Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، سربازان سوییسی شاغل در نیروی نظامی واتیکان قسمت‌هایی از لباس نظامی خود به ویژه کلاه‌خود خود را با استفاده از چاپگر سه بعدی تولید می‌کنند.

واتیکان با حدود ۸۰۰ نفر جمعیت دولت شهری مستقل در کشور ایتالیا و در شهر رم است. این کشور محل اقامت پاپ یا همان رهبر مسیحیان کاتولیک در جهان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

واتیکان کوچکترین کشور در دنیا است. این کشور کوچک نیروی نظامی به معنای ملموس برای مردم جهان ندارد و تنها تعدادی سرباز با لباس‌های رنگانگ و عجیب در برخی از نقاط این کشور حضور دارند. اکثریت سربازان واتیکان را سربازان سوییسی تشکیل می‌دهند.

سربازان سوییسی با لباس‌های متمایز خود بیش از صد سال است که مسئولیت محافظت از پاپ را برعهده دارند. این سربازان کلاه‌خود خاصی بر سر می‌گذارند که تا چندی پیش از فلزی به نام مورین ساخته می‌شد، ولی به تازگی مئولان تامین لباس‌های این سربازان تصمیم گرفته‌‍‌اند به جای استفاده از کلاه فلزی، کلاه‌ها را با استفاده از چاپگر سه بعدی تولید کنند.

سربازان پس از تجربه کلاه‌خود‌های جدید خود آن‌ها را برسیار سبک‌تر و خنک‌تر از کلاه‌های دانستند. هزینه صرف خود برای تولید کلاه‌خود‌های جدید نیز بسیار کمتر از نسل گذشته آن است. مسئولان واتیکان به حفظ ظاهر لباس‌های نظامی سربازان این کشور تایید دارند و در صورت عدم تغییر در ظاهر آن، استفاده از هرگونه فناوری را برای کمک به سربازان بلامانع می‌دانند.

سربازان واتیکان اولین بار در سال ۱۹۱۴ این شکل از لباس را را به تن کردند و از آن سال تا کنون این سنت ادامه پیدا کرده است. از مرحله نخسن ۱۳۰ عدد از این کلاه‌خود‌ها سفارش داده شده است و قرار است طی مراسم خاص آن‌ها را به سربازان تحویل دهند. تولید این کلاه خود‌ها ۱۳۰ ساعت زمان خواهد برد.

بیشتر بخوانید: اولین موتورسیکلت ساخته شده با فناوری سه‌بعدی در جهان +فیلم

انتهای پیام/

سربازان واتیکان کلاه‌خود‌های تولید شده با چاپگر سه بعدی بر سر می‌گذارند

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: خواندنی بهترین ها اخبار فناوری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۲۲۷۳۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برتری موسوی و تقوی برابر حریفان

به گزارش خبرگزاری مهر و به نقل از روابط عمومی فدراسیون ووشو، رقابت‌های انتخابی جام‌جهانی ووشو ۲۰۲۴ از صبح امروز (چهارشنبه) با حضور بیش از ۳۰۰ ورزشکار از ۳۸ کشور جهان به میزبانی شهر «جیانگ‌یئن» در کشور چین آغاز شد و ملی‌پوشان کشورمان برابر حریفان خود قرار گرفتند.

در وزن ۷۵- کیلوگرم، سهیل موسوی در مبارزه با «سعد بوجکا» دارنده مدال نقره جهانی از مراکش پیروز شد و گام به مرحله بعدی گذاشت. وی در مرحله دوم باید با نماینده ترکیه دیدار کند.

همچنین سید معین تقوی ملی‌پوش ایران در وزن ۹۰- کیلوگرم‌، در نخستین مبارزه مقابل «یحیی عمر» از اردن به برتری دست یافت. وی در مرحله بعدی با برنده دیدار نمایندگان ترکیه و نپال رقابت خواهد کرد.

کد خبر 6087505

دیگر خبرها

  • بزرگترین چاپگر ۳بعدی جهان یک خانه را در ۸۰ ساعت می‌سازد
  • سربازان از این طریق امریه بگیرند
  • اسیر بعدی اسرائیلی که نتانیاهو می‌کشد کیست؟
  • برتری موسوی و تقوی برابر حریفان
  • اقتدار جمهوری اسلامی ایران ثمره اتحاد نیرو‌های مسلح است
  • قتدار جمهوری اسلامی ایران ثمره اتحاد نیروهای مسلح است
  • خبر خوش برای سربازان؛ آتش‌نشانی هم سرباز می‌گیرد
  • خبر خوش برای سربازان
  • در هوای مهاجرت ۷۰ میلیون ایرانی!/کلاه‌ها را به احترام ایران از سر بردارید/خطر دوقطبی شدن در موضوع تعطیلات
  • تولید، اشتغال و تأمین معاش خانواده، ثمره پشتکار بانوی اراکی