Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-24@20:42:56 GMT

آب آشامیدنی روستاهای کرمانشاه سالم است

تاریخ انتشار: ۶ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۲۲۷۵۴۰

آب آشامیدنی روستاهای کرمانشاه سالم است

کرمانشاه – ایرنا – مسئول روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب روستایی استان کرمانشاه گفت: سراب ها، چشمه ها و مجتمع های آب روستایی استان کرمانشاه به طور مرتب مورد آزمایش تخصصی سلامت قرار می گیرند و تاکنون هیچ مورد غیر بهداشتی گزارش نشده است.

علی عسکر سبحانی سه شنبه شب در گفت و گو با ایرنا، افزود: به دنبال بارش های اخیر و وقوع سیلاب در برخی از مناطق استان، تیم های کشیک مراکز بهداشت کنترل بر منابع و مخازن آب شرب در مناطق روستایی را تشدید کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


او گفت: با توجه به گزارش های دریافتی از مراکز بهداشت شهرستان ها و بازدیدهای به عمل آمده از سامانه های آبرسانی روستایی استان و انجام کدورت سنجی، کلرسنجی و نمونه برداری باکتریولوژیکی، مشکل خاصی در بحث سلامت آب روستاهای استان گزارش و مشاهده نشده است.
وی در ادامه تاکید کرد: کارشناسان بهداشت محیط با همکاران شرکت های آب وفاضلاب روستایی به طور مستمر مشغول بازدید میدانی از سراب ها، چشمه ها و منابع و مخازن آب روستایی هستند و با انجام آزمایش های تخصصی سلامت آب آشامیدنی مردم را رصد و کنترل می کنند.
سبحانی در خصوص قطع آب شرب روستاها نیز گفت: آب مجتمع های نوشیروان و تپه داراب خان در سرپل ذهاب به علت عبور لوله از عرض دره قطع شده و اکنون با تانکر آبرسان سیار آب این مناطق تامین می گردد و به محض فروکش سیل اکیپ تعمیرات لوله آن را ترمیم و جریان آب را وصل خواهند کرد.
شاخص بهره مندی جمعیت روستایی کرمانشاه از آب شرب سالم 94 درصد است و از نظر شاخص تاسیسات شامل نظارت و کنترل تعمیر و بازسازی 87 درصد که از میانگین کشوری 74 درصد است، بیشتر است.
براساس اعلام سازمان هواشناسی در 2 روز اخیر به صورت میانگین، بارش 50 میلی متر باران در استان کرمانشاه ثبت شده است.
همچنین براساس اعلام این سازمان بارش باران در استان کرمانشاه تا فردا به صورت گسترده و تا آخر هفته به صورت پراکنده ادامه دارد.
استان کرمانشاه با 2 میلیون نفر جمعیت، 14 شهرستان، 32 شهر و بیش از 2 هزار و 622 روستای دارای سکنه دارد که بیش از 24 هزار کیلومتر مربع مساحت آن است.
3209/3033

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعي سلامت آب شرب شركت آب و فاضلاب روستايي استان كرمانشاه سيل و بارندگي

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۲۲۷۵۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سپاه عاشورا ۶۱ طرح رفع تنش آبی در روستاها اجرا می‌کند

به گزارش خبرگزاری مهر، مهدی حسینی در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: در این راستا هماهنگی‌های لازم با آب منطقه‌ای آذربایجان شرقی به انجام رسیده است تا تمام طرح‌ها در موعد مقرر و با تزریق اعتبارات مصوب تکمیل و آماده بهره برداری شود.

وی ادامه داد: اجرای طرح‌های آبرسانی برای روستاهای استان نیازمند تأمین و جاگذاری تعداد ۱۹ مخزن بزرگ آب و همچنین ۶ هزار ۲۰۰ متر لوله گذاری برای خط انتقال است.

وی افزود: مأموریت آبرسانی به مناطق محروم و روستایی و نیز مدرسه سازی در روستاهای هدف قرارگاه پیشرفت سپاه عاشورا، با جِدیت و بدون وقفه در حال پیگیری و اجرا است و مصمم هستیم با همکاری شرکت آب منطقه‌ای و آموزش و پرورش آذربایجان شرقی علاوه بر ۶۱ پروژه آب روستایی، ساخت تعداد ۱۲ مدرسه روستایی را نیز امسال به اتمام برسانیم.

کد خبر 6085501

دیگر خبرها

  • ۹۵ درصد روستاهای خوزستان از اینترنت بهره‌مند هستند
  • حفظ اصالت و هویت روستاهای هدف گردشگری در قوچان
  • ۹۸ درصد جمعیت روستاهای بوشهر از راه آسفالته بهره‌مند شدند
  • طرح هادی در ۶۰ درصد روستاهای ایجرود اجرا شد
  • ۱۵۰۰ کیلو گرم زعفران فردا در بورس کالا عرضه می‌شود
  • تکمیل آبرسانی به ۱۶۲ روستا تا پایان سال جاری
  • سپاه عاشورا ۶۱ طرح رفع تنش آبی در روستاها اجرا می‌کند
  • ابراز نگرانی سازمان ملل از بحران آب آشامیدنی در افغانستان
  • اجرای ۶۱ طرح رفع تنش آبی در روستاهای آذربایجان شرقی
  • اجرای ۲۳ طرح آب‌رسانی در شهرستان ایجرود