Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-23@13:09:41 GMT

36 روستای شیروان درگیر سیل هستند

تاریخ انتشار: ۶ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۲۲۷۵۷۷

36 روستای شیروان درگیر سیل هستند

بجنورد- ایرنا- فرماندار شیروان گفت: شدت بارش ها و طغیان رودخانه های این شهرستان در روز سه شنبه اهالی 36 روستای منطقه را درگیر سیلاب و تبعات آن کرده است.

امین رضا مرآتی سه شنبه شب در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: بر اثر این بارندگی ها راه دسترسی 13 روستای شهرستان در سه بخش مرکزی، سرحد و قوشخانه دچار مشکل است و امروز مشکل راه ارتباطی 11 روستای دیگر نیز برطرف و بازگشایی شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با اشاره به دیگر خسارات سیل گفت: بر اثر بارندگی ها 13 دهنه پل، 77 واحد مسکونی روستایی، 86 واحد دامداری و 21 کیلومتر راه روستایی شهرستان آسیب دیده است.
مرآتی افزود: با اقدامات پیشگیرانه دستگاههای خدمت رسان، دهیاران و مردم، از ورود سیلاب به داخل روستاهای منطقه جلوگیری شده است.
فرماندار شیروان گفت: آمادگی مردم، دهیاران و اعضای شورای اسلامی روستاها و همکاری آنان همچنین حضور دستگاه های خدمات رسان در پیشگیری از خسارت احتمالی بسیار خوب بوده است.
شیروان در 60 کیلومتری شرق بجنورد، از شهرستان های سیل خیز خراسان شمالی است و بر اساس هشدارهای هواشناسی احتمال بروز خطر سیل در آن پیش بینی شده است.
7186/5132

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعي سيل منازل روستايي شيروان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۲۲۷۵۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۶۵ روستای خراسان جنوبی آبرسانی شد

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای خراسان جنوبی، عباس زاده در جلسه قرارگاه استانی آبرسانی روستایی استان گفت: فاز نخست طرح جهاد آبرسانی شامل آبرسانی به ۱۱۵ روستا با ۲ هزار و ۵۶۰ میلیارد ریال اعتبار از مهر سال ۱۴۰۰ در دستور کار قرار گرفت و تاکنون آبرسانی به ۶۵ روستا انجام شده است.

وی با تاکید بر تسریع در روند اجرای این طرح افزود: سرعت پیشرفت پروژه پایین است و باید تلاش میشد تا روستاهای باقی مانده تا قبل از تنش آبی امسال به پایان می‌رسید و مشکل بی آبی مردم حل میشد.

عباس زاده گفت: در این طرح  آبرسانی به روستاهایی که در اولویت هستند باید در دستور کار قرار گیرد.

دوستی مدیر عامل شرکت آبفای استان هم گفت: در برنامه اعتبارات طرح آبرسانی محرومیت زدایی شامل ۴۹ روستای هدف بالغ بر ۱۱۵ روستای در مسیر را داشته ایم که تا کنون ۶۵ روستا را آبرسانی کرده ایم.

دوستی گفت: فاز دوم طرح جهاد آبرسانی به روستاها استان هم در پایان سال ۱۴۰۳ شروع خواهد شد.

وی افزود: بعد از اتمام فاز نخست طرح جهاد آبرسانی فاز دوم آغاز خواهد شد که در این فاز به ۱۴۵ روستای دیگر که بالای ۲۰ خانوار هستند؛ آبرسانی خواهند شد.

رحیمی فرماندار طبس هم با بیان اینکه اولویت ما در امسال رفع مشکلات آب و راه های شهرستان است، افزود: باتوجه به نزدیک شدن فصل گرما و استفاده مردم از کولرهای آبی ما با بحران آب در این شهرستان مواجه می‌شویم که تقاضا داریم که حفر چاه آب جایگزین در این شهرستان هرچی سریعتر انجام شود.

 لکزایی فرماندار سربیشه هم درخواست رفع مشکل تنش آبی این شهرستان مرزی را داشت و گفت: پروژه آبرسانی خوشاب تا اول تابستان انجام شود.

دیگر خبرها

  • اجرای آبیاری قطره‌ای زیرسطحی در تاکستان‌های شیروان
  • تشدید نظارت‌ها بر بازار ادامه دارد
  • حضور مجدد استاندار سیستان و بلوچستان از مناطق سیل زده جنوب سیستان و بلوچستان
  • یک فوتی بر اثر واژگونی خودروی پراید در محور شیروان به بجنورد
  • صاعقه جان یک کشاورز را در هرسین گرفت
  • باران مهمان آسمان خراسان شمالی است/ کاهش ۱۰ درجه‌ای دمای هوا
  • روستای ورقستان شهرستان رزن قطب تولید موزیک سازی استان همدان
  • ۶۵ روستای خراسان جنوبی آبرسانی شد
  • انجام ۸۳ سورت پرواز برای امدادرسانی به سیل‌زدگان بلوچستان
  • تعويض الكترو پمپ چاه آب شرب مجتمع روستاي كورابلاغ شهرستان شوط