Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-19@10:54:55 GMT

سومین جشنواره نوروزی رهگذر در مهریز آغاز شد

تاریخ انتشار: ۶ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۲۲۷۵۴۸

سومین جشنواره نوروزی رهگذر در مهریز آغاز شد

یزد - ایرنا - سومین جشنواره فرهنگی روستایی رهگذر با حضور جمعی از مسئولان، مردم و مسافران نوروزی در روستای مزارع شور در کیلومتر 20 جاده اصلی مهریز به کرمان آغاز شد.

به گزارش ایرنا، این جشنواره با هدف معرفی ظرفیت های تاریخی و فرهنگی و آداب و رسوم مردم به خصوص روستائیان به همت بخشداری و همکاری شوراهای اسلامی روستایی این شهرستان امروز سه شنبه شروع به کار کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


بخشدار مرکزی مهریز گفت: جشنواره تا نهم فروردین ‌ماه 1398 با برنامه های فرهنگی و هنری و عرضه محصولات کشاورزی و صنایع دستی و غذاهای محلی دایر است.
مهدی دهقانی زاده در حاشیه برگزاری جشنواره در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: مسافران و میهمانان نوروزی می توانند با حضور در جشنواره از برنامه های آن استفاده کنند.
وی ابراز امیدواری کرد که برگزاری اینگونه جشنواره ها بتواند در معرفی هرچه بیشتر شهر و فرهنگ و توانایی های مردم و منطقه به مسافران موثر واقع شود.
شهرستان مهریز با 55 هزار نفر جمعیت، در جنوب استان و مرکز آن در 30 کیلومتری جنوب شهر یزد و در کنار جاده بین‌المللی شمال، جنوب کشور( تهران، بندرعباس و یزد، کرمان) واقع‌شده است.
این شهرستان از سمت شمال به بخش مرکزی یزد، از شرق به بخش های مرکزی بافق و شهرستان شهربابک استان کرمان، از سمت جنوب به خاتم و سیرجان و از سمت غرب به بخش نیر و شهرستان‌های ابرکوه و تفت محدود است.
شهرستان مهریز دارای یک بخش مرکزی و پنج دهستان به اسامی ارنان، بهادران، تنگ چنار، میانکوه و خور میز و 200 آبادی است.
45 روستای بخش مرکزی مهریز دارای شورای اسلامی و دهیاری مصوب است و تاریخ بنای شهرستان و اطراف آن مربوط به‌پیش از اسلام است.
بنای مهریز را با حدود 600 اثر تاریخی و فرهنگی که 100 مورد آن در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسیده به مهر نگار دختر انوشیروان ساسانی نسبت می‌دهند.
7541/ 2047/

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعي جشنواره رهگذر مسافران نوروزي شهرستان مهريز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۲۲۷۵۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حضور ۹۰ بازیکن و مربی در سومین مرحله جشنواره مینی بسکتبال کشور

محمودرضا امین اللهی رئیس هیات بسکتبال مازندران گفت: سومین مرحله جشنواره مینی بسکتبال پسران کشور از روز سه شنبه چهارم اردیبهشت آغاز و تا روز جمعه هفتم اردیبهشت ماه در مجموعه ورزشی شهید چمران شهرستان رامسر برپا می‌شود.

او افزود: بیش از ۹۰ بازیکن و مربی از ۱۵ استان در این جشنواره ۴ روزه شرکت می‌کنند.

امین اللهی گفت: استان‌های حاضر در این جشنواره مازندران، گیلان، زنجان، تهران، قم، آذربایجان شرقی، کردستان، آذربایجان غربی، گلستان، خراسان شمالی، قزوین، سمنان، اردبیل، البرز و خراسان رضوی تشکیل می‌دهند.

باشگاه خبرنگاران جوان مازندران ساری

دیگر خبرها

  • حضور ۹۰ بازیکن و مربی در سومین مرحله جشنواره مینی بسکتبال کشور
  • سومین همایش بین‌المللی معرفت و رسالت حسینی آغاز شد
  • برگزاری سومین جشنواره ملی زیبایی شتر در انبارالوم
  • انبار الوم میزبان سومین جشنواره ملی زیبایی شتر
  • افزایش ۲۰ درصدی میزان بازدید گردشگران از آثار تاریخی سلطانیه
  • بزرگداشت اصغر فرهادی در جشنواره کلمبیایی
  • محور کنج‌کوه به مهریز مسدود شد
  • (ویدئو) طغیان رودخانه در شهرستان رودبارجنوب استان کرمان
  • جلسه داوری سومین دوره جشنواره عکس «همه جا در دسترس» برگزار شد
  • برگزاری جشنواره فرهنگی رود و ریل در استان لرستان