Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، بهرام قاسمی، سخنگوی وزارت امور خارجه، به مناسبت ۶ فروردین سالروز تولد زرتشت گفت: تقارن عید نوروز و شکفتن بهار زیبا با تولد آشو زرتشت، پیامبر آیین باستانی ایرانیان را باید به فال نیک گرفت. سندشناسان و محققان، کهن ترین نغمه های ناب شعر و داستان سرایی را تا دوران حیات "آشو زرتشت" جستجو کرده و در این جستجو به اوستا به ویژه "گاتاها" رسیده اند، اثری که کهن ترین سروده ها و نیز داستان آفرینش را زمزمه می کند؛ یکی از سندهای معتبر این ادعا الفهرست ابن ندیم است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

قاسمی افزود: "گاتاها" داستان حیات، هدف آفرینش و خلقت انسان است. روایت داستانی اوستا، جنگ میان خیر و شر و یادآوری جایگاه انسان در این جنگ سرنوشت ساز است. دعوت انسان به نیک پنداری، نیک گفتاری و نیک رفتاری و توالی این سه عنصر اصیل بی دلیل نیست. انسان فانی تنها در سایه این شاه کلید به جریان لایزال خیر و سعادت و رستگاری خواهد پیوست. تولد آشو زرتشت و سال نو را به همه پیروان آیین زرتشتی بویژه هموطنان پرمهر زرتشتی تبریک و شادباش عرض می نمایم."# سله نودون موبارک#

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: باستانی تولد رسانه عید نوروز وزارت امور خارجه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۲۲۶۶۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نماینده ایران رتبه دوم مسابقات «خیرالتلاوه» لبنان را کسب کرد


به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، در مسابقات بین‌المللی قرآن «خیرالتلاوت» رادیو صوت‌الهدی لبنان که در چهار مرحله و به صورت مجازی برگزار شد محسن قاسمی قاری کشورمان بعد از نماینده مصر، رتبه دوم این مسابقات را کسب کرد.

محسن قاسمی درباره این مسابقات گفت: فراخوان مسابقات قبل از ماه مبارک رمضان منتشر شد و از قاریان متقاضی درخواست شده بود تا تلاوتی سه دقیقه‌ای از خود ارسال کنند. در مرحله اول قاریانی از کشور‌های مختلف تلاوت ارسال کرده بودند که از بین آنها ۲۰ قاری برای مرحله دوم انتخاب شدند.

وی افزود: در ادامه از ۲۰ نفر مرحله دوم مجدد فایل صوتی تلاوت درخواست شد و پس از داوری، از این جمع ۱۰ نفر به مرحله سوم راه یافتند. در این مرحله نیز هر کدام از قاریان یک فایل صوتی از آیات مشخص شده را ارسال کردند تا در نهایت پنج نفر به مرحله نهایی این مسابقات راه یافتند. در مرحله نهایی هر قاری فایل صوتی تلاوت خود را ارسال کرد که از میان آنها رتبه‌بندی نهایی اعلام شد.

این قاری کشورمان اظهار کرد: این تلاوت‌ها پس از تدوین نهایی در ماه مبارک رمضان از رادیو صوت‌الهدی لبنان پخش شد و با حضور یک گروه داوری، ارزیابی و در نهایت نیز عبدالرزااق شهاوی، قاری مصر رتبه اول، نماینده ایران نیز رتبه دوم و سعد محی‌الدین از لبنان رتبه سوم را دریافت کردند.

قاسمی اضافه کرد: بیشتر برای حفظ آمادگی در این مسابقات شرکت کردم و صرفاً هدفم کسب رتبه نبود، ضمن اینکه در این مسابقات قاریان شناخته شده‌ای از ایران، افغانستان و ... حضور داشتند که موفق به دریافت رتبه نشدند.

دیگر خبرها

  • نماینده ایران رتبه دوم مسابقات «خیرالتلاوه» لبنان را کسب کرد
  • آموزش عامل شکل‌گیری روان است
  • نقش مهم حمایت والدین در سلامت روانی و احساسی فرزندان
  • نقد و بررسی کتاب به من نگو فرمانده برگزار شد
  • تصاویری از معبد باستانی در ایران؛ شاهکار نقش‌برجسته اژدها را ببینید
  • رشد ۱۹ درصدی بارگیری راه آهن شرق در فروردین ۱۴۰۳
  • روایتی از یک آخرالزمان اَنگل‌زده در سریالی کره‌ای
  • (ویدئو) گلایه شیرین سریال نون خ از خواستگار‌های واقعی‌اش!
  • (ویدئو) گلایه شیرین سریال نون خ از خواستگار‌های واقعی اش!
  • سریال کره‌ای «انگل: خاکستری»؛ روایتی تماشایی از یک آخرالزمان اَنگل‌زده