Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، انوشیروان محسنی بندپی شامگاه سه شنبه در جمع خبرنگاران از آماده باش دستگاه‌های عضو ستاد مدیریت بحران استان تهران خبر داد و گفت: برنامه ریزی و کنترل بسیار خوبی برای مقابله با سیل انجام شده و تا این لحظه شاهد ورود خسارات مالی و یا صدمات جانی به مردم در استان تهران نبودیم.

وی افزود: بازدید از رود دره‌های ارتفاعات تهران انجام شده است افرادی که به دلیل عدم تمکن مالی در حاشیه این رود دره‌ها اقدام به ساخت آلاچیق کرده بودند، سامان دهی شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

استاندار تهران از لایروبی مستمر مسیر این رود دره‌ها به سوی نقاط پایینی تهران خبر داد و گفت: این اقدام سبب جلوگ یری از پس زدگی آب می‌شود، همچنین از فعالیت مراکز پذیرایی در حول و حوش این رود دره‌ها جلوگیری به عمل آمد و همکاری مردم و صاحبان صنوف مناسب بود و همه این همکاری‌ها باعث شد، تا این لحظه با حادثه غیر مترقبه ای مواجه نشویم.

محسنی بندپی افزود: ۲ بازه زمانی توسط اداره کل هواشناسی پیش بینی شده که یکی از ساعت ۱۶:۳۰ الی ۱۹:۳۰ است، که از ساعت ۱۵ در غرب تهران شاهد بارندگی بودیم و در شرق تهران نیز از ساعت ۱۹:۳۰ تا ۲۲:۳۰ شاهد بارندگی خواهیم بود، که آماده باش و تلاش نیروهای شهرداری، هلال احمر، راه و ترابری و نیروی انتظامی تا عادی شدن اوضاع ادامه خواهد داشت.

وی گفت: تنها نیمی از سدهای تهران پر است و آب‌های پشت این سدها تخلیه شده و به مزارع پایین دست انتقال داده شده است و تحمل بارش‌ها را دارد و طغیانی شدن رودخانه‌ها در این شرایط منتفی است.

کد خبر 4576343

منبع: مهر

کلیدواژه: انوشیروان محسنی بندپی استانداری تهران سیل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۲۲۶۸۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نشست ستاد مدیریت بحران کهگیلویه و بویراحمد در پی اعلام هشدار قرمز هواشناسی

کرمی مدیرکل هواشناسی استان  گفت: سامانه بارش زا روز سه شنبه ۲۹ اسفند وارد استان می‌شود و تا یکم فروردین ادامه دارد.

کرمی افزود: آبگرفتگی معابر شهری و برون شهری، سراریز شدن روان آب‌ها در دره‌ها و کوه‌ها، وقوع سیل در برخی دره‌ها و رودخانه‌ها از مهمترین پیش بینی‌های این موج بارشی است.

مدیرکل مدیریت بحران استان هم گفت: همه مرخصی‌های مدیران کل دستگاه‌های خدمات رسان تا پایان سامانه بارشی لغو شده است.

نیک روز افزود: به عشایر، کشاورزان، مزرعه داران ماهی و دامداران توصیه می‌شود تمهیدات لازم را برای پیشگیری از وقوع هر گونه حادثه اتحاذ کنند.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان هم گفت: مخازن شهر‌های استان قبل از آغاز بارندگی‌ها تکمیل شده و بسته می‌شوند تا از ورود گل ولای به آنها خودداری شود.

صالحی افزود: در تلاش هستیم که قطعی آب پیش نیاید لذا از همه همشهریان انتظار می‌رود در مصرف بهینه آب تلاش کنند.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان هم گفت: ۵۶ تیم در سطح استان آماده هستند تا در صورت قطعی برق اقدامات لازم را انجام دهند.

مرادی افزود: جلسه مدیریت بحران در این شرکت برگزار شده و مرخصی همه کارکنان و مدیران ستادی تا بعد از بارش‌ها لغو شده است.
مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان هم با بیان اینکه سه سد استان می‌تواند بخش‌های زیادی از سیلاب‌ها را مهار کنند گفت: مخزن سد‌های کوثر، چم شیر و شاه قاسم می‌تواند این روان آب‌ها و سیلاب‌ها را در خود جای دهند.

مصلح افزود: شاید طی این بارش‌ها مجبور شویم تا بخشی از آب سد کوثر را رها سازی کنیم.

دهقان مدیرکل ورزش و جوانان استان هم از لغو همه صعود‌های کوهنوردی استان خبر داد و گفت: تیم‌های نجات غریق این استان نیز آماده هستند تا این در این زمینه کمک کار ما در این بحران باشند.

معاون توسعه منابع انسانی استاندار هم گفت: همه دستگاه‌ها باید قبل از آغاز بارش‌ها اقدامات پیش گیرانه را انجام دهند.

مرادعلی پیوند افزود: جلوگیری از بحران می‌تواند از وقوع برخی حوادث در این وضعیت پیشگیری کند.

باشگاه خبرنگاران جوان کهگیلویه و بویراحمد یاسوج

دیگر خبرها

  • ستاد مدیریت بحران اهواز به حالت آماده‌باش درآمد
  • آماده‌باش دستگاه‌های عضو ستاد مدیریت بحران بوشهر
  • اعلام آماده باش مدیریت بحران اصفهان به دستگاه‌های امدادی
  • اعلام آماده باش مدیریت بحران اصفهان به دستگاه های امدادی
  • لغو مرخصی مسئولان دستگاه‌های اجرایی چهارمحال و بختیاری
  • هدایت افراد از اماکن آسیب‌پذیر در سیل احتمالی ۵ استان
  • نشست ستاد مدیریت بحران کهگیلویه و بویراحمد در پی اعلام هشدار قرمز هواشناسی
  • آماده‌باش دستگاه‌های عضو ستاد مدیریت بحران ایلام
  • اعلام آماده باش به دستگاه های عضو ستاد مدیریت بحران استان ایلام
  • نشست ستاد مدیریت بحران استان در پی اعلام هشدار قرمز هواشناسی