Web Analytics Made Easy - Statcounter

«سید حسن نصرالله» در سخنانی تاکید کرد: سکوت جهان عرب به ترامپ این جسارت را داد تا حاکمیت رژیم صهیونیستی بر «جولان اشغالی» را به رسمیت بشناسد و پیش بینی می شود که برای کرانه باختری نیز این اتفاق بیفتد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از المیادین، «سید حسن نصرالله» دبیرکل حزب الله لبنان عصر امروز(سه شنبه ششم فروردین 1398) در سخنرانی درباره وضعیت جاری لبنان و آخرین تحولات سیاسی منطقه، پایداری ملت غزه و مقاومت در برابر تجاوزگری رژیم صهیونیستی را ستود و  گفت: به رسمیت شناختن حاکمیت رژیم صهیونیستی بر بلندی های جولان از سوی  «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا، اهانت به جهان عرب و اسلام است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نصر الله ادامه داد: ترامپ هنگامی که تصمیم خود را درباره بلندی های جولان اتخاذ کرده است، به مواضع کشورهای متحد آمریکا بی توجه بوده است. تصمیم ترامپ، توهین به قوانین و قطعنامه های بین المللی و اجماع جهانی است که جولان اشغالی را متعلق به سوریه می دانند.

دبیرکل حزب الله لبنان تاکید کرد: کاخ سفید از نهادها و موسسه های بین المللی تاز مانی که در خدمت سیاست ها و منافعش باشد، استفاده می کند.

وی عنوان کرد: تصمیم ترامپ نشانه عدم توانایی موسسه های بین المللی در حمایت از حقوق ملتهاست.

 

در همین حال، سید حسن نصرالله تاکید کرد: اولویت مطلق آمریکا و دولتهای آن "اسرائیل" است و تازمانی که با منافعش مغایرت نداشته باشد، به آن احترام می گذارد.

دبیرکل حزب الله  معتقد است که ترامپ امروز ضربه شدیدی به فرآیند به اصطلاح صلح در منطقه وارد کرد. سکوت جهان عرب در قبال ترامپ در مصادره قدس باعث شد تا جرائت کند تا مواضع خود درباره جولان اشغالی بیان کند.

نصرالله بعید نمی داند که ترامپ حاکمیت رژیم صهیونیستی بر کرانه باختری را پس از تصمیمش درباره جولان اشغالی به رسمیت بشناسد.

وی درباره موضع عربی نسبت به جولان اشغالی گفت: به شجاعت و مردانگی نیاز دارد. ساده ترین پاسخ سیاسی به ترامپ خروج اجلاس عربی در تونس از «ابتکار عربی برای صلح» از روی میز و بازگشت به نقطه صفر است.

دبیرکل حزب الله لبنان عنوان کرد: تنها گزینه دربرابر سوری ها، لبنانی ها و فلسطینی ها برای بازگرداندن سرزمین شان و حقوق شان، « مقاومت» است.

وی درباره سفر اخیر «مایک پمپئو» وزیر امور خارجه آمریکا به لبنان، گفت: پمپئو در کنفرانس خبری خود در لبنان 18 بار نام «حزب الله» و 19 بار نام «ایران» را در چند دقیقه برد.

نصرالله با ابراز خرسندگی از ذکر نام حزب الله از زبان پمپئو، گفت: ما خوشبختیم و نمی ترسیم که وزیر امور خارجه قوی ترین کشور استکبارگر در جهان نام حزب الله را برده است. خشم آمریکا از ما باعث شد تا ما مطمئن باشیم و یقین ما را نسبت به مواضع و گزینه هایمان افزایش می دهیم.

دبیرکل حزب الله لبنان گفت: پمپئو یک جمله صحیح در سفر خود به لبنان نگفت. باید توجه داشت که سفر پمپئو به لبنان در راستای نبردی است که آمریکا به نفع رژیم صهیونیستی وارد ان شده است.

وی گفت: پمپئو در سخنان خود به تجاوزگری و  نقض ها و تهدیدهای رژیم صهیونیستی اشاره نکرده است. کسی که دربرابر تحقق رویاها و اهداف لبنانی ها ایستاده است، رژیم صهیونیستی و کسی که از آن حمایت می کند، است.

نصرالله افزود: کسی که ویرانگری در منطقه و جهان را رواج می دهد، آمریکاست نه حزب الله.

دبیرکل حزب الله درباره رفتن نیروهای حزب الله به سوریه گفت: ما به آنجا رفتیم تا از همه ملت لبنان حمایت کنیم . لبنان به برکت موشک های مقاومت که آمریکا مانع دستیابی ارتش لبنان به آن است، در امنیت به سرمی برد.

وی تاکید کرد: حزب الله بخش اصلی از معادله سازی ثبات و صلح داخلی و شکوفایی در لبنان است.

نصرالله عنوان کرد: پمپئو، لبنانی ها را بریکدیگر تحریک می کند و این امر علت واقعی سفرش است . آمریکا با  فتنه افکنی و جنگ داخلی در لبنان به منفعت رژیم صهیونیستی کمک می کند.

وی تاکید کرد: رژیم صهیونیستی متحد آمریکا نیست، بلکه بخشی از پروژه آمریکایی است.

دبیرکل حزب الله در پایان آگاهی و حکمت و شجاعت مسئولان لبنانی از جمله «میشل عون» رئیس جمهوری لبنان، « نبیه بری» رئیس پارلمان تشکر کرد.

پایان پیام/44

منبع: شبستان

کلیدواژه: سیل خسارت سیل بارندگی و سیلاب سیل شیراز شیراز گلستان خسارت سیلاب سیل زدگان سیلاب خبرگزاری شبستان سید حسن نصرالله آمریکا رژیم صهیونیستی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۲۲۷۸۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شهادت یک عضو دیگر حزب الله در جنوب لبنان

حزب الله بامداد سه‌شنبه شهادت یکی از اعضای خود در حمله رژیم صهیونیستی در جنوب لبنان را تأیید کرده است

به گزارش مشرق، حزب‌الله اعلام کرد که « «محمد خلیل عطیه»» ملقب به «ساجد» از اعضای این جنبش در راه قدس به شهادت رسیده است.

براساس این گزارش وی از ساکنان دهستان «قانا» در جنوب لبنان بود.

همزمان نیز منابع خبری از حملات هوایی و توپخانه‌ای شدید رژیم صهیونیستی به مناطق جنوبی لبنان خبر دادند.

مناطق اطراف شهرک‌های «بیت لیف»، «عیتا الشعب»، «یارون»، «المحمودیه»، «العیشیه» و ارتفاعات «جبل ابو راشد» هدف حملات اشغالگران رژیم صهیونیستی قرار گرفت.

با آغاز عملیات طوفان الاقصی توسط گروه‌های مقاومت فلسطین، حزب‌الله لبنان در حمایت از مردم فلسطین و کاهش فشار بر مقاومت در غزه، اقدام به انجام عملیات‌های روزانه و سنگین علیه اهداف رژیم صهیونیستی در داخل خاک فلسطین کرده است.

در این باره رسانه‌های صهیونیستی نیز بارها اعتراف کرده‌اند که حزب‌الله در شمال سرزمین‌های اشغالی فلسطین همچنان دست برتر را دارد و ارتش اسرائیل در این منطقه به دام افتاده است.

منبع: ایرنا

دیگر خبرها

  • حزب‌الله لبنان: پاسخ محکم ایران نشان داد اسرائیل بسیار ضعیف است
  • حمله موشکی و راکتی مقاومت به مواضع نظامیان رژیم صهیونیستی
  • بمباران سنگین جنوب لبنان+فیلم
  • ضربه کاری به ارتش اسرائیل و ترجمه عملی تهدیدات نصرالله
  • پاسخی کوبنده در انتظار رژیم صهیونیستی
  • حمله پهپادی رژیم صهیونیستی در عمق خاک لبنان
  • شهادت یک عضو دیگر حزب الله در جنوب لبنان
  • چهره منطقه پس از«طوفان الاقصی»و پاسخ تنبیهی ایران دگرگون خواهد شد
  • حمله اسرائیل به ایران نمادین بود | نتانیاهو به متحدانش لگدپرانی می کند
  • رویکرد متناقض آمریکا در قبال مساله فلسطین