Web Analytics Made Easy - Statcounter

ساعت24 -معاون رئیس جمهوری امروز سه شنبه با حضور در بیمارستان های نمازی و شهید رجایی شیراز از مصدومان سیل روز گذشته این شهر عیادت و دلجویی کرد.

محمد باقر نوبخت در این بازدید از آخرین روند درمان مصدومان حادثه سیل شیراز مطلع شد و بر اهتمام ویژه برای درمان این بیماران تاکید کرد.

رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور پیش از این شامگاه دوشنبه در جلسه شورای مدیریت بحران استان فارس با اشاره به رسیدگی ویژه به وضعیت مصدومانی که در پی این رخداد در مراکز درمانی به سر می برند گفت: اسکان همراهان این مصدومان و حادثه دیدگان امری است که باید مورد توجه قرار گیرد و این افراد تا زمان رسیدگی به مشکلاتشان در بهترین اماکن اقامتی شیراز اسکان داده شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی همچنین از لزوم انتقال رایگان اجساد به شهرهای مورد نظر سخن گفت و ادامه داد: این خانواده‌ها نباید به جز مصیبتی که دیده اند دغدغه دیگری داشته باشند و به همین جهت تنخواه مورد نیاز این اقدامات در اختیار رئیس سازمان برنامه و بودجه استان فارس قرار خواهد گرفت.

نوبخت عنوان کرد: خسارت وارده به کسانی که از حوادث غیرمترقبه آسیب می بینند در دولت تعریف شده لذا خسارت به خودروهایی که در حادثه سیل شیراز وارد شده از سوی دولت جبران می شود تا دغدغه مضاعف به خانواده‌های آسیب دیده وارد نشود.

در این جلسه که با حضور وزیران اطلاعات، بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و استاندار و دیگر مسئولان استان فارس برگزار شد، آخرین وضعیت سیل شیراز و اتخاذ راهکارها برای پیشگیری از وقوع حادثه مشابه بررسی شد.

سیل ناگهانی که پنجم فروردین در دروازه قرآن شیراز رخ داد موجب کشته شدن و مصدومیت شماری از هموطنان شد.

این سیل اتومبیل های پارک شده و در حال تردد در دروازه قرآن را تا مسافتی با خود برد و بر روی هم انباشت. پلیس، شمار خودروهای آسیب دیده در این حادثه را افزون بر یکصد خودرو اعلام کرد.

بنا بر اعلام وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، شمار جانباختگان در حادثه سیل شیراز به 19 نفر افزایش یافت.

سعید نمکی سه شنبه در بازدید از بیمارستان شهید رجایی شیراز با بیان اینکه 110مصدوم از حوادث سیل شیراز به مراکزدرمانی انتقال یافته اند گفت : این افراد به صورت اعزامی و یا مراجعه کننده به مراکز درمانی شیراز خدمات درمانی و سلامت دریافت کرده اند.

منبع: خبرآنلاین

منبع: ساعت24

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۲۲۶۸۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

درمان رایگان کودکان زیر هفت سال دستاورد بزرگ دولت سیزدهم است

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: درمان رایگان کودکان زیر هفت سال به عنوان یکی از دستاوردهای بزرگ دولت سیزدهم در سال ۱۴۰۲ به شمار می‌رود.

به گزارش مشرق، بهرام عین‌اللهی اظهار داشت: بهترین خبر خوشی که می‌توانیم در آستانه سال جدید به مردم ارائه دهیم، رایگان شدن درمان کودکان زیر هفت سال است تا از این طریق بتوانند خدمات مورد نیاز را در مراکز درمانی و بیمارستانی دولتی به خوبی دریافت کنند.

وی ادامه داد: معتقدیم کودکان زمانی که بیماری‌های آنان در دوران کودکی درمان شود، امکان زندگی کردن تا ۷۰ سال پس از آن را خواهند داشت. در واقع این اقدام پیشگیری و درمان انواع بیماری‌ها با قابلیت درمان در این کودکان به شمار می‌رود.

درمان کودکان زیر هفت سال برای ۷۰ سال زندگی نکردن با بیماری

وزیر بهداشت اضافه کرد: زمانی که کودکی در سنین زیر هفت سال بیماری تنبلی چشم داشته باشد با درمان آن می‌توان از عمری هزینه‌های درمانی برای این کودک جلوگیری کرد زیرا اگر در این دوره درمان نشود دیگر نه تنها اصلاح نمی‌شود بلکه باید ۷۰ سال با تنبلی چشم زندگی کند.

وی تصریح کرد: درمان در همه بیماری‌ها به همین شیوه است و به عنوان نمونه در صورتی که کودکی با مشکلات در ناحیه گوش مواجه شود و اگر پیوند حلزون برای این کودک انجام نشود علاوه بر هزینه‌های سنگین درمانی، ۷۰ سال کرولال می‌شود.

عین‌اللهی افزود: بزرگترین و بهترین خبری که وزارت بهداشت در مجامع جهانی مطرح کرد و آن هم در شرایطی که در غزه کودکان کشته می‌شوند، رایگان شدن درمان کودکان زیر هفت سال است که همه خانواده‌ها باید از این فرصت برای درمان بیماری‌ها در کودکان خود استفاده کنند.

وی معتقد است: بسیاری از بیماری‌ها در سنین زیر هفت در کودکان خود را نمایان می‌کند بنابراین تشخیص و درمان آن در این بازه زمانی بسیار دارای اهمیت است به همین دلیل این موضوع در هیات دولت تصویب و از اول اسفند سال جاری در همه بیمارستان‌های دولتی این طرح اجرایی شده است.

رایگان شدن خدمات سرپایی و بستری شیرخواران و کودکان زیر هفت سال کشور

سعید کریمی، معاون درمان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ۱۵ بهمن از رایگان شدن خدمات سرپایی و بستری شیرخواران و کودکان زیر هفت سال کشور در مراکز درمانی دولتی خبر داد و گفت: این موضوع در هیات دولت مصوب شد و بزودی به همه دانشگاه‌های علوم پزشکی و مراکز درمانی دولتی ابلاغ می‌شود.

محمد مخبر، معاون اول رییس جمهور مصوبه رایگان شدن همه خدمات سرپایی و بستری شیرخواران و کودکان زیر هفت سال(به استثنای داروی سرپایی) و استفاده از مجموعه ابزار(کیت) تولید داخل غربالگری نوزادان در مراکز دولتی دانشگاهی را روز نهم اسفند ابلاغ کرد.

منبع: ایرنا

دیگر خبرها

  • درمان رایگان کودکان زیر هفت سال دستاورد بزرگ دولت سیزدهم است
  • ۱۸۰ میلیارد ریال مستمری فوق‌العاده به مددجویان سیل‌زده بلوچستان واریز شد
  • واریز ۱۸ میلیارد تومان مستمری فوق‌العاده به مددجویان سیل‌زده بلوچستان
  • تاخیر در پرداخت هزینه‌های درمان توسط بیمه دانا فرهنگیان را گلایه‌مند کرد
  • تعداد مصدومان حادثه اتوبوس در پاکدشت به ۳۰ نفر رسید
  • افزایش مصدومان حادثه اتوبوس در پاکدشت به ۳۰ نفر
  • برخورد اتوبوس با گاردریل در جاده امام رضا(ع)؛ ۳۰ نفر مصدوم شدند
  • ۳ مصدوم در انفجار ناشی از نشت گاز یک واحد مسکونی در شاهرود
  • ۳۰ درصد از پذیرش پزشکان از طریق نظام ارجاع خواهد بود
  • امداد رسانی به شش مصدوم حادثه تصادف خودرو سواری و موتورسیکلت در میانجلگه