Web Analytics Made Easy - Statcounter

دبیرکل حزب‌الله لبنان عصر سه‌شنبه (۶ فروردین) درباره مسائل جاری لبنان و اوضاع منطقه سخنرانی کرد.

سیدحسن نصرالله در ابتدای سخنان خود اعیاد ماه رجب و همچنین اعیاد مسیحی و همینطور عید نوروز را تبریک گفت و در ادامه با تقدیر از مقاومت اهالی غزه در روزهای گذشته و همچنین مبارزه اهالی کرانه باختری، درگیری‌های رخ‌داده در زندان‌های صهیونیستی را در این منطقه قهرمانانه توصیف کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی همچنین با اشاره به ورود جنگ یمن به پنجمین سال خود، مقاومت و مبارزه یمنی‌ها در مقابل ائتلاف سعودی و اماراتی را ستود.

سید نصرالله افزود: سخن امروز من به سفر پامپئو به لبنان و آن‌چه در سخنان و دیدارها بیان شد، مربوط می‌شود، اما در ابتدا به مسأله مهم‌تری باید اشاره کنم و آن شناسایی حاکمیت اسرائیل به جولان از سوی آمریکاست.

وی با بیان اینکه "این اتفاق بسیار مهم و سرنوشت‌ساز در تاریخ نزاع عربی و اسرائیلی است و حقوق و مقدسات و آینده مسلمانان را تهدید می‌کند"، تأکید کرد که محکوم کردن صرف، نفعی ندارد.

نصرالله در بیان نکات مربوط به این اقدام آمریکا و تعجیل در شناسایی حاکمیت رژیم صهیونیستی بر جولان اشغالی گفت: این اقدام، توهین و بی‌توجهی به جهان اسلام و جهان عرب بود. دولت‌ها و ملت‌ها و صدها میلیون نفر از مسلمانان و اعراب و ده‌ها کشوری که با ترامپ در ریاض گرد هم آمدند، همگی بر اشغالی بودن جولان و تعلق آن به خاک عربی سوریه تأکید دارند. ترامپ با این اقدام به آن‌ها توهین کرد و برای او مهم نبود که آن‌ها خشمگین و ناراحت می‌شوند.

وی تأکید کرد که همه کشورها چه آن‌هایی که دوست آمریکا هستند و چه دشمنانش فارغ از اختلافاتشان بر سر حکومت سوریه بر سر جولان اجماع نظر دارند اما ترامپ بخاطر اسرائیل به این قضیه بی‌توجهی کرد و همگان در جهان اسلام و جهان عرب فهمیدند که ارزش واقعی آن‌ها نزد آمریکا چه مقدار است.

به نقل از العالم، دبیرکل حزب‌الله لبنان در بیان نکته دوم اقدام آمریکا در خصوص جولان گفت که آمریکا و ترامپ ارزشی برای آن‌چه که قوانین بین‌الملی، قطعنامه‌ها، مؤسسات بین‌المللی و اجماع جهانی نامیده می‌شود قائل نیستند و آمریکا تنها کشوری است که بخاطر اسرائیل تمامی این‌ها را زیر پا گذاشت.

نصرالله افزود: این مسأله به ما تأکید دارد که دولت آمریکا از موضع استکبار سازمان ملل و قطعنامه‌ها و شورای امنیت را به رسمیت نمی‌شناسد و از این مؤسسات فقط در راستای منافع خود بهره می‌جوید و هنگامی که قطعنامه‌ها و نهادهای بین‌المللی از خدمت به منافع آمریکا عاجز ماندند به طور کامل به آن‌ها بی‌اعتنایی می‌کند.

ادامه دارد…/ ایسنا 

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۲۲۷۶۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طرح سرویس مخفی آمریکا برای محافظت از ترامپ در صورت زندانی شدن

کارمندان سرویس مخفی ایالات متحده در حال آماده سازی طرحی در صورت زندانی شدن دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا هستند. این را شبکه تلویزیونی ABC به نقل از منابع آگاه گزارش کرده است.

طبق اعلام این خبرگزاری، سرویس مخفی آمریکا اعلام کرد برای همه تاسیسات در سراسر جهان، ما مکان را مطالعه می‌کنیم و مدل‌های حفاظتی جامع و چند سطحی را توسعه می‌دهیم. علاوه بر این، ما در مورد عملیات حفاظتی خاص اظهار نظر نمی‌کنیم.

این سرویس همچنین تاکید کرد که در حال تدارک اقدامات خاصی هستند تا در صورت وقوع شرایط غیرمترقبه در پرونده جعل اسناد مالی سازمان ترامپ و پرداخت وجه به استورمی دنیلز، بازیگر فیلم‌های بزرگسال که از ترامپ شکایت کرد، بکار گیرند.

پیش از این مشخص شده بود که دونالد ترامپ تنها در مارس ۲۰۲۴، ۴.۹ میلیون دلار برای هزینه‌های حقوقی هزینه کرده است و تنها ۶.۸ میلیون دلار در حساب‌های او باقی مانده است که برای تأمین مالی وکلایش باقی مانده است.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل بین‌الملل

دیگر خبرها

  • (ویدئو) ماجرای خواستگاری بازیگر معروف «نون خ» از دختر ترامپ
  • کیهان: دانشگاه‌های آمریکا و اروپا هم برای پوشش دانشجویان قوانین سختگیرانه دارند؛ چرا ما نداریم؟
  • کیهان: دانشگاه‌های آمریکا و اروپا برای پوشش دانشجویان قوانین سختگیرانه دارند؛ چرا ما نداریم؟
  • ببینید | ترس مردم لندن از جولان اسب‌های زخمی در خیابان‌های کاخ باکینهام
  • بایدن حین کنایه به ترامپ گاف داد!
  • روایت ملاقات یک چهره ضد محور مقاومت با سیدحسن نصرالله + فیلم
  • ضربه کاری به ارتش اسرائیل و ترجمه عملی تهدیدات نصرالله
  • طرح سرویس مخفی آمریکا برای محافظت از ترامپ در صورت زندانی شدن
  • ترامپ: با بایدن، صلح در خاورمیانه وجود نخواهد داشت
  • ترامپ اوکراین را بخشی از روسیه می‌داند