزآمدنبودن بخش‌هایی از نظام و فرآیند‌های دادرسی متناسب با قضای اسلامی" علت‌هایی‌ است که در سند تحول برای وجود مشکل "غیرمتقن بودن آراء و تصمیمات قضایی" شناسایی شده است.

مدیران قضایی مکلف به پیاده‌سازی "سند تحول قضایی" هستند

راه‌حل رفع مشکل استفاده حداقلی از فناوری‌های نوین در تحصیل و ارزیابی ادله در سند تحول

سند تحول قضایی برای رفع مشکل استفاده حداقلی از فناوری‌های نوین در تحصیل و ارزیابی ادله به عنوان یکی از علت‌های ایجاد مانع غیرمتقن بودن برخی آراء و تصمیمات قضایی، راهبرد "دسترسی برخط به پایگاه‌های اطلاعاتی دستگاه‌های اجرایی و ضابطان" را در نظر گرفته است.

راه‌حل اجرایی این راهبرد توسعه امکان استعلام برخط قضات از پایگاه‌های اطلاعاتی مراجع حاکمیتی از قبیل مکان‌یابی مخابراتی، اطلاعات بانکی، تصاویر دستگاه‌های خودپرداز، مراکز درمانی و تردد‌های شهری است.

متولی اجرای این راهکار، مرکز آمار و فناوری اطلاعات، دادستانی کل کشور و دادگستری استان‌ها هستند و مهلت اجرای آن تا پایان سال 1404 است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • وعده سازمان بازرسی منطقه ۳ برای رفع مشکلات تولیدکنندگان
  • اطفاء حریق یک واحد صنفی در تربت حیدریه
  • راهکار سند تحول قوه قضاییه برای ارزیابی ادله در محاکم
  • اژه ای: پیگیری نمایندگان، دخالت نیست/ نمایندگان از مراکز قضایی بازدید کنند و اگر اشکالی بود، به من یا پشت تریبون بگویند/ نکات، اظهارات و واگویه‌های ۲۳ تن از نمایندگان مجلس با رئیس قوه قضا
  • استقبال اژه‌ای از بازدید نمایندگان از زندان‌ها
  • باید بستر‌های مشارکت مردم در امر رونق اقتصاد و جهش تولید را فراهم آوریم
  • اژه‌ای: نمایندگان مجلس از مراکز و مراجع قضایی بازدید کنند
  • باید بسترهای مشارکت مردم در امر رونق اقتصاد و جهش تولید را فراهم آوریم/ از بازدید نماینده‌های مجلس از زندان‌ها استقبال می‌کنیم
  • افشای ابعاد تازه از جنایات صهیونیست‌ها در برخی مناطق غزه
  • ابعاد راهبردی -امنیتی عملیات وعده صادق بررسی می شود