Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارسینه»
2024-04-25@13:35:54 GMT

کارکنان زن مجله واتیکان استعفا دادند

تاریخ انتشار: ۶ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۲۲۶۷۹۴

خبرگزاری فرانسه نوشت، «لوستا اسکارافیا» موسس این مجله (Woman Church World) که هر ماه منتشر می شود، در سرمقاله ای برای وبلاگ خبری ایتالیایی (Il Sismografo) نوشت: ما تسلیم می شویم، زیرا احساس می کنیم که در فضای بی اعتمادی و فقدان حقانیت محاصره شده ایم.

این ماهنامه که به موضوعات مهمی چون سواستفاده جنسی از راهبه ها از سوی کشیشان کلیساها پرداخته است، قدمتی هفت ساله دارد و به عنوان ضمیمه روزنامه رسمی واتیکان تحت عنوان «اوسرواتوره رومانو» منتشر می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته اسکارافیا، سردبیر جدید روزنامه رسمی واتیکان با وارد کردن نیروهای جدیدی به تحریریه این ماهنامه و اعمال کنترل بر تیم تحریریه آن، درصدد تضعیف مجله برآمده است.

وی افزود: در این راستا، زنانی که از فرمانبرداری بالایی برخوردار باشند و از آزادی بیان مدنظر پاپ فرانسیس چشم پوشی کنند، برای فعالیت در این نشریه گزینش می شوند.

به گزارش ایرنا، کلیسای کاتولیک در سال ۲۰۱۸، سالی مصیبت بار را تجربه کرد. پاپ فرانسیس رهبر کاتولیک های جهان در این سال، به دلیل بی توجهی به موارد غیراخلاقی در کلیساها، میراث خود را به ورطه تهدید کشاند.

فرانسیس دستکم در آغاز دوره تصدی گری اش در منصب پاپ، مایل به چشم پوشی از رسوایی های اخلاقی گذشته یا سرپوش گذاشتن بر ادعاها بود، مشروط بر اینکه افراد متخلف آن را جبران کرده باشند.

فرانسیس در زمان برعهده گرفتن منصب پاپ، این عبارت مشهور را بر زبان آورد: «من که باشم که قضاوت کنم». این عبارت در مورد یک کشیش همجنس باز به کار برده شد که پاپ وی را به رغم متهم شدن به رسوایی اخلاقی، به مقام مشورتی عالی رتبه منصوب کرد.

چنانچه فرانسیس در آغاز عهده دار شدن منصب پاپ، موارد غیراخلاقی مشاورانش را با دید موشکافانه تری قضاوت می کرد، ممکن بود در سال ۲۰۱۸ از اعتبار بالاتری برخوردار باشد.

رسوایی های اخلاقی در سال گذشته میلادی گریبان کلیسای شیلی، آمریکا، آلمان و استرالیا را گرفت. لغزش کشیش های کلیسای کاتولیک، مساله حضور کشیش های همجنس باز در میان کشیشان این کلیسا را سر زبان ها انداخت.

واتیکان در سال ۲۰۰۵ اعلام کرد که حتی همجنس بازان مجرد نباید به مقام کشیشی دست یابند. واتیکان همچنین از رهبران کلیساها خواست از میان افرادی که تجربه همجنس گرایی دارند، متقاضی دانش اندوزی نپذیرند.

در همین حال، برخی چهره های محافظه کار در کلیساهای آمریکا با یادآوری اینکه حدود ۸۰ درصد از قربانیان جنسی، مرد بوده اند، بر پاکسازی کلیساها از کشیش های همجنس باز تاکید کردند.

 

منبع: پارسینه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۲۲۶۷۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعتصاب کارکنان راه آهن هلند

تین نیوز

کارکنان راه آهن هلند در اعتراض به نا امنی دست به اعتصاب زدند

به گزارش تین نیوز به نقل از ریل نیوز، اتحادیه کارکنان راه آهن هلند از برنامه ریزی برای برگزاری اعتصاب سراسری در روز ۲۰ آوریل (۱ اردیبهشت ماه) خبر داد.

کارکنان راه آهن هلند در اعتراض به ضرب و شتم یک مامور فروش بلیط و یک لکوموتیوران در یکی از ایستگاه های راه آهن این کشور، شنبه شب در تمامی ایستگاه های راه آهن هلند اعتصاب کردند.

به نوشته نشریه داچ نیوز، این اعتصاب سه دقیقه ای راس ساعت ۲۲:۳۰ به وقت محلی هلند، در سراسر این کشور برگزار شد. کارکنان راه آهن معتقدند که دولت باید ساز و کاری جامع برای حفظ امنیت آنها طراحی نموده و از تکرار حوادثی مشابه در آینده جلوگیری نماید.

حادثه ضرب و شتم یک زن مامور فروش باجه بلیت در یک ایستگاه محلی واقع در مسیر دلفت لاهه رخ داده که منجر به آسیب دیدگی شدید این کارمند راه آهن هلند شده است. بنا بر اعلام پلیس، گروهی از جوانان ناشناس به این مامور راه آهن حمله ور شده و وی را مورد ضرب و شتم شدید قرار داده اند.

بنا بر اعلام پلیس هلند، میزان حملات انجام شده به کارکنان راه آهن این کشور طی یک سال گذشته بیش از ۸ درصد افزایش داشته است. طی بازه زمانی یک ساله، ۱۰۴۲ مورد درگیری میان کرکنان راه آهن و افراد مهاجم گزارش شده که وضعیتی نگران کننده در خصوص حفظ امنیت کارکنان راه آهن ایجاد نموده است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • دو عضو کابینه نتانیاهو استعفا کنند
  • پاپ فرانسیس: جنگ غزه و اوکراین را متوقف کنید
  • اعتصاب کارکنان راه آهن هلند
  • (عکس) ورزشکار جنجالی مدل شد؛ سارا خادم‌الشریعه روی جلد مجله معروف
  • نانسی پلوسی: نتانیاهو باید استعفا دهد
  • ورزشکار زن ایرانی روی جلد مجله معروف؛ ورود به عرصه مد پس از مهاجرت! + عکس
  • همبازی شدن آل پاچینو و دن استیونز در یک فیلم ترسناک
  • نانسی پلوسی: نتانیاهو باید استعفا کند
  • دومینوی استعفا در ارتش صهیونیستی
  • (ویدئو) چرا استعفا‌های امروز در ارتش اسرائیل مهم هستند؟